Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Livet mitt er kjedelig.

Gjest Guest_kornelius_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_kornelius_*

Hei

Jeg er en gutt på 17 år. Jeg er en helt alminnelig poppulær gutt, jeg har ikke sånn alt for mange venner, men de vennene jeg har er blandt de populære. Jeg har ingen jobb

eller noe til å slå ihjel all den døtiden jeg har, jeg går på klatring men ikke veldig aktivt. Med andre ord består en vanlig ukedag for meg for det meste av skole+spilling. Når jeg kommer hjem fra skolen går jeg rett hjem, og det jeg driver med er spilling, msn, dette forumet og facebook. Alt dette er jo kun tidsfordriv.

Jeg har jo venner, så hvorfor i helvete sitter jeg hjemme å spiller å kjeder livet av meg nesten hver dag. Jo, for det første så har mange av vennene mine jobb, fritidsaktiviteter osv som tar opp litt tid. Og for det andre har jeg tullett til dette litt tidligere. Jeg var totalt spilleavhengi en stund, dette førte til at jeg sjeldent gadd å bli med ut og sånn, noe som har gjort at noen av vennene mine sluttet å ta kontakt.

Denne spilleavhengiheten er jeg nå kvitt for en god stund siden. Jeg er ikke lenger oppslukt av spill, og lengter hele tiden etter å finne på noe med venner. Men i frykt for å virke innpåsliten tar jeg sjelden kontakt, dvs jeg prater med dem, men er ikke ofte jeg spør om de blir med å finne på noe og slikt. Men når vi først møtes, blir jeg ofte spurt hva jeg har drevet med den siste tiden, at de har savna meg og slikt. Det er ofte slik at vi ikke snakker sammen på lenge, så blir jeg plutselig invitert til en fest hos en kompis feks, og da er det ofte jeg blir ringt dagen etter for om vi skal finne på noe osv. Men så dabber det litt av, kan gå et par uker uten at vi prater før det samme skjer igjen. Og det er så og si alltid de som kontakter meg/inviterer meg på ting.

Men nå i vinterferien skjedde det ting. Kanskje dette var jævli tragisk av meg, men jeg satt hjemme aleine en dag og var tom for snus. Jeg får ikke kjøpt selv og derfor trengte jeg noen til å kjøpe for meg. Så jeg på en måte ringte en kompis å spurte om han ble med ut en liten tur, kun fordi jeg ville at han skulle kjøpe snus til meg. Første gang jeg ringte var han i et selskap elns og kunne ikke før på kvelden. Vanligvis ville jeg bare dritet i det, men nikotinsuget slo inn å jeg ringte flere ganger å spurte før han var ferdig i selskapet og til slutt kunne bli med ut. Jeg var jo ikke dum så det var ikke sånn at vi gikk rett butikken og så rett hjem, men jeg inviterte han og dama hans hjem til meg. Vi hadde det gøy til langt utpå kvelden. Neste morgen våkner jeg og da hadde jeg allerede en god del tapte anrop på telefonen, det ble til at jeg var med mange kompiser vær dag helt til jeg måtte dra på hytta med familien. Dagen etter jeg kom hjem igjen, ble jeg ringt igjen og vi stakk ut sammen med masse venner. Slik som det var i vinterferien ville jeg hatt det hele tiden, jeg var sammen med vennene mine vær dag og både jeg og de hadde det dritfett.

Nå er det da torsdag, jeg har ikke sett noen av vennene mine siden den søndagen. Iløpet av disse dagene har jeg vært på skolen, vært på pcen og sett på tv. Jeg veit ikke hva det er, om de er slitne eller om det er fordi de er opptatt med jobber eller. Jeg følte ihvertfall at det på en måte var min tur til å ta kontakt nå, så jeg pratet med en kompis på msn istad og ble enige om at vi skulle finne på noe imorra ihvertfall. Tenkte jeg da skulle ringe resten av vennegjengen samtidig. Fordi de blir alltid glade når jeg ringer, glade når jeg spør om vi skal finne på noe osv.

På ungdomskolen var jeg jo med venner hver eneste dag, hva er det som liksom hindrer for dette nå. Hvorfor har de

ikke ringt siden den søndagen? Selv tipper jeg nesten at det er samme grunn som jeg har for å ikke ringe. For så fort jeg tar opp kontakten litt, begynner de å ringe ofte osv.

Teit innlegg muligens, men jeg er frustrert å holder på å dø av kjedsomhet, så jeg trenger litt tips til hva jeg burde gjøre for å få bedre kontakt med vennene mine på ukedager også. Jeg er også litt pessimistisk, inbiller meg at de bare synes jeg er irriterende og at de egentlig ikke liker meg, selv om jeg ikke har noen grunn til å tro det. Det som ofte hindrer meg ifra å ringe, hvis de ringer meg uoppfordret får jeg liksom bekreftet at de faktisk synes om meg. Teit ja, men det er hva som er igjen etter at jeg ble mobbet før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_kornelius_*

Jeg har invitert dem til fest hjemme hos meg allerede, og vi var alle enige om at det var dritfett. Jeg bare venter på neste gang jeg har anledning til å ha fest igjen. Og den søndagen inviterte jeg alle på kino, det gjør vel samme nytten som bowling regner jeg med :p

Vi har også et par turer vi har planlagt om å gjøre sammen osv

Jeg har det bra sålenge jeg slipper å være hjemme aleine slik som denne uken 3 dager i strekk. Mulig de bare er alfor opptatte, men jeg vet ikke helt. Har jo flere venner jeg kan være med, men er liksom denne "gjengen" jeg har det artigst med.

Lenke til kommentar
Jeg har invitert dem til fest hjemme hos meg allerede, og vi var alle enige om at det var dritfett. Jeg bare venter på neste gang jeg har anledning til å ha fest igjen. Og den søndagen inviterte jeg alle på kino, det gjør vel samme nytten som bowling regner jeg med :p

Jeg har det bra sålenge jeg slipper å være hjemme aleine slik som denne uken 3 dager i strekk. Mulig de bare er alfor opptatte, men jeg vet ikke helt. Har jo flere venner jeg kan være med, men er liksom denne "gjengen" jeg har det artigst med.

Synes du er heldig jeg :p

Jeg har nesten ingen venner fordi jeg ikke er bra nok :(

Lenke til kommentar
Gjest Guest_kornelius_*

Synes du er heldig jeg :p

Jeg har nesten ingen venner fordi jeg ikke er bra nok :(

Heldig og heldig, jeg sitter ihvertfall ikke med noen god følelse i meg og depper litt osv.

Vi har planlagt en tur sammen nå om et par uker, eller planlagt var kanskje litt å ta i. Ei vennine nevnte at hu ville at vi skulle dra på en tur sammen alle mann. Jeg har jo lyst til dette, og spurte litt seinere over msn om det ble noe av uten at jeg fikk noe svar, så veit ikke helt. Men tiden vil jo vise.

Idag, feks prøvde jeg å ringe, men de skulle jo selvfølgelig jobbe idag, riktig nok spurte de om vi heller kunne finne på noe på lørdag. På fredag skulle de på en fest jeg ikke er invitert til eller har lyst til å gå på. Så ja... blir nok en artig helg.

Riktig nok skulle jeg og en annen kompis kanskje lane da, men det å sitte på rommet å svette sammen med to andre nerder er ikke akkurat det jeg har mest lyst til, men når det er det eneste alternativet så :p Får håpe det blir artig på lørdagen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det trøster :wee: Men jeg innbiller meg at kompisene dine sitter akkurat som deg.

Det gjelder vel bare å prøve å ringe litt oftere. Blir for dumt å sitte å vente på en telefon. Og om det er gode venner som liker å finne på ting med deg så er det nok fordi de trives i ditt selskap, så jeg tror ikke du skal tenke så mye på om de syntes du er kjedelig osv.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_kornelius_*

Ja du sier noe der, har ringt dem endel nå i det siste, men de er somregel opptatt med jobb og sånn i ukedager som jeg sa. Men de gir alikevel intrykk av at de gjerne ville blitt med å foreslår at vi heller kan møtes en dag seinere ol.

Blir nok bedre når naboen min kommer hjem fra militæret også, han er en sånn jeg pleier å være de gangene de er på jobb og sånn.

Lenke til kommentar
Du kan jo kanskje arrangere en fest, eller du kan ta med vennene dine på noen aktivteter f.eks. bowling, det er moro for alle.

arrangert fester, bedt dem på bowling, pokerkveld, you name it.. dette er noe jeg har gjort for vennene mine i alle år. ikke èn gang har jeg blitt bedt til dem eller noe annet. hvis jeg vil at de skal ha fest må jeg arrangere den for dem og be folk og alt. 60% av gangene har de takket nei til invitasjonen min (ikke tull), resten har de blitt med og da har vi det topp. men etter den ene gangen glemmer de alt og sitter foran pc`n sin hjemme og nerder noe alle på min alder gjør i disse dager.

Helt siden jul har jeg unlatt å kontakte vennene mine på fritia, men de ser ikke ut til å bry seg eller ringe meg av den grunn. Skjønner ikke hva jeg skal med venner. tror jeg ikke har hatt en god venn siden 8-10 års alderen da jeg og en annen var i skogen og bygga hytte 24/7. Idag snakker vi bare med hverandre over msn. det finner utrolig latterlig og forferdelig trist. Men hva skal jeg si da.. "be meg til deg idag da". nei, de kan bare sitte der og råtne foran skjermen. datamaskinen har ikke gjort meg noen so helst tjeneste siden den kom, kan ikke se at den har gjort noen godt heller.

Skulle levd på 60/70-tallet da gjenger var ute og gikk på ski, spilte fotball, i det hele tatt fant på noe sammen anet enn å arrangere et jævla data-lan der de sitter med sine 800kroners hodetelefoner godt plantet over ørene og stirrer inn i skjermen der de er en eller annen helt med maskingevær.

ikveld skal jeg sitte og se tre star-wars episoder alene hjemme. en klassiker jeg ikke har fått sett enda.

sånn har det vært i 3-4 år nå. hadde det vært opp til meg skulle jeg tatt med meg øksa og ramponert hver jævla datamaskin i hele oppland, ja hele Norge!

Flere med samme problemer der ute? herre, som jeg tenker mye på dette!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest__*

Du har jo et helt normalt liv, jeg tviler på at de fleste 17-åringer er med hverandre HVER dag, da blir man jo lei av hverandre. Jeg synes du burde prøve å få deg en jobb, gjerne noe som involverer litt sosial kontakt, butikk f.eks. Da har du ihvertfall noe å slå ihjel tiden med. Hadde det omtrent likt som deg for noen år siden, fikk meg jobb på RIMI, og alt ble så mye bedre :)

Lenke til kommentar

Det er ikke det at jeg sjelden er sammen med dem, men det er det at de aldri klarer å gjøre noe selv annet enn å sitte foran skjermen. føler jeg fortjener å bli satt pris på for alt jeg har gjort for dem, men de tebker ikke så langt. sålangt i vinterferien har de ikke gitt et pip fra seg.. nei, herregud for noen tapere tenker jeg da, men er det noe bedre noen annen plass i Norge? Neppe.. dette er hverdagen til enhver 14-17 åring. Skjønner ikke at de klarer å bruke pp ungdommen sin foran en data. Det er for mange sikkert helt logisk her inne, men for meg ser jeg ikke skjønnheten med det. Spilte spill gjorde jeg da jeg var 10 år. Nå vil jeg være ute med vennene mine noen ganger i uka g gjøre noe som har større mening enn data.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Du kan jo kanskje arrangere en fest, eller du kan ta med vennene dine på noen aktivteter f.eks. bowling, det er moro for alle.

arrangert fester, bedt dem på bowling, pokerkveld, you name it.. dette er noe jeg har gjort for vennene mine i alle år. ikke èn gang har jeg blitt bedt til dem eller noe annet. hvis jeg vil at de skal ha fest må jeg arrangere den for dem og be folk og alt. 60% av gangene har de takket nei til invitasjonen min (ikke tull), resten har de blitt med og da har vi det topp. men etter den ene gangen glemmer de alt og sitter foran pc`n sin hjemme og nerder noe alle på min alder gjør i disse dager.

Helt siden jul har jeg unlatt å kontakte vennene mine på fritia, men de ser ikke ut til å bry seg eller ringe meg av den grunn. Skjønner ikke hva jeg skal med venner. tror jeg ikke har hatt en god venn siden 8-10 års alderen da jeg og en annen var i skogen og bygga hytte 24/7. Idag snakker vi bare med hverandre over msn. det finner utrolig latterlig og forferdelig trist. Men hva skal jeg si da.. "be meg til deg idag da". nei, de kan bare sitte der og råtne foran skjermen. datamaskinen har ikke gjort meg noen so helst tjeneste siden den kom, kan ikke se at den har gjort noen godt heller.

Skulle levd på 60/70-tallet da gjenger var ute og gikk på ski, spilte fotball, i det hele tatt fant på noe sammen anet enn å arrangere et jævla data-lan der de sitter med sine 800kroners hodetelefoner godt plantet over ørene og stirrer inn i skjermen der de er en eller annen helt med maskingevær.

ikveld skal jeg sitte og se tre star-wars episoder alene hjemme. en klassiker jeg ikke har fått sett enda.

sånn har det vært i 3-4 år nå. hadde det vært opp til meg skulle jeg tatt med meg øksa og ramponert hver jævla datamaskin i hele oppland, ja hele Norge!

Flere med samme problemer der ute? herre, som jeg tenker mye på dette!

har nesten samme problem ingen av de vennene jeg har hatt siden barneskolen kontakter meg, og vi bor jo faen meg 5 minutter fra hverandre!!! men de folkene som bor 15min med buss de ringer mye og sånt, men er ikke alltid jeg gidder å gå 30min til bussen (bor langt fra der det går buss, men når jeg kommer ut på hovedveien er det bare 15min med buss) kjipt å gå på fest når de ''aller'' beste vennene dine ikke gidder det, ønsker vi aldri hadde flyttet skulle ønske jeg bodde der jeg bodde før, det er der alle de nye vennene mine bor, ble kjent med de på videregåenede, ganske glad jeg begynte på en skole uten noen av de gamle vennene mine. gleder meg til jeg får moped lappen (kjøper kanskje sykkel på søndag, har lappen i neste uke håper jeg) da blir det mye lettere å komem til folk og jeg slipper å sitte inne hele dagen.

Var invitert på fest i dag men avslo, fordi måtte i et annet besøk -.-

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar
Gjest Guest_kornelius_*

Har nesten ikke kontakt med noen av de fra barneskolen, hilser når vi møtes men thats it. På videregående passer jeg ikke helt inn, ingen i klassen jeg trives å være med. Er jo sånn at jeg prater med de på i klassen og sånn, men møter de kun ved skoletid, jeg kom inn i klassen et par uker etter skolestart og alle de andre hadde blitt kjent allerede, så har ikke jeg giddet og prøvd å sosialisere meg der noe særlig :p

Jeg snakker jo med de i klassen og sånn, men kunne aldri tenkt på å spørre om noen av de ble med på å finne på noe etter skolen osv.

Har forresten det ganske mye bedre nå, mye fordi jeg fikk sagt det her, dessuten kom jeg i kontakt med en som viste seg å ha mye peiling så fikk endel tips osv. Var ofte redd for å miste kontakten med vennegjengen, men har klart å slutte å tenke så mye på det, er i bedre humør og har fått noen ny venner nå som jeg kan være mer med i ukedagene, da de andre er opptatt :p

Lenke til kommentar
Gjest gutt16

Du har det da aldeles ikke ille.

Kan vel ta min "historie" fra starten av.

Det hele begynte i 8 eller 9. klasse hvor jeg og 3-4 venner begynte å spille WoW. Det tok ikke lange stunden før jeg og en annen kompis hadde nådd høyeste nivå, mens de resterende lekte rundt på middels nivå. Etter en stund fikk vi med fler, som sluttet å startet, sluttet å startet hele tiden, mens jeg er nå den eneste som spiller "fast" enda. Kan vel klasifisere deg som avhengighet, selvom jeg ikke vil innrømme det.

Anyhoooo, jeg spiller fortsatt WoW og bruker "men ingen andre gidder å finne på noe, de sitter inne å gjør akkuratt det samme som meg" når mamma spør hvorfor jeg ikke finner på noe sosialt. Det har vel gått over et år siden noen av mine venner har ringt MEG for å finne på noe, og jeg vil vel skylde på spilleavhengigheten, fordi jeg avslo vennene mine mye før.

Nå går jeg første klasse på videregående, trives ålreit, er vel middels populær på skolen (snakker med alle, og fremstår som en kar med GOD selvtillit fordi jeg ikke er redd for å snakke høyt (bortsett fra fremføringer, av en eller annen grunn)). Uansett, føler selv at jeg sliter med depresjoner og klarer ikke tenke positivt på noe. Er ofte jeg er ute med hunden på kvelden å bare tenker "hvorfor i helvete lever jeg? Gjør jo ingenting ut av livet mitt, så hvorfor?" har tenkt på hvordan familien/venner/etc hadde hatt det om jeg aldri hadde eksistert, men ville aldri og kunne aldri vurdert seriøst å ta selvmord.

Jeg har vel mange "skolevenner" men ingen veldig gode "venner". Har én venn som jeg er sammen med i helgene (spiller også WoW, så blir mye nerding), men han har fått seg dame nå, så ser lite til han. Har liksom ikke selvtilliten til å spørre noen om de vil finne på noe på fritiden fordi de alle har enten;

- Kjæreste de bruker masse tid på.

- Jobb de bruker masse tid på.

- Sport de bruker masse tid på.

- Andre venner de bruker masse tid på.

Skal sies at jeg holdt på med en dame VELDIG lenge, men det skjedde aldri noe stort, var sammen et par ganger, klina og kosa oss (ikke sex), men så begynte vi begge på VGS, og vi fikk liten tid til å være sammen. Hun skulle enten være sammen med andre venner, gjøre lekser, eller bort.

Jeg hadde vel alltid tid, men fant alltid på noen dumme unnskyldninger, selvom jeg så ille ville være sammen med hun. Latskap lenge leve. :(

Uansett, nå i det siste har hun virket helt uintresert, så jeg spurte henne rett ut, og hun ville bare være venner, har vel ikke helt tatt "tapet" så tungt enda, fordi vi har hatt slike perioder som dette, hvor vi ikke snakker med hverandre på et par uker, så det kommer vel rett før jeg skal legge meg en kveld.

I ferien som nettopp var så min far på ferie, så jeg hadde huset for meg selv, jeg inviterte noen venner (var ikke mer enn 5 stk) og vi drakk og kosa oss, ble kaos på slutten (mest fordi jeg var paranoid over at noe skulle gå i stykker og pappa skulle klikke mentalt.) så det endte med at vi gikk å la oss etter at de var ganske fulle, og jeg var vel fortsatt opplagt, litt beruset selvsagt men langt fra full. Dette var da første gangen jeg drakk, og jeg ville vite hvordan det var å være full, altså, skikkelig full, men siden de ikke klarte å oppføre seg måtte jeg bare slutte å drikke, og sitte "barnevakt", noe som var kjedelig.

Etter det har jeg ikke hørt noe fra NOEN av de, og jeg sitter her dag ut og dag inn, spiller og ser at karakterene mine faller gjennom bakken.

Angående karakterer, jeg klarer ikke finne motivasjon til skolearbeid, det bare går ikke. Tar jeg opp boken for å lese på prøver så blir det bare til at jeg stirrer på et par ord, uten å lese de, uten å tenke på noe. Bare sitter der.

Hm. Måtte vel bare poste det, fortelle det til noen.

Takk for at du gadd å lese (om du gjorde :>)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Kornelius_*

Jeg ville anbefalt deg og ta opp kontakten igjen med de gamle vennene dine, mens jeg var spilleavhengi som verst gikk det ofte flere en måned imellom jeg faktisk var ute å gjorde noe sosialt. Og selv da var da somregel bare at vi møttes å spiste kebab og dro hjem igjen med en gang. De andre vennene mine spilte jo også, men etterhvert begynte de å miste interessen litt og de begynte å henge mer ute, mens jeg ble aldri invitert omtrent. Men etterhvert tok jeg meg selv i nakken å begynte å ringe litt rundt osv, og det hjalp for meg ihvertfall

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Igår feks, jeg hadde en avtale med en "kompis" igår. Jeg skulle ringe litt utover kvelden. Så ringte jeg et par ganger, men fikk ikke noe svar. Når jeg snakket med han idag så hadde han vist stukket på et utested med noen andre venner av meg. Jeg har lenge vært i tvil om denne personen, han har vist gang på gang at han ikke er en god venn, juger, slenger dritt osv. Han kan liksom si til meg at vi burde ta en sverigetur sammen, men at vi ikke skal ha med de andre fordi han ikke liker dem lenger. Så sier han omvendt til de. Nå har ihvertfall begret rent over for meg, nå gidder jeg ikke han mer.

Men de to andre vennene mine som skulle på dette utestedet, de spurte ikke meg. Men jeg tenker på at det er en viss sjanse for at de inviterte han med dem. Og det gjør meg sint og skuffa. Får lyst til å droppe alle og skaffe meg nye venner...

Lenke til kommentar
Igår feks, jeg hadde en avtale med en "kompis" igår. Jeg skulle ringe litt utover kvelden. Så ringte jeg et par ganger, