Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Koral under foten

SurfingElite

Anbefalte innlegg

Kom Hjem fra Hawaii for vel 1 uke siden. Vi var og badet på stranden og jeg klarte å trakke på en koral. Jeg fikk fullt av små ''pigger'' opp under foten. Jeg haltet bort til beach vakten og spurte hva jeg burde gjøre. Jeg fikk beskjed om å vente ''et par dager''

Det er nå godt vel 10 dager siden jeg fikk de under foten og de plager meg fremdeles.

Litt sårt når jeg trakker ned og jeg kan fremdeles se små svarte prikker under foten.

Hva skal jeg gjøre? Har satt foten i grønnsåpe, eller noe annet de bruker her i USA.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kan fremdeles se små svarte prikker under foten.

Hva skal jeg gjøre? Har satt foten i grønnsåpe, eller noe annet de bruker her i USA.

Det kan hende at deler av koralen ligger forsatt inni huden.

Jeg er ikke noe ekspert i tropisk-infeksjon. Så jeg anbefaller en henvedelse til "tropiskmedisin" avdelingen for en sjekk.

ps. Et bilde kan hjelpe.

vaio ;)

Lenke til kommentar
De "piggene" burde vært tatt ut med en pinsett med en gang....

RandiA

Nei, fikk beskjed om at å prøver å ta dem ut med pinsett eller nål, ville gjøre vondt værre.

De sa at ''piggene'' bare kom til å dele seg opp i enda mindre biter og at det da ville ta lengre tid.

Har fått snakket med norsk lege og han sa det var ingen fare så lenge det ikke var rødt eller kom veske ut. Hadde det vært betennelse ville den kommet med en gang.

Får vel bare vente da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...