Gå til innhold

Dine beste Amiga spill?


Anbefalte innlegg

ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

 

jepp jeg husker det spillet:) Hadde helt glemt det! syns å huske at det var ganske vaskelig fordi kontrollen var sirup.. Så det var noen her som sa at det var lite demoer til amiga? kan ikke si meg helt enig... var ofte på narvesen å kjøpte amiga blader der det ofte fulgte med mange demoer:) Billig moro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

 

jepp jeg husker det spillet:) Hadde helt glemt det! syns å huske at det var ganske vaskelig fordi kontrollen var sirup.. Så det var noen her som sa at det var lite demoer til amiga? kan ikke si meg helt enig... var ofte på narvesen å kjøpte amiga blader der det ofte fulgte med mange demoer:) Billig moro.

 

Enig. Var masse demoer til Amiga. Har fortsatt en haug gamle CU Amiga, Amiga Power, Amiga Format o.l. :)

Lenke til kommentar
ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

 

jepp jeg husker det spillet:) Hadde helt glemt det! syns å huske at det var ganske vaskelig fordi kontrollen var sirup.. Så det var noen her som sa at det var lite demoer til amiga? kan ikke si meg helt enig... var ofte på narvesen å kjøpte amiga blader der det ofte fulgte med mange demoer:) Billig moro.

 

Enig. Var masse demoer til Amiga. Har fortsatt en haug gamle CU Amiga, Amiga Power, Amiga Format o.l. :)

 

Tror jeg har noen blader liggende ett sted her selv... hadde vært moro å lest litt i de igjen:) tar meg sikkert tilbake... Men av alle spillene jeg hadde tror jeg det bare var 3 eller 4 som var orginalt kjøpt i butikk .. og mange av spillene var det bare jeg som fikk til å starte;) hehe.. hva het den disken man måtte putte i først noen ganger? kickstart eller noe?

Endret av amiga600
Lenke til kommentar
ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

 

jepp jeg husker det spillet:) Hadde helt glemt det! syns å huske at det var ganske vaskelig fordi kontrollen var sirup.. Så det var noen her som sa at det var lite demoer til amiga? kan ikke si meg helt enig... var ofte på narvesen å kjøpte amiga blader der det ofte fulgte med mange demoer:) Billig moro.

 

Enig. Var masse demoer til Amiga. Har fortsatt en haug gamle CU Amiga, Amiga Power, Amiga Format o.l. :)

 

Tror jeg har noen blader liggende ett sted her selv... hadde vært moro å lest litt i de igjen:) tar meg sikkert tilbake... Men av alle spillene jeg hadde tror jeg det bare var 3 eller 4 som var orginalt kjøpt i butikk .. og mange av spillene var det bare jeg som fikk til å starte;) hehe.. hva het den disken man måtte putte i først noen ganger? kickstart eller noe?

 

Kickstart var innebygd i ROM'en til Amiga 500 og de fleste andre Amiga'er (bortsett fra Amiga 1000), så jeg tviler på at det var kickstart. Du mener kanskje at noen av spillene måtte kjøres fra Workbench (vindus-basert OS, way ahead of it's time :)), og da måtte man gjerne sette i Workbench disketten først, for deretter å sette inn spillet. :)

Lenke til kommentar
ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

 

jepp jeg husker det spillet:) Hadde helt glemt det! syns å huske at det var ganske vaskelig fordi kontrollen var sirup.. Så det var noen her som sa at det var lite demoer til amiga? kan ikke si meg helt enig... var ofte på narvesen å kjøpte amiga blader der det ofte fulgte med mange demoer:) Billig moro.

 

Enig. Var masse demoer til Amiga. Har fortsatt en haug gamle CU Amiga, Amiga Power, Amiga Format o.l. :)

 

Tror jeg har noen blader liggende ett sted her selv... hadde vært moro å lest litt i de igjen:) tar meg sikkert tilbake... Men av alle spillene jeg hadde tror jeg det bare var 3 eller 4 som var orginalt kjøpt i butikk .. og mange av spillene var det bare jeg som fikk til å starte;) hehe.. hva het den disken man måtte putte i først noen ganger? kickstart eller noe?

 

Kickstart var innebygd i ROM'en til Amiga 500 og de fleste andre Amiga'er (bortsett fra Amiga 1000), så jeg tviler på at det var kickstart. Du mener kanskje at noen av spillene måtte kjøres fra Workbench (vindus-basert OS, way ahead of it's time :)), og da måtte man gjerne sette i Workbench disketten først, for deretter å sette inn spillet. :)

 

ja det kan stemme det... husker faktisk ikke så godt.. :)

Lenke til kommentar
Alt dette bringer tilbake gode minner. Skulle ønske jeg hadde en Amiga jeg kunne fikle litt med her nå. Det hadde vært noe. Men det er så mange som skal ha så sinnsykt mye penger for en maskin at man blir stilt med et dilemma.

 

Amiga 1200 eller Intel Core 2 Duo 3.0 Ghz..

 

har en fiiin amiga 600 i kjelleren med commodore skjerm og Competition Pro joystick:) tror den må tas frem en dag!! nå er det mange år siden..

Lenke til kommentar

Er ikke alt for lenge siden jeg kjøpte en A1200 på tradera. Blizzard 040, 64mb ram, 4GB harddisk med os3.9. Hadde den på nett og greier, var konge. :) Hadde sykt mye whdload spill på den og greier, men jeg solgte den etter et par måneder dessverre.. Det var gøy med "the real thing" igjen da, men amiga-emulering på PC fungerer så sykt bra, så jeg klarer meg lenge med WinUAE + Lemonade + Competition Pro USB. :)

Lenke til kommentar

Amiga tiden var en hærlig tid, med så mye bra spill fra Sierra og Lucasarts. Det er dessverre ikke slik lenger...

 

Indiana Jones and the Last Crusade

Zak Mc'kraken and the alien mindbenders

Police Quest

Kings Quest

Space Quest

Maniac Mansion

Quest for glory

The great giana sisters

R-Type

Shadow of the beast

Turricane

Lemmings

Another World/Out of this world

Elite

Flashback

The secret of monkey island serien...

Hostages

Loom

Moonstone

Rick Dangerus 1 og 2

Og ikke minst Larry serien....

 

Se på det klippet her å mimmre litt.. :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
ÅÅÅ så mange gode minner :) Huker et av yndlignsspillene mine, men er ikke helt sikker på tittelen. Spillet het muligens noe slikt som "Major Motion" og man så ovenfra og ned på en motorvei. Husker ikke helt spillets premisser, men man skulle kjøre fra purken mellom trafikken, kunne få mafia-limosin med drive-by etter seg og kunne kjøre inn i et naust og komme ut med en speedbåt...noen som kjenner dette igjen?

 

Pinball fantasy spillene og Gravity Force var veldig moro også!

Mener du Spy Hunter? Det er i allefall et av mine favorittspill fra den tiden =)

 

http://youtube.com/watch?v=DLtcPj5o9T4

 

EDIT: Beklager, leste ikke innlegget ditt ordentlig før jeg skrev svaret mitt.. Uansett.. Dette + Buggy Boy er vel de som står som milepæler fra Amiga/C64-tiden.. Ironisk nok er jeg ikke særlig glad i bilspill nå.

Endret av Chrissj
Lenke til kommentar

Har mange gode minner fra den gylne Amiga tiden. Nostalgien lenge leve..

De spillene som jeg husker best fra den tiden,og som var blandt de absolutte favoritter:

 

- Apidya |Spilte dette utrolig mye.Bra grafikk og musikk.

- Project X |Utrolig bra spill. Klarte aldri spille igjennom."Select now for plasma"

- California Games |Mange sene kvelder med venner i dette spillet.

- Defender Of The Crown |Nok et spill som ble spilt mye. Gode minner.

- Escape From Golditz |Bra musikk og spillbarhet.

- Flashback |Veldig bra grafikk,og overlegen animasjon.

 

Jeg kunne sikkert spilt disse igjen hvis jeg ville,men i frykt for å gi de gode minnene en skikkelig knekk med tanke på datidens grafikk og lyd,velger jeg å heller huske de som de var. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm, vanskelig å si hva som var det desidert feiteste på Amigaen, men må i første omgang nevne Sensible Soccer, hvor den ene disketten etter den andre ble slitt ut rett og slett fordi jeg spilte det så mye. Blant andre favoritter kan jeg nevne Cannon Fodder, Settlers, Duck Tales, Superfrog, Speedball 2, Murder, Theme Park og Oil Imperium. Mange av disse spillene kom også på PC, men kom igjen, vi vet alle de var bedre på Amiga :p

 

EDIT: _LarZen_, den videoen ga meg gåsehud ^^ Fantastisk!

Endret av Gutmongler
Lenke til kommentar
Kickstart var innebygd i ROM'en til Amiga 500 og de fleste andre Amiga'er (bortsett fra Amiga 1000), så jeg tviler på at det var kickstart.

Sikker? Jeg mener å huske at det var en Amiga 500 vi spilte på (har den ikke selv), og vi måtte ofte sette inn Kickstart-disketten.

 

ja jeg mener det jeg og... var vel flere versjoner av kickstart kansje? husker det sto kickstart 1.4 på en diskett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...