Gå til innhold

Kan Tele2 bytte til Netcom nett utan videre ?


avRack

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har nå hatt Tele2 Champion i eitt eller to år og er svært fornøyd med dei. Inntil i dag.... I dag bytta dei til Netcom sitt mobilnett frå Telenor sitt. Eg bur i ein kjellarleilighet mitt i hjarta av Stavanger og hadde ca. middels dekning med Telenor sitt mobilnett, nå etter at Tele2 tvangsbytta meg til Netcom så har eg svært dårlig dekning og det hender at samtalen vert brutt.

 

Før eg hadde Tele2 so hadde eg Chess, men disse bytta jo til Netcom sitt nett også, så då var det uaktuelt for meg å ha Chess lenger også. Så bytta jo Tele2 til Netcom også, eg vert jo rett og slett forfulgt av Netcom!! :no::no:

 

Så eg lurer på kva rettighetar eg har i grunn. Kan Tele2 berre bytta sånn nett utan vidare, utan at eg må godkjenna da eller noko sånt ?? Las på forbrukerrådet sine sider og der skjønte eg da slik at dei må ha skriftelege godkjenning frå meg, noko dei absolutt IKKJE har!!

 

Vil nødig gå vekk frå Tele2, men med den dekninga eg har nå, så må eg nesten da med mindre eg kan få bytta da over til Telenor igjen på ein måte.

 

Edit: Klarte å bytta til Telenor sitt nett igjen manuelt på mobilen, men overgangsperioden går ut 31.mars, så etter det har eg nok ikkje dekning lenger utan at eg går over til Netcom manuelt igjen ..?

Endret av avRack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ganske sikker på at dei Chess kundane som ville kunne ha Telenor dekning, mens dei som ville ha Netcom kunne ha det. At dei kunne velga.

 

Sakset frå ein artikkel på amobil.no:

I følge TV2 vil kundene fortsatt kunne bestemme om de vil tilhøre NetCom eller Telenors mobilnett. (...) Telenor blir den store taperen, og mister i følge Computerworld rundt 300 000 kunder som nå ringer via deres nett, hvis alle disse velger å benytte NetComs mobilnett.

Kjelde

 

Frå ein annan artikkel på amobil.no

Inntil videre er det fortsatt mulig å bruke Telenor-nettet. Hvis du har blitt flyttet over til Netcom-nettet men fortsatt vil være Telenor-nettbruker, kan du ta kontakt med Chess kundeservice på telefon 06060, så vil du få tilsendt et SIM-kort tilknyttet Telenor-nettet.

Kjelde

Endret av avRack
Lenke til kommentar

Hva sier Tele2 til dette? Har de sagt nei til å la deg beholde Telenor-nettet?

 

Jeg har også Tele2 og ble flytta til Netcom-nett i høst engang. Men det skjedde ikke brått og plutselig, fikk flere SMS og ihvertfall to "postkort" med informasjon. Mener også å huske noe om at dersom dette var et problem så kunne jeg ta kontakt med kundeservice..

Nå var det ikke noe problem for meg å bytte fra Telenor-nett til Netcom-nett, så jeg brydde meg ikke om det.

Lenke til kommentar
Hva sier Tele2 til dette? Har de sagt nei til å la deg beholde Telenor-nettet?

 

Jeg har også Tele2 og ble flytta til Netcom-nett i høst engang. Men det skjedde ikke brått og plutselig, fikk flere SMS og ihvertfall to "postkort" med informasjon. Mener også å huske noe om at dersom dette var et problem så kunne jeg ta kontakt med kundeservice..

Nå var det ikke noe problem for meg å bytte fra Telenor-nett til Netcom-nett, så jeg brydde meg ikke om det.

 

Nå er det jo en stund siden at Tele2 flagget av de sa opp kontrakten med Telenor for å gå over til Netcom. I mellomtiden er det jo allerede klart at etter kontrakten med Netcom så vil man gå over til Network Norway. Tele 2 samarbeider jo også med Network Norway for å få bygget et nytt 3G nett.

 

Regner med at så lenge man sier ifra en viss tid på forhånd så kan Tele2 bytte nett som de vil, nå har jeg ikke lest abonmements betingelsene, men mest sannsynlig så vil de jo ha et forbehold om å kunne bytte nett inne der, for den du som bruker har kjøpt en tjeneste av er Tele2, og ikke Telenor. Så lenge de ikke reklamerer med å ha Telenor dekning så bør jo de ha sitt på det tørre.

Lenke til kommentar

Prata med ei på supporten til Tele2. Der eg skulle ringe ang. bytte av mobilnett og slikt. Ho var ikkje norsk i alle fall, og hadde ikkje heilt kontroll på alt dette. Spurte ho liksom direkte om da gjekk an at eg haldt fram med å ha Telenor nett, men fekk aldri noko skikkeleg svar. Virka som ho svarte litt i vildensky som om at ho ikkje hadde heilt peiling, eller forstod kva eg sa.

 

Skal ringa opp igjen i morgon og satsa på eg treff nokon som har peiling.

Lenke til kommentar
I perioden 1.september 2007 til og med 31. mars 2008 flyttes alle våre kunder over til Netcoms nett. Byttet av nett gjennomføres på to måter - hva du skal gjøre fremkommer i informasjonen vi vil sende deg.

 

Du trenger ikke foreta deg noe som helst før du har fått et brev fra oss. I brevet du får fra oss vil du få informasjon når tiden for bytte av nett nærmer seg. Du vil også bli påminnet via SMS.

 

Sitatet over er hentet fra Tele2 sine sider. Siden Tele2 trekker ut alle sine kunder fra Telenor - Referanse - så er det vel særdeles usannsynlig at de lar deg være igjen som bruker på Telenor nettet. Dette grunnet at alle SIM-kort nå byttes ut, for å kunne bruke Netcom sitt nett. SIM kort håndtering er dyrt, derfor holder de fleste leverandører seg til ett nett. Tele2 har derfor mest sannsynlig ikke noen kontrakt om netttilgang på Telenor sitt nett lenger og du må derfor nøye deg med Netcom dekning, hvis du blir værende som kunde.

Lenke til kommentar
Men i og med at det ble klart allerede i mai måned at Tele2 skulle over til Netcom, så kan vel kun de som tegnet binding før dette evt. kreve å si opp binding uten gebyr?

 

Man kan vel ikke forvente at den jevne forbruker skal holde seg oppdatert på slik. Det kommer ann på hvilken informasjon de fikk om de f.eks kjøpte abo i september.

Lenke til kommentar

med mindre du har det spesisfikt i avtalen mellom deg og tele2 så er det vel egnetlig ikke så mye som kan gjøres med det.

du har en avtale med tele2, så med mindre du har en avtale som er inngått med tele2 der det står at den avtalen er gjort på grunn av at de bruker netcom sitt nett, tviler jeg at du kommer så fryktelig langt.

Lenke til kommentar
Men i og med at det ble klart allerede i mai måned at Tele2 skulle over til Netcom, så kan vel kun de som tegnet binding før dette evt. kreve å si opp binding uten gebyr?

 

Man kan vel ikke forvente at den jevne forbruker skal holde seg oppdatert på slik. Det kommer ann på hvilken informasjon de fikk om de f.eks kjøpte abo i september.

Men infoen var der... kan jo ikke skrive alt med store bokstaver. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...