Gå til innhold

Hvilket hovedkort/chipset for OC av Q6600?

Evju

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å overklokke Q6600-prosessoren min, men med P5N-e er ikke det bare lett. Kommer meg ikke forbi 2,7GHz. Har lest internett rundt, og har enda til gode å se noen som kommer seg over 3-3,2GHz med det kortet her og quad.

Derfor er jeg på utkikk etter et nytt hovedkort. Helst i budsjettklassen (<700kr), men tar gjerne i mot mer generelle tips. Jeg håper å kunne komme opp mot 3,6GHz med god kjøling, bare jeg får et vennlig innstilt hovedkort. Skal også nevnes at jeg er helt fersk med overklokking, så kronglete BIOSer er ikke noe for meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, Asus P5K er IKKE et bra kort! Har selv bytta det, da det av og til dukker opp en "overclocking failed"-beskjed i BIOS, noe som fører til at den resettes. Dette skjer uavhengig om den faktisk ER klokket. Jeg trodde det var mitt kort det var noe galt med, helt til jeg søkte på nettet, og det viste seg at HAUGEVIS med andre har akkurat det samme problemet. Det gjelder på samtlige Asus P35 kort, og Asus har fått en del tyn for dette. Det ser heller ikke ut til å være noen spesiell kombinasjon av annen HW som utløser problemet. Dette er IKKE et minneproblem

http://www.google.com/search?client=safari...-8&oe=UTF-8

Lenke til kommentar

Interessant. Jeg tror dessuten jeg har fått nok av Asus selv.

Da står det mellom Gigabyte, MSI og Abit med P35-chipset. Ser at det ern voldsom prisforskjell, fra 500 til 1300 ca. Hva har dette å si for overklokkingsmulighetene? Jeg har f.eks. tilgang til et MSI P35 Neo-F, som bare trenger å koste meg mitt nåværende hovedkort. Alternativt kan jeg skaffe meg Gigabyte GA-P35-DS4 for en rimelig penge.

Jeg er veldig usikker på hva jeg burde velge her. Vil ikke betale for noe jeg ikke trenger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...