Gå til innhold

Mye negativt om Islam/muslimer på vg.no


Anbefalte innlegg

Hvordan har det seg da at i Saudi-Arabia, verdens mest radikale land når det gjelder Islam og der det er veldig stort utlendingstall at de ikke dreper alle som ikke er muslimer?

Det er jo Saudi-Arabia som sponser alle disse fanatikerne. At de ikke dreper arbeidere de trenger til å gjøre drittarbeidet deres er noe helt annet.

 

 

Det at folk i Saudi-Arabia sponser terrorister betyr ikke at Saudi-Arabia støtter dem. Blir jo det samme som å si at Norge finansierer terror pga Mullah Krekar (som bor i Norge) finansierer terror.

 

Ikke sammenlignbart i hele tatt. Du spurte hvorfor verdens mest radikale land ikke dreper alle som ikke er muslimer, men du spurte ikke spesifikt om kongefamilien. Poenget mitt er at det er saudi-arabere som i veldig stor grad sponser terror, og de sponser også radikale moskeer i Europa.

 

http://www.independent.co.uk/news/business...bia-403912.html

http://www.cfr.org/publication.html?id=7111

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er det heldigvis ikke opp til dere å bestemme hvem som er ekte kristne og muslimer :roll:

 

Nei d gjør de hellige bøkene, og det som står der at du skal følge for å være religiøs er det svært få som følger til punkt og prikke. Så per definisjon er de ikke ekte kristne/muslimer utifra det.

 

Enig om det med «ekte» muslimer osv. Spørsmålet er hvorfor veldig moderate religiøse ikke bare forkaster religionen i sin helhet, hvis de først skal velge og vrake fritt fra <insert holy scripture here> likevel. Så farlig er det da ikke. Men som jeg har sagt før er det bedre at de fleste velger en moderat versjon fremfor en bokstavelig tolkning. Åpenbart.

 

 

Fordi det er mye bra moralske regler som står der som er fine å følge uten å tro på Gud eller de profetene ( som for eksempel: du skal ikke drepe, lyge, rane, stjele. Ta vare på din familie osv osv) :)

 

OK, finn frem de beste versene på denne lista:

http://www.skepticsannotatedbible.com/qura...uelty/long.html

Lenke til kommentar

Jeg nekter ikke for at en stor del av finansieringen kommer fra Saudi-Arabia, men problemet i det er jo at Saudi-Arabia er midtøstens finanssentrum. Delegater fra hele midtøsten, asia og egentlig resten av verden gjør business der.

Det er midt poeng.

 

Orker ikke lese kildene no :p men de sier sikkert noe om at Saudi-Arabia støtter sin egen religion verden over. Dette er ikke forbudt, men det vil ikke si de er terrorister for det. De lever jo under den religionen og det er normalt for DEM å støtte den. Selv om vi i vesten er sterkt imot det. Blir nesten sånn som når vesten støtter misjonærer i Afrika og Asia. Kanskje ikke helt men u get the point. ( Vi liker jo ikke at muslimer prøver å omvende oss og lage muslimsk stat av oss osv osv)

 

Jeg kan legges til at de kanskje støtter organisasjoner som sees på som terroristorganisasjoner av oss vesten, men som politiske parti i midtøsten, kommer på Hamas i farten.

 

Den røde tråden er vel at det er veldig store forskjeller mellom oss og midtøsten og noen ganger skjønner ikke vi oss på dem. Pga dette prøver vi å finne grunner som ikke henger på greip. Men ofte hjelper det å sette oss i dems sko og se det fra dem side. Noe som er normalt for dem er sikkert totalt uakseptabelt av oss, og vice versa.

Endret av sull
Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at en stor del av finansieringen kommer fra Saudi-Arabia, men problemet i det er jo at Saudi-Arabia er midtøstens finanssentrum. Delegater fra hele midtøsten, asia og egentlig resten av verden gjør business der.

Det er midt poeng.

 

Orker ikke lese kildene no :p men de sier sikkert noe om at Saudi-Arabia støtter sin egen religion verden over. Dette er ikke forbudt, men det vil ikke si de er terrorister for det. De lever jo under den religionen og det er normalt for DEM å støtte den. Selv om vi i vesten er sterkt imot det. Blir nesten sånn som når vesten støtter misjonærer i Afrika og Asia. Kanskje ikke helt men u get the point. ( Vi liker jo ikke at muslimer prøver å omvende oss og lage muslimsk stat av oss osv osv)

 

Jeg kan legges til at de kanskje støtter organisasjoner som sees på som terroristorganisasjoner av oss vesten, men som politiske parti i midtøsten, kommer på Hamas i farten.

 

Den røde tråden er vel at det er veldig store forskjeller mellom oss og midtøsten og noen ganger skjønner ikke vi oss på dem. Pga dette prøver vi å finne grunner som ikke henger på greip. Men ofte hjelper det å sette oss i dems sko og se det fra dem side. Noe som er normalt for dem er sikkert totalt uakseptabelt av oss, og vice versa.

