Nessi Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Har ett 8gb apacer sd-minnekort, tok bortimot 400 bilder da broren min var på tur til Hong Kong, og mens han tok bilder ble minnekortet av seg selv .raw format, jeg får ikke tilgang i heletatt til sd-kortet, jeg finner det i Min Datamaskin, men når jeg trykke på det får jeg følgende melding: " Sett inn en disk i Stasjon I:." Jeg har prøvd å med følgende programmer uten å lykkes: Getdataback ntfs,virtual lab og irecovery. getdataback og virtual lab fikk jeg ikke muligheten til å scanne sd kortet, mens iRecovery fant kortet, men det begynner ikke å søke, står fast på 0%. Det er mange veldig viktige bilder her, tørr ikke satse på hurtigformatering og så recovery. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Tror kanskje du bør høre med IBAS før du gjør noe mer. Lenke til kommentar
mips03 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Dumt spørsmål, men bruker du en minnekortleser som støtter kortet? SDHC? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Prøvd med GetDataBack FAT da? Vil tippe at den ikke er formattert med NTFS Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har veldig god erfaring med Zero Assumption Recovery. Kan heller ikke se at det skal være så farlig å formatere kortet, jeg har brukt dette programmet på flere forskjellige minnekort, både formaterte og ikke formaterte. Samtlige ganger har alle bildene blitt funnet og rekonstruert 100%, både raw og jpg. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Sounds like a job for *trommevirvel* Photorec Fantastisk program! Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 hei, skal hjem i dag, og da skal jeg prøve med de programmene jeg har fått tipset her, veldig bra og få svar. Han har ringt IBAS, og de skulle ha MYE penger bare for å se på kortet. Så det er nokk utelukket en stund framover. Har også prøvd med Getdataback NTFS, men den fant ikke kortet i det hele tatt, kan prøve med FAT utgaven også, men skal først prøve Photorec & Zero Assumption Recovery som jeg har blitt tipset her. Håper dette fungerer, vet om en som blir glad da. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 hei, skal hjem i dag, og da skal jeg prøve med de programmene jeg har fått tipset her, veldig bra og få svar. Han har ringt IBAS, og de skulle ha MYE penger bare for å se på kortet. Så det er nok utelukket en stund framover. Det var pussig. IBAS pleide å ha tilbud på kr 995,- per minnekort, uansett størrelse, og "no cure no pay". Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg har prøvd å med følgende programmer uten å lykkes: Getdataback ntfs,virtual lab og irecovery. getdataback og virtual lab fikk jeg ikke muligheten til å scanne sd kortet, mens iRecovery fant kortet, men det begynner ikke å søke, står fast på 0%.Vi bruker stort sett softwaren som følger med Sandisk-kortene på jobb, og den finner stort sett alltid data. Senest i går hentet jeg ut rundt 970MB av et 512MB kort - en del var selvfølgelig ødelagt, men dog. Får dessverre ikke levert ut resultatet selv, men jeg tror eieren blir glad :-) Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg har prøvd å med følgende programmer uten å lykkes: Getdataback ntfs,virtual lab og irecovery. getdataback og virtual lab fikk jeg ikke muligheten til å scanne sd kortet, mens iRecovery fant kortet, men det begynner ikke å søke, står fast på 0%.Vi bruker stort sett softwaren som følger med Sandisk-kortene på jobb, og den finner stort sett alltid data. Senest i går hentet jeg ut rundt 970MB av et 512MB kort - en del var selvfølgelig ødelagt, men dog. Får dessverre ikke levert ut resultatet selv, men jeg tror eieren blir glad :-) Prøvde denne Sandisksoftwaren selv på et formatert 4Gb kort med både raw og jpg'er. Den fant samtlige bilder, men klarte ikke å få de større enn ca 200x200 piksler. Helt ubrukelig altså. Dette ble gjort på en Mac. Samme kortet med Zero Assumption en time etterpå (på en PC)og alle bildene ble funnet og det også i full størrelse. Om det er Mac sin skyld eller Sandiskprogrammet vet jeg ikke, kan godt være førstnevnte (alt Mac klarer, klarer PC bedre) Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Den fant samtlige bilder, men klarte ikke å få de større enn ca 200x200 piksler. Helt ubrukelig altså.Dette ble gjort på en Mac. Samme kortet med Zero Assumption en time etterpå (på en PC)og alle bildene ble funnet og det også i full størrelse. Om det er Mac sin skyld eller Sandiskprogrammet vet jeg ikke, kan godt være førstnevnte (alt Mac klarer, klarer PC bedre) Det er jo bare å prøve Sandisk-programmet på PC og Mac det... Har ikke hatt problemer med Sandisk-programmet i hvert fall. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Den fant samtlige bilder, men klarte ikke å få de større enn ca 200x200 piksler. Helt ubrukelig altså.Dette ble gjort på en Mac. Samme kortet med Zero Assumption en time etterpå (på en PC)og alle bildene ble funnet og det også i full størrelse. Om det er Mac sin skyld eller Sandiskprogrammet vet jeg ikke, kan godt være førstnevnte (alt Mac klarer, klarer PC bedre) Det er jo bare å prøve Sandisk-programmet på PC og Mac det... Har ikke hatt problemer med Sandisk-programmet i hvert fall. Ja, kunne selvfølgelig prøvd Sandiskprogrammet på PC, men så lenge Zero Assumption Recovery er enklere å installere og ALLTID har funnet samtlige bilder de gangene jeg har prøvd så er det ingen vits i å prøve noe annet. Endret 4. mars 2008 av Super8 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Fjernet et innlegg, og redigerte et annet på bakgrunn av at det kunne ført til en PC-MAC-fanboy-krig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå