Gå til innhold

Sjekke Vista serial

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en lisens på Vista buisness på skolen jeg gikk på i fjor via MSDNAA.

Da kunne jeg laste ned et image på installasjonsdvdn fra en server på skolen.

Problemet mitt er at denne var på engelsk (kunne tenke meg norsk, og det er ikke noe stort problem å få tak i norsk dvd), og at jeg ikke vet om den gjelder for 64bit.

Finnes det noen måte å sjekke hvilke produkter lisensen min gjelder for?

Anntar at det er mulig å ringe microsoft kundeservice og spørre de, men om de har et lettvinnt nedlastbart program eller noe slikt, hadde det vært flott.

Har selv prøvd å finne noe, men uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er noe problem for deg å få tak på en norsk dvd er det vel ikke verre enn å prøve? Erfaringsmessig går det helt fint å bruke installasjons dvd-er på andre språk med en lisens opprinnelig kjøpt for et annet språk, jeg har dog kun prøvd det med Ultimate utgaven av Vista.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke formatere disken før jeg vet hva slags vista jeg får, og serial skriver man vel inn først etter disken er formatert. Kan jo løse dette ved å installere på en annen disk, men jeg får ikke ta i en før om ei ukes tid.

Med vista ultimate kan man velge hvilket språk man vil, ved å laste ned språkpakker fra windowsupdate. Dette funker vist kun på ultimate.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg husker skriver man inn seriekoden før du må velge disk og eventuelt formatere, så du kan trygt teste i vei.

Kjernen av Ultimate forblir lik uansett hvilken språkpakke man har, og ifølge MS selv kan man ikke bruke en norsk ultimate lisens med en engelsk utgave av samme OS. Jeg har imidlertid testet det selv og fikk uten problemer lagt inn og aktivert en engelsk utgave av Ultimate med min norske lisens. Jeg regner med det også gjelder Buisiness.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...