 

Du burde seriøst sette deg litt inn det du snakker om. Det er lov å være litt ignorant, men ikke når du kommer med ren propaganda.

 

http://entertainment.timesonline.co.uk/tol...icle1685726.ece

Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at en stor del av finansieringen kommer fra Saudi-Arabia, men problemet i det er jo at Saudi-Arabia er midtøstens finanssentrum. Delegater fra hele midtøsten, asia og egentlig resten av verden gjør business der.

Det er midt poeng.

 

Orker ikke lese kildene no :p men de sier sikkert noe om at Saudi-Arabia støtter sin egen religion verden over. Dette er ikke forbudt, men det vil ikke si de er terrorister for det. De lever jo under den religionen og det er normalt for DEM å støtte den. Selv om vi i vesten er sterkt imot det. Blir nesten sånn som når vesten støtter misjonærer i Afrika og Asia. Kanskje ikke helt men u get the point. ( Vi liker jo ikke at muslimer prøver å omvende oss og lage muslimsk stat av oss osv osv)

 

Jeg kan legges til at de kanskje støtter organisasjoner som sees på som terroristorganisasjoner av oss vesten, men som politiske parti i midtøsten, kommer på Hamas i farten.

 

Den røde tråden er vel at det er veldig store forskjeller mellom oss og midtøsten og noen ganger skjønner ikke vi oss på dem. Pga dette prøver vi å finne grunner som ikke henger på greip. Men ofte hjelper det å sette oss i dems sko og se det fra dem side. Noe som er normalt for dem er sikkert totalt uakseptabelt av oss, og vice versa.

 

Du burde seriøst sette deg litt inn det du snakker om. Det er lov å være litt ignorant, men ikke når du kommer med ren propaganda.

 

http://entertainment.timesonline.co.uk/tol...icle1685726.ece

 

Haha spar meg, fortell meg akkurat hva i mitt innlegg som er propaganda. Break it down for me.

 

Angående artikkelen:

 

Jeg har ALDRI sagt at det ikke er MYE sykt som skjer i Saudi-Arabia som jeg tar milevis avstand fra. Men mye av det i den artikkelen som rasismen og bortføringen og fattigdommen er et faktum i mange vestlige land også.

 

Men slik er nå en gang kulturen der nede og vi kan ikke bombe dem, så lenge USA er deres nærmeste allierte. Ikke at jeg ville bombet dem da de samfunnsproblemene de har er dems problem og ingen andres.

Lenke til kommentar
Jeg nekter ikke for at en stor del av finansieringen kommer fra Saudi-Arabia, men problemet i det er jo at Saudi-Arabia er midtøstens finanssentrum. Delegater fra hele midtøsten, asia og egentlig resten av verden gjør business der.

Saudi-Arabia må nok finne seg i at Dubai/UAE er Gulfregionens ubestridte finanssentrum. Dette kan Saudi-Arabia tilskrive sin korrupsjonkultur, sitt islamske bankvesen, omstendelige visumregler og generelle levevilkår (restriksjoner for kvinner, alkoholforbud +++++++). Saudi-Arabiske forretningfolk benytter derimot enhver anledning til reise utenlands i jobbsammenheng.

Endret av jon67
Lenke til kommentar
Det tror jeg er atskillig lettere å hoste opp :yes:

 

kristendommen er tross alt ikke enda på 600 tallet som krigerbanditten mohammeds islam er.

 

 

Host opp en god nyhet som har med evangelisk kristne å gjøre da?

 

Frelsesarmeen?

 

Er jo ikke akkurat en nyhet da, men hvis vi skal nevne organisasjoner finnes jo den røde halvmåne da. Den er jo islamsk.

Lenke til kommentar
Gjentar det jeg har sakt før: Det er jo ingen som finner opp dette!!! Er dagsaktuelle utganspunkt som får spalteplass. Da får jo muslimene begynne å oppføre seg snart da, så slipper de denne omtalen...

 

EDIT: Skriveife

 

Nå finner du en god det idioter blant EN MILLIARD muslimer, og det er disse mediene fokuserer på.

 

Jeg nekter ikke for at en stor del av finansieringen kommer fra Saudi-Arabia, men problemet i det er jo at Saudi-Arabia er midtøstens finanssentrum. Delegater fra hele midtøsten, asia og egentlig resten av verden gjør business der.

Saudi-Arabia må nok finne seg i at Dubai/UAE er Gulfregionens ubestridte finanssentrum. Dette kan Saudi-Arabia tilskrive sin korrupsjonkultur, sitt islamske bankvesen, omstendelige visumregler og generelle levevilkår (restriksjoner for kvinner, alkoholforbud +++++++). Saudi-Arabiske forretningfolk benytter derimot enhver anledning til reise utenlands i jobbsammenheng.

