Gå til innhold

hva er bensin prisen der du bor?


Anbefalte innlegg

fikk lyst til å åpne denne tråden igjen. :thumbup:

litt oppdatering trenger man, hele Norge har nå fått økt prisene, som gjettet vil jeg nokk en gang klage litt til :!:

 

bensin: 12,59,-

diesel: 12,46,-

 

de som kjøpt dieselbil får enn del år siden ble lovet(om jeg ikke husker mye feil) billig drivstoff.

jeg mener at staten har planlagt dette, og har ventet til en anledning til å sette prisen lik bensinen, synes synd på de som gikk på dette :dontgetit:

vet ikke om detter er en engangstilfelle..

her i Bodø sentrum og utover 5 Km unna sentrum har vi ca. 6 stasjoner.

5 av de har nøyaktig samme pris, bare den ene stasjonen har hele 2 øre billigere :roll:

 

men er interessert å vite litt mer om prisene oppe i Finnmark og nede i sør

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, noen som vet hva prisene i Sverige ligger på ? I dag var prisen på bensin 13.20 her iallefall.

Mellom 12 og 14SEK ser det ut til i følge bensinpris.se. Når råvareprisen går opp globalt så påvirker det ikke bare Norge nemlig, prisene har steget kraftig overalt.

Lenke til kommentar
Kanskje alle skulle dra til sverige for å fylle i en månedes tid :)

 

Da hadde kanskje politikerne forstått av de burde kutte litt i avgiften.

 

Jeg tror nok ikke det er så mye billigere der, faktisk. De gangene jeg har vært i sverige har faktisk dieselen kostet en krone eller to mer enn i norge, så hvis man korrigerer for kursforskjellen blir det vel omtrent jevndyrt. Den prisen vi har pr. i dag er vel egentlig akseptabel med tanke på gjennomsnittlig lønn og generell prisstigning, men den bør ikke bli noe dyrere med det første heller. Det er ikke lenger siden enn i fjor sommer at jeg tanket opp til 7,87 /liter (fyllte da over 100 liter til sammen, når det først var billig), og det var sjelden at prisen var så mye som 9 kroner /liter i helgene på den lokale Jet-stasjonen. Men så plutselig en helg i august eller september kostet det over 11 kroner, og etter det tror jeg ikke jeg har sett diesel til under 10,50.

Lenke til kommentar
det som irriterer meg mest med bensinprisene er at enn del av den totale summen skal gå til vei og transport, hvorfor skal vi betale dette når nesten ingen ting går til utbygning?

er ikke det nok med piggdekk avgift, bomstasjoner, avgift på drivstoff, osv..osv..?

 

 

akkurat dette som iriterer det er jo fulstendig motvilje til og gjøre noe med veiene. nordnorge skal få skikkelig E6 innen 2040....

 

 

og denne dobbeltmoralen med at vi må betale miljøskatter , mens staten leiter og pumper olje som aldri før.

Lenke til kommentar
Norsk politikks prioriteringer:

 

1. Se godt ut

2. Politikkernes lønn

3. Politikkernes goder

4. Lister over hvor viktig politikkerne er

(...)

55789: Veinette

55790: Bensinpriser

 

sørgelig men sant, jeg skal jo ikke klage for at jeg bor her men er litt synd med prisene hvis man ser bort i fra lønnsordningen.

i USA så er prisen per US gallon er ca. sist jeg hørte 1,4 dollar. og for de som vet at en US gallon tilsvarer 3,7853 liter. så regn ut hva den liter prisen blir :D

 

men hvis man ser bort i fra lønnen de her der, hvor mye blir det som ca. sammenlignet i norge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...