Gå til innhold

Mye negativt om Islam/muslimer på vg.no


Anbefalte innlegg

Det er vanskelig å finne en nyhet som selger som snakker positivt ut om islam. Folk vil ha katastrofer og problemer, men jeg mener media har et ansvar på seg med å formidle det gode også i andre kulturer for å forhindre fordommer. Det er ikke mange nordmenn som har kontakt med muslimer i hverdagen, og derfor får man et svært negativt syn på kulturen ettersom media er deres eneste informasjonskilde om muslimer. Det finnes en del folk som blir redde, eller ihvertfall tenker tanken om at det kan være en terrorist når de ser en fra midt-østen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke rart en blir skremt når en stadig ser bilder av "gærninger mad Kalashnikov" som hyler om seg med "marg bar Amrika", "Allahu akbar", tenner på flagg tilhørende små og relativt frittalende skandinaviske nasjoner og ødelegger eiendom i noe som kan virke som kuliminasjonen av en superorganisme med Islam som idè og drivkraft.

 

At det er skadelig for samfunnet og global vekst er helt klart, selv moderate muslimer ytrer stadig at Muhammedblider og annet ikke skal kunne forekomme. Det er helt feil!

Min rett til å fornærme noen er mye mer verdifull enn enn den ikkeeksisterende og selvpåberopte retten til ikke å bli fornærmet på dette feltet.

 

Resultatet er den type reaksjoner som du sikter til og som tabloidpressen fråtser i.

 

Så lenge Islam avler en trosmasse - for å kalle det det - som oppfører seg som en sutrete, hevngjerrig og labil femåring med RPG så syns jeg det bare er rett og riktig å se svært skeptisk på denne religionen.

Det av negativitet som kommer frem får de ta på sin egen kappe og heller tenke på å oppføre seg som folk ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke rart en blir skremt når en stadig ser bilder av "gærninger mad Kalashnikov" som hyler om seg med "marg bar Amrika", "Allahu akbar", tenner på flagg tilhørende små og relativt frittalende skandinaviske nasjoner og ødelegger eiendom i noe som kan virke som kuliminasjonen av en superorganisme med Islam som idè og drivkraft.

 

At det er skadelig for samfunnet og global vekst er helt klart, selv moderate muslimer ytrer stadig at Muhammedblider og annet ikke skal kunne forekomme. Det er helt feil!

Min rett til å fornærme noen er mye mer verdifull enn enn den ikkeeksisterende og selvpåberopte retten til ikke å bli fornærmet på dette feltet.

 

Resultatet er den type reaksjoner som du sikter til og som tabloidpressen fråtser i.

 

Så lenge Islam avler en trosmasse - for å kalle det det - som oppfører seg som en sutrete, hevngjerrig og labil femåring med RPG så syns jeg det bare er rett og riktig å se svært skeptisk på denne religionen.

Det av negativitet som kommer frem får de ta på sin egen kappe og heller tenke på å oppføre seg som folk ;)

Må si meg enig i det du sier, men likevel er det veldig viktig å få frem de moderate muslimenes holdniner. En undersøkelse sier at mange etniske nordmenn ser på muslimer generelt som mer ekstreme enn de er: Les om saken her. Ikke bare går media si fremstilling av muslimer ut over muslimer, men også folk med utseende til en fra midt-østen. De fleste forbinder en muslim med en fra midt-østen. Altså det leder til rasisme. Sant nok bør religionen bli sett på med skepsis, men bør ikke lede til rasisme eller nazisme.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, islam er like mye en religion som kristendommen og noen andre for den saks skyld, og ja den fins ikke bare i midtøsten, noe de fleste innbiller seg. Men eg mener at ekstremister ødelegger ryktet til muslimer rundt om i verden mer enn det media gjør. Det eneste media gjør er å publisere det som er blitt sagt eller gjort, selv om det ikke alltid er 100% sant. Sånn som med Mohammed tegningene. Det er en selvfølge at de skal få reagere, men når små barne-tv kaniner oppfordrer barn til å boikotte danske varer og sier at han skal "spise" de, da er ikke det akkurat noe positivt for muslimer. Og eg mener ikke bare den kaninen. Her i Norge har vi jo Kadra, en kvinne eg respekterer på det høyeste. Hun prøver faktisk å redde ryktet til muslimer, men muslimer i Norge er for trangsynte til å akseptere hennes hjelp, tvert imot, de går løs på henne og ødelegger ryktet mer og mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...