 

Ser jeg tok feil der, jeg hadde visst sett på at de skulle bygge ut Saudi-Arabia til finfanssentrum, men dette er ikke et ferdigstilt prosjekt.

Endret av sull
Lenke til kommentar

Media er et marked med varer som skal markedføres og selges. Folk har alltid utvist sterkest interesse for mer eller mindre sjokkerende nyheter, så media viser oss det vi (flesteparten av oss) vil se. Til syvende og sist må vi gjøre det vi kan for å sørge for at media holder seg innenfor en viss grense, og ellers stole på at de gjør de riktige valgene når det gjelder hvilke nyheter som publiseres og ikke. Utover det å dedikere hele livet

 

Hvis islamister oppfører seg tåpelig på verdensbasis må man regne med at media vil blåse opp det de kan. Så lenge seertall gjøres til en konkurranse er det lite som kan gjøres. Det hele bunner i det folket reagerer på, så hvis vi skal endre noe må det nesten være måten vi reagerer på ulike typer nyheter på. Og som kjent er det ganske vrient å endre på ting som er forankret såpass dypt.

 

Det er heller ikke god butikk å angripe kundene med nyheter som stiller majoriteten i dårlig lys. :p

Lenke til kommentar
Helt seriøst: Jeg kjenner en del muslimer. Fine og ok folk alt sammen, men det er enkeltpersoner (kjenner både noen gale muslimer og gale nordmenn også da)

Men når vi ser STORT på det. Finnes det noe positivt med muslimer som er så positivt at det kunne vært en nyhet i VG? Jeg er ikke rasist, men synes kanskje muslimene lager litt mye krøll for seg selv.

 

Du er da ikke rasist fordi du ikke liker en religion. Når du sier "gale muslimer og gale nordmenn" virker det som om du snakker om muslimer som en nasjonalitet? Har ingenting med rasisme å gjøre. Det finnes flere "vestlige" muslimer også :)

Lenke til kommentar

Må si jeg har mye mindre sans for vestlige konvertitter enn for "originale" arabiske/asiatiske/afrikanske muslimer som tross alt har blitt hjernevasket gjennom hele oppveksten. Tullinger som bl.a. Trond Ali Lindstad, født og oppvokst på Bislett i Oslo og med en fortid i kommunistbevegelsen, burde vite bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på en ting og det er at det er mye sant i at media skaper hysteriet. Se på den såkalte "sult katastrofen" media skapte i Afrika. Vi trodde folk sulta ihjel og så massevis av "bilder" derfra, så var det ingen som hadde hørt om denne katastrofen der nede.

 

Når media fokuserer på ekstreme muslimer, så blir de jo bare mer ekstreme pga at de får oppmerksomhet. Hadde ikke media fokusert på de og omtalt de så mye så hadde de nok ikke rekrutert så mange med seg heller.

 

Forresten: Hurra for Hamas som vant slaget over Israel og nå igjen bomber Israel med potetkanonene sine. Er det noen som har oversikt over tapstalla? 50 (unger) palestinere og 4-5 jøder? Det er jo bevist at palestinerne står ved skoler og skyter raketter for at når jødene skyter tilbake så skal det daue unger fordi det "gjør seg godt på tv". Ikke rart de har terrorist-barnetv

 

En ting til: Jada, røde halvmåne er faktisk en bra organisasjon. Noe er jo bra der borte også. Også har jeg veldig sansen for han der sjeiken som reiser til norge og kjører i Arendal Grand Prix (båtrace) Det er en morsom og fornuftig fyr.

 

Noen flere bra Muslim-ting?

Lenke til kommentar

Muslimer som blir ateister?

Muslimer som selger olje billig til andre land?

Muslimer som kjøper vestlige produkter?

Muslimer som lager billige ting på fabrikker som man sender til vestlige land og selger dyrt?

Vitenskap i form av matematikk, medisin, annen dokumentering som er gjort av muslimer?

Muslimer som blir forfulgt i tyskland?

Muslimer som er med i kontroversielle, vestlige filmer som også blir ateister etterpå?

Kinesiske Muslimer?

Muslimer som vever fine tepper?

Muslimer som plukker druer som sendes til australia og sørafrika og gjøres om til kvalitetsvin?

Muslimer som plukker safran?

Muslimer som selger billig slush?

Muslimer som er likegyldige til utfordrende karikaturer?

Muslimer som er sammen med andre muslimer til tross for at de begge er av samme kjønn?

Muslimer som digger rock og metal?

Muslimer som digger US and A?

Muslimer som har selvironi?

Muslimer som var nøye med rensligheten slik at sykdommer ikke ble like utbredt der de bodde enn feks skandinavia, slik at vi er her den dag idag?

Muslimer som støtter en sosialistisk eller sosialdemokratisk eller kommunistisk tankegang?

Muslimer som støtter markedsliberale tankeganger?

Muslimer som tar seg booze på fredagen fordi det er fest? (fredag er fridagen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...