Gå til innhold

Redirecting, hvordan fungerer det?

Daniel-G

Anbefalte innlegg

Hei..

om man skriver inn "msn" i adressefeltet på webleseren blir man kastet til no.msn.com..

Hvor ligger magien her?

Andre ting man skriver blir ikke alltid direkte redirected til det gjeldende nettstedet, men til en søkeside, f.eks. google -der du får opp en rekke alternativer, også det riktige svaret du er ute etter.. som her vil bli "msn.com"

Hva avgjør om man skal bli kastet til en søkeside først, eller om man skal komme rett til siden man allerede har skrevet inn (uten .com)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om dette er helt hva du mente, men i FireFox 2 kan du bokmerke en side og deretter gå i "Behandle bomkerker". Om du så høyreklikker og velger "Egenskaper" på bokmerket kan du skrive inn ett nøkkelord for siden.

Eksempel, jeg har bokmerket Google.no under nøkkelordet "g". Skriver jeg kun bokstaven G i adressefeltet kommer jeg til Google.no. Samtidig har jeg endret adressen for Google.no til å være:

http://www.google.no/search?hl=no&q=%s&btnG=S%C3%B8k&meta=

Skriver jeg f.eks "g døde presidenter USA" i adressefeltet havner jeg rett i søkeresultatet for "døde presidenter USA" på Google.no. :)

Det samme kan gjøres med Wikipedia ved å lage et bokmerke med nøkkelord "w" som peker hit:

http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s&go=Go

PS. Siden dette er et programvare-spørsmål flytter jeg tråden til programvare-kategorien.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke det jeg tenker på.. Regner med at jeg fikk svar i andre post..

Jeg tenker ikke på fra min egen data, men ifra alle andre sine..

Slik at jeg får treffene til min side, i stedet for at de går til en søkemotor som ikke har min side på toppen, selvom jeg har *.com adressa til siden med de samme ordene..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei, det er ikke det jeg tenker på.. Regner med at jeg fikk svar i andre post..

Jeg tenker ikke på fra min egen data, men ifra alle andre sine..

Slik at jeg får treffene til min side, i stedet for at de går til en søkemotor som ikke har min side på toppen, selvom jeg har *.com adressa til siden med de samme ordene..

Beklager bump.

Svaret her er å få siden din høyere på trefflisten. Søk litt rundt på SEO, Pagerank og slikt for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...