MBarne Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har problemer med speedometeret til tider. Kjører jeg over 100km\t så blir nåla hengende der til jeg går under 100 igjen.. Den henger seg også mye opp på 80 og 40. Slår jeg mange ganger i "glasset" så går den sakte opp eller ned igjen ettersom hva jeg kjører i. Noen som vet hva dette kan være? Trodde før når den bare hang seg opp når jeg kjørte over 100 at den var borti glasset eller noe slik, men ser jo nå at det ikke er det da den som sagt henger seg opp hvor som helst nå Har hørt litt rundt og lurer på om det kan være fjæra eller noe sånt!? Hvor mye koster det evt å få fikset dette? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvilken bil er det snakk om? Høres ut som om speedometerwiren er i ferd med å ryke, eller så sitter den delvis fast. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Det er snakk om en Audi 100 2,3E Sinnsykt irriterende at jeg aldri kan vite om speedometert stemmer eller ei når jeg kjører... Har mått godtatt en bot på 3600,- også fordi jeg kjørte for fort, men trodde faktisk jeg kjørte i 80 Kan liksom ikke si dette til politiet.. :!: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Elektronisk speedometer? Det har jeg på min Xantia og der hang speedometeret seg stadig opp på ca. 80km/t. Kunne banke på glasset så "løsna" det igjen. Feilen der var knekte loddepunkter på speedometeret. Tok ut dashbordet og lodda de på nytt. Kosta meg 0,- og speedometeret har funka perfekt siden. Verkstedet ville bytte hele speedometeret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå