Daniel-G Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hei.. om man skriver inn "msn" i adressefeltet på webleseren blir man kastet til no.msn.com.. Hvor ligger magien her? Andre ting man skriver blir ikke alltid direkte redirected til det gjeldende nettstedet, men til en søkeside, f.eks. google -der du får opp en rekke alternativer, også det riktige svaret du er ute etter.. som her vil bli "msn.com" Hva avgjør om man skal bli kastet til en søkeside først, eller om man skal komme rett til siden man allerede har skrevet inn (uten .com)? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Om du gjør det i Firefox så utføres det ganske enkelt et "I'm feeling lucky"-søk i Google. Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Så det er nettleseren som gjør det ja.. I opera, om jeg taster inn noobpoker -så kommer det opp www.noobpoker.com (selvom det ikke er noe annet enn reklame) I Explorer så går det i stedetfor rett til søkemotoren deres.. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Nå vet jeg ikke om dette er helt hva du mente, men i FireFox 2 kan du bokmerke en side og deretter gå i "Behandle bomkerker". Om du så høyreklikker og velger "Egenskaper" på bokmerket kan du skrive inn ett nøkkelord for siden. Eksempel, jeg har bokmerket Google.no under nøkkelordet "g". Skriver jeg kun bokstaven G i adressefeltet kommer jeg til Google.no. Samtidig har jeg endret adressen for Google.no til å være: http://www.google.no/search?hl=no&q=%s&btnG=S%C3%B8k&meta= Skriver jeg f.eks "g døde presidenter USA" i adressefeltet havner jeg rett i søkeresultatet for "døde presidenter USA" på Google.no. Det samme kan gjøres med Wikipedia ved å lage et bokmerke med nøkkelord "w" som peker hit: http://en.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=%s&go=Go PS. Siden dette er et programvare-spørsmål flytter jeg tråden til programvare-kategorien. Endret 29. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Nei, det er ikke det jeg tenker på.. Regner med at jeg fikk svar i andre post.. Jeg tenker ikke på fra min egen data, men ifra alle andre sine.. Slik at jeg får treffene til min side, i stedet for at de går til en søkemotor som ikke har min side på toppen, selvom jeg har *.com adressa til siden med de samme ordene.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Nei, det er ikke det jeg tenker på.. Regner med at jeg fikk svar i andre post.. Jeg tenker ikke på fra min egen data, men ifra alle andre sine.. Slik at jeg får treffene til min side, i stedet for at de går til en søkemotor som ikke har min side på toppen, selvom jeg har *.com adressa til siden med de samme ordene.. Beklager bump. Svaret her er å få siden din høyere på trefflisten. Søk litt rundt på SEO, Pagerank og slikt for tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå