Gå til innhold

Hodetelefoner med nakkebøye(/øreklips?) til portabel bruk

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker for tiden AKG K412p-hodetelefoner når jeg er ute og går. Nå er de luesesong, så de sitter utmerket på hodet, men med en gang jeg bruker dem uten lue, merker jeg at de sakte, men sikkert sklir av. Om jeg bøyer meg ned, vrir på hodet eller beveger meg fort, sklir de av meget fort. Jeg har veldig glatt hår (liker å glatte det ut) og er veldig glad i musikk, så jeg er ute etter nye hodetelefoner som ikke faller av så lett.

Jeg er overhodet ikke glad i å putte små ting inn i øret, så det er sagt. Jeg fikk dessuten utslett av øreproppene som fulgte med MP3-spilleren min, så det er temmelig uaktuelt. :p

Jeg har fått høre at hodetelefoner med nakkebøyle holder seg bedre på, men jeg ser ikke helt for meg hvordan jeg skal kunne ha langt glatt hår og hodetelefoner med nakkebøyle uten å se tåpelig ut. Men det går kanskje?

Alternativet da, blir denne spennende øreklips-typen, hvor man bare fester to saker på hvert øre og plugger i spilleren. Det virker mye mer langt-hår-vennlig, ser ut til å sitte bra og virker rett og slett handy. Men denne typen er ikke særlig utbredt, finnes det da i det hele tatt et godt alternativ?

Kort sagt:

Søker: Nye hodetelefoner som sitter godt.

Form: Ikke over hodet. Nakkebøyle eller øreklips. Må ikke lugge eller gnage. Helst ikke rent metall på øret, grunnet sensitiv hud.

Pris: Har ikke økonomi til å investere mer enn 800-1000 kr, helst ikke det engang. (K412P kostet 279 kr, de er kanonbra. Må da gå an å få noe til en ikke så altfor høy pris? :p )

:)

EDITZZ: Jeg søkte litt i prisguiden og kom over Sennheiser PMX 100. Er de som PX 100, bare med nakkebøyle?

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...