Gå til innhold

Bytte prosessor i laptop. Noe man kan gjøre selv?

SirJames

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig?

Finnes det noen guide til dette?

Har en hp dv9005 ea med AMD 1,6 Ghz TL-50. Den blir fryktelig varm under spilling.

I det siste har den begynt å slå seg av og restarte under spilling. Vifta går for fullt.

Har hørt om noen som har byttet til Intel-prosessor i samme maskin.Med bra resultat.

TL-50 er jo ikke noen rakett så det hadde vært gøy med litt mer fart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i ditt tilfelle ville jeg sjekket typen socket det er på maskinen din, og eventuelt hvilke cpu'er som er tilgjengelig på markedet.

men i første omgang, så hadde jeg nok skrudd opp maskinen og renset kjøleren for kjølepasta og møkk,lort og støv og satt på ny kjølepasta før jeg skrudde den sammen igjen... dette har vært veldig greit på mange laptoper jeg har gjort det på. vifta slutta å gå konstant, og temperaturen gikk radig ned. :)

håper det hjalp

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

Da har jeg demontert det jeg klarte å demontere på pcen og har sugd ut en del støv fra cpuvifta. Har testet både call of duty 2 og cs source. Pcen slår seg av på begge spillene etter noen minutter.

Hva gjør jeg? Sender den til hp? Laptopen er 1,5 år gammel. Her kommer vel den utvidede garantitiden på 2 år til nytte?

Dette er en Hp dv9005ea

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...