Gå til innhold

Nytt Sony-spill imponerer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, nå er vel det veldig realistisk da? ;)

 

Motion-blur er da ingen realistisk effekt? Nå er det jo dog ikke alltid et mål at ting skal være realistisk.

 

AtW

 

Det er jo et forsøk på realistisk effekt da. Synes MotionBlur gjør alt mye bedre jeg. Samme med depth of field også. Utrolig spennende greier. :)

Lenke til kommentar

Synes begge tingene du nevner der er en uting jeg.

Motion Blur kommer automatisk da jeg ser på skjermen og er ikke noe som burde bli lagd kunstig. Depth of Field er enda værre da jeg ikke liker å bli fortalt hvor jeg skal se.

Lenke til kommentar
Vel, nå er vel det veldig realistisk da? ;)

 

Motion-blur er da ingen realistisk effekt? Nå er det jo dog ikke alltid et mål at ting skal være realistisk.

 

AtW

 

Det er jo et forsøk på realistisk effekt da. Synes MotionBlur gjør alt mye bedre jeg. Samme med depth of field også. Utrolig spennende greier. :)

 

Motion blur er ikke et forsøk på realisme heller, det er et forsøk på å kopiere en effekt som kommer fra film, fordi film ikke har høy nok framerate ti å representere bevegelser realistisk. Det gir mao et filmaktig preg, ikke et "virklighetsaktig" preg. Som sagt, det kan fint være effektfullt og bra det, men realistisk er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når du snur hodet fort IRL, så blir ting dratt ut og skurrete, som MotionBlur. Ihvertfall i et bilspill forsterker blur fartsfølelsen ekstremt, feks i TDU og Track Mania.

 

Ikke i særlig stor grad om du faktisk fokuserer på et punkt i det du drar hodet sidelengs. Det har man ikke muligheten til å gjøre om det er motion-blur, og selv om hver frame er skarp, så beveger bildet seg fort i spillet, så får man omtrent samme effekt som når ting beeger seg fort i virkligheten, motion-blur gjør ting mer uklart enn i virkligheten. Men som du sier, det kan brukes til å blant annet forsterke følelsen av fart og bevegelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvordan i all verden skal de få til de animasjonene samt kameravinklene som vises i denne videoen? Dersom dette skal være dynamisk adferd så må det sinnsyke mengder med koding til. Hvis ikke vil alt bli ganske så fastlåst og dermed forsvinner all spenningen (synes jeg da)

Filmen er laget i CG ... som alle filmene på E3 2006 fra Sony.

 

Har nå gått snart 2 år siden vi hørt om dette spillet sist. Men vet ikke nok til å ha noen formening om hvor godt det er. Bortsett fra den dynamiske handlingen, er det lite nytt her. Og om de bruker de samme generiske heltene blir det ikke veldig interessant.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...