Gå til innhold

Beste Linux distrubsjon?

Laka

Anbefalte innlegg

SuSE er likevel en av de "store" og hos f.eks. nvidia finnes det spesialpakker for redhat, mandrake og SuSE.

Dessuten, den nye 8.1 versjonen er lekker og virkelig gjennomført. Yast2 er også veldig fin og grei, også for install av progs. visstnok

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis kom du på at du må kunne tysk? det er ENGELSK versjon av både side nedlastingar osv (ftp) so det at du treng å kunne tysk e bullshit! joda Suse er på høgde med mdr og andre men som nokon he sagt so er dt ikkje so mange so brukar d her i norge, i tyskland der i mot er det eit STORT OS! men ja kjper du en linux distro (lasterned osv) så gjer du den til det du vil ha! berrre å lere seg menu config d!

Lenke til kommentar

Hei hei Jon Torvald,

Du burde lest innlegget mitt en gang til før du fant fram krasse adjektiver. Selvsagt trenger man ikke kunne tysk for å bruke Suse. Men siden, som du selv påpeker, Suse først og fremst blir brukt i Tyskland, er store deler av ressursene knytta til Suse, som fx. diskusjonsgruppe-arkiver, på tysk. Ved å kunne tysk kan man lese alt som er skrevet på tysk om Suse, og der er mye.

For din del ser det ut til at du har nok med å beherske morsmålet.

Lenke til kommentar

Er det noen distroer some er lette å bruke, og som gåt på en gammel maskin (IBM, 100 MHZ, 40 mb Ram, 1 mb skjermkort) jeg vil teste ut Linux, men prøve det på gammel maskin først.

Eller er det for svakt (vis jeg ikke ruker gammel distro)

Lenke til kommentar
Hei hei Jon Torvald,

Du burde lest innlegget mitt en gang til før du fant fram krasse adjektiver. Selvsagt trenger man ikke kunne tysk for å bruke Suse. Men siden, som du selv påpeker, Suse først og fremst blir brukt i Tyskland, er store deler av ressursene knytta til Suse, som fx. diskusjonsgruppe-arkiver, på tysk. Ved å kunne tysk kan man lese alt som er skrevet på tysk om Suse, og der er mye.

For din del ser det ut til at du har nok med å beherske morsmålet.

ehh he he va d d du skreiv ja..... hi hi va nok litt trøtt da ja! og btw so skriv eg ikj norsk men norsk på dialket dvs eg skriv slek me snax her oppi dalen! men sry! (har ikkje kopla til den lobotomerte insekt hjernen min enda klokka va jo berre 11! på en søndag!)

Lenke til kommentar

Er kompilert mot pentium... Jeg har ikke så stor oversikt over rpm basserte distroer siden de har samme bakdelen som windows, før eller siden får du bibliotek konflikter. Og løse opp i det er helt forferdelig.

Hvis du ønsker og teste ut noe til din PC kan du enten kjøpe en bok om debian og prøve den, eller legge penga dine på blokka og kjøpe min favoritt http://www.xandros.com . Dette har hva hvem som helst vil ha, ser litt mye XP ut, men konfigurering og oppsett er langt enklere enn hvilken som helst annen distro jeg har prøvd, og det er en del.

Debian kommer til og virke slitsom på deg til du får opp X serveren og lærer deg apt-get, etter dette kommer du til og kose deg med enkelheten til debian..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...