iver89 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Jeg har et MSI 845PE Max2 med P4 2,4 GHz og 256 Mb TwinMos RAM. Enkelte ganger når jeg spiller GTA3 eller bruker andre programmer viser programmer som SpeedFan, Motherboard Monitor og PC Alert 4 at CPU vifte har en RPM på 0! Dette er litt irriterende fordi jeg da hele tiden får en advarsel om det. Jeg har sjekket om viften går, og det gjør den hele tiden. Andre som har hatt lignende problemer, eventuelt forslag til hvordan jeg kan løse det? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 når du starter opp, gå inn i bios og deaktiver cpu rpm monitoring.... Og bruker du andre programmer som overvåker viftene dine, deaktiver alarm på disse... Lenke til kommentar
z10an Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 det er vell bare en blå sensor kabel som ikke er koblet til hoved kortet ....gå i bios å skru av fan monitor eller fan alert eller noe lignende Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 23. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2003 Blå sensor kabel? Hva mener du, at temperatursensoren er på en ekstern kabel (som da ikke kom med kortet). Lenke til kommentar
gorg Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 det er jo da tre kabler til en vifte. rød svart og blå den blå er sensoren til vifta. i ditt tilfelle kan det jo forekomme at du bare har pluss og minus Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 Blå sensor kabel? Hva mener du, at temperatursensoren er på en ekstern kabel (som da ikke kom med kortet). Det finnes ikke temp. føler på vifta... Det er 2 eller 3 ledninger inn på vifta: Noen har : Svart = 0V Rød = 12V Gul = Turtallsmåler Andre har: Blå = 0V Rød = 12V Hvit = Turtallsmåler Og noen kjører bare strøm så da finnes det bare: Blå = 0V Rød= 12V Håper dette hjalp litt mer... Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Å, den kabelen. Den er koblet til. Og som sagt er det jo bare av og til at RPMen nullstilles, ikke hele tiden. Kan det være noe galt med viftens mulighet til å rapportere RPM (det er boxed viften)? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Slå som sagt av Monitoring i BIOS'en ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå