Gå til innhold

Blackberry 8820 - hvordan fungerer det med en "vanlig" operatør?


Anbefalte innlegg

Jeg har utrolig lyst å kjøpe meg en Blackberry 8820, men sliter litt med å forstå denne "datasperren" som ligger inne dersom man ikke velger en Blackberry solution.

 

I Norge er det såvidt jeg vet bare TDC og Trigcom som forhandler dette, TDC selger bare til bedrifter med over 50 ansatte og Trigcom skal ha 8700 kr for denne terminalen uten abo. (abo'et deres er forøvrig "svindyrt" med ringepriser på nesten 1 kr pr min, og ingen muligheter for fastpris på data)

 

Ser jeg kan få kjøpt denne terminalen for 1500-2000 kr på ebay, men da kommer det store spørsmålet.

Er det mulig å "hacke" telefonene slik at browser og pull-epost vil fungere?

 

Linn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv 8820 som jobb tlf. kjempe fornøyd, rett og slett elsker den telefonen.

 

Er litt dumt dette med prisen ja.

men Trigcom har justert ned prisene allerede 1gang. Så skal vel ikke se bort i fra at dem gjør det mere.

 

Skal prøve og forklare etter beste evne.

 

den data del på BB(blackberry) fungerer på den måten at du betaler mnd avgifter til operatør, hvor da dem betaler igjen til RIM som er produsent av BB til og holde denne DATAPLAN løsningen åpen.

med andre ord så betaler du 138.- for og få tlf litt billigere, og for å holde denne BB tjenesten åpen.

 

når det kommer til data overføring på BB er dette LANGT billigere enn andre tlf (har selv en ikke BB som jeg testet på dette. neste 70% billigere på BB).

 

Er altids muligheter for å åpne en oppratørlåst telefeon fra statene. men husk, er det tyvgods er den sperret... for godt.

Lenke til kommentar

Vil bare dele min erfaring med BB.. Har dette som jobbtelefon selv, der vi kjører den syncet mot en exchange løsning.

 

Førsteinntrykket var jo at dette er en telefon fra 1990 tallet.

Den er treg, lite intuitiv, vanskelig å endre oppsett og profiler.

Skal du ha egendefinerte lyder som ringetoner/sms så er det _den_ prosessen med å kode om til .wav, for så å laste opp på nett etc.

 

Det eneste jeg faktisk liker med den er kalenderen, hvordan visningen for hendelser for ei uke frem i tid er.

Mail på den er jo også et kapittel for seg selv. null støtte for html mail, null støtte for vedlegg i word/excel.

 

Tror de fleste på jobben ønsker å gå over til en windows mobile basert løsning. Dekning og lydkvalitet er elendig, batterikapasisteten er forøvrig helt ok, men det er vel fordi de sparer strøm å ha null antenne effekt og talekvalitet. Feilen ''SIM error'' er noe de fleste av oss opplever veldig ofte..

Tastelås funksjonen er totalt ubrukelig, eneste måten man kan være sikker på å ikke lommeringe er å ha den i hylsteret man kan henge i beltet.

 

Ahh godt å få ut litt frustrasjon.

Endret av Pjukern
Lenke til kommentar
Vil bare dele min erfaring med BB.. Har dette som jobbtelefon selv, der vi kjører den syncet mot en exchange løsning.

 

Førsteinntrykket var jo at dette er en telefon fra 1990 tallet.

Den er treg, lite intuitiv, vanskelig å endre oppsett og profiler.

Skal du ha egendefinerte lyder som ringetoner/sms så er det _den_ prosessen med å kode om til .wav, for så å laste opp på nett etc.

 

Det eneste jeg faktisk liker med den er kalenderen, hvordan visningen for hendelser for ei uke frem i tid er.

Mail på den er jo også et kapittel for seg selv. null støtte for html mail, null støtte for vedlegg i word/excel.

 

Tror de fleste på jobben ønsker å gå over til en windows mobile basert løsning. Dekning og lydkvalitet er elendig, batterikapasisteten er forøvrig helt ok, men det er vel fordi de sparer strøm å ha null antenne effekt og talekvalitet. Feilen ''SIM error'' er noe de fleste av oss opplever veldig ofte..

Tastelås funksjonen er totalt ubrukelig, eneste måten man kan være sikker på å ikke lommeringe er å ha den i hylsteret man kan henge i beltet.

 

Ahh godt å få ut litt frustrasjon.

 

hmm, synd du ikke liker din BB så godt som meg.

 

men til info da, om du ikke har en urgammel BB, så fungerer det med .mp3 som ringetoner. og dem kan du overføre fra pcen.

 

ang html støtte på mail så kommer det i neste OS release som er rett rundt gjørnet.

når du sier at det ikke er støtte for word vedlegg osv. se her

dekningen er oppratør, om telefonen ikke er defekt.

 

Sim [card] error er en os feil. enkel os oppgradering skal løse det der. hvist ikke, så sier norsk lov at telefonen kan byttes om det ikke er reparert etter tredje gangs service.

 

når jeg ringte support om mine problemer var det løst på no-time.

møtte opp og dem tokk saken på timen.

 

selv finner jeg mye hjelp på www.blackberryforums.com. gutta der inne har sykt erfaring.

 

men hørtes ut som du hadde en del feil. ring og klag da, ville jeg gjort :yes:

Lenke til kommentar

Tok sjansen og kjøpte meg en fra USA jeg, en 8800 og det var kjærlighet ved første blikk;)

Synes den har et herlig grensesnitt og jeg kjenner meg ikke igjen i problemene som blir nevnt over. Tastelåsen en betydelig enklere enn mine gamle SE W960 og LG Viewity hvor det var lett å komme borti eller dårlig touchskjerm med elendig kontaktflate.

 

Jeg bruker den foreløpig uten BB abo (og ja jeg vet at man da ikke får full funksjonalitet) og tenkte å få lastet ned en hack for å få tilgang til datatilkobling og 3-parts email før jeg evt vurderer BB abo på nytt.

 

Men beste telefonen jeg har hatt de siste 2 årene i hvertfall:)

Anbefales!

Lenke til kommentar
går det å fikse 3-parts email og datatilkobling på en BlackBerry? Vil det si at en kan få pushet andre kontoer enn det som er "tilgjengelig vanligvis"?

Ja,

BB støtter alt av epost kontoer. du kan legge til 10stk 3-parts email kontoer. har selv 2 gmail og en domeneshop konto.

om løsningen ikke finner all nødvendig info om din epost konto, så legger du til epost server adresse i tilleg. og du er good to go.

still true BB push mail.

Lenke til kommentar

Er det da et alternativ å kjøpe en BlackBerry 8820 i USA til normal (dvs. ikke-latterlig) pris og bare bestille abonnement hos Trigcom?

 

Slik jeg har forstått det er abonnementet til Trigcom avhengig av å ha PIN nummeret til den BlackBerry terminalen som skal motta mailer -- vil det ikke da bety at man kan kjøpe en terminal selv og sette BISen til Trigcom opp til å pushe mail til den nye terminalen? Et alternativ kan jo da være å benytte seg av BlackBerry Pearl-kampanjene i Norge for å så ditche terminalen og benytte en terminal kjøpt i USA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...