Gjerstadberget Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hallais. Kjøpte meg en 1989 Jeep Wrangler/YJ nylig, fete dekk og masse lys. Bor 6 mnd i Canada og har lagt all fornuft til side ved valg av bil. Drømmen er en Wrangler. Tenkte dessverre ikke på å sjekke olja og kjølevæske før ETTER at bilen var kjøpt og jeg fikk meg en liten overraskelse. På peilepinnen finner jeg olje med litt rust farge og kjølevæska er gulaktig. Bilen har stått ute i 4mnd så jeg regner med at dette er årsaken. Er det grunn til panikk? Jeg skal selvfølgelig bytte olje og filter, burde jeg ta en innvendig motorvask først? Har hørt rykter om at white sprit i 2 minutter på tomgang gjør susen, men det høres ikke helt sunt ut. Jeg har kjørt bilen 6 timer allerede, motoren går ikke helt klokkerent. Er det noe annet jeg bør gjøre for at den skal bli helt bra? Bilen har gått 277 000km. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Filter og olje. IKKE WITESPRIT ELLER ANDRE KJERRINGRÅD. Det ender med motorbytt. Lenke til kommentar
Dibben Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Rust på peilepinnen tyder på vann i olja,som er mye mer usunt enn både white sprit og annet oljebassert!!!!Gulaktig kjølevæske tyder muligens på gammel,med noe rust i,å kommer av at det kun er brukt vann og ikke kjølevæske.Bytt olje og kjølevæske fort som fann,å følg med på utviklinga! Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Før du putter i ny kjølevæske, spyl igjennom systemet med en hageslange til det kommer klart vann ut. Regn med at det kan ta litt tid. Vet ikke om varmeapparatet reguleres med en kran på disse, skru isåfall varmen til fullt for å få full åpning mellom registeret og resten av systemet. Lenke til kommentar
Gjerstadberget Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 ok. Så et vanlig oljeskift m/filter er altså nok? det bør være kjølevæske på den, siden den har stått ute i vinter, og her er det kaldt! bør nok skifte servoolje også når jeg tenker meg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå