NorvegianDad Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har en Magnat Hotrod 4000 1000w,4 kanaler. Jeg kjører kanal 1 og 2 på høyttalerne og 3 og 4 på subben. Men på kanal 1 er det en utrolig irriterende støy,jeg har prøvd å bytte om på høyttaler på 1 og 2 så jeg vet at høyttalerne er fine. Det varierer litt på støyen,noen ganger forsvinner den helt andre ganger er det så gale at jeg får helt fnatt! Jeg har også prøvd et annet par med høyttalere og samme greien der og. Jeg åpnet forsterkeren igår for å ta en liten visuell sjekk,det var så å si null støv,så ingen løse deler men jeg har målt noe.(har ikke multimeter hjemme) Det er også 2 sånne VU-målerere på panelet til forsterkeren og der ser du at venstre side varierer det med lyden mens høyre siden ligger stort sett på 0 og ligger og vipper såvidt. Noen som vet ka som kan være gale? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Signalkabelen din kanskje?? prøv å bytt om, og se om problemet da er på høyre side Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg prøvde å bytte om på signalkablene nå og det var akkurat det samme. Jeg tenkte at angående den VU-måleren kan det jo være at den til høyre måler kanal 3 og 4,som jeg ikke har ledninger i. Jeg har 2 RCA kabler fra CD-spilleren til forsterkeren Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 5. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2008 Hadde det hjulpet med et støyfilter før forsterkeren kanskje? Jeg sliter også med at diskanten kan bli litt i høyeste laget på frontsettet mitt,vil det forsvinne med et støyfilter,eller kanskje det fins noe som et frekvensfilter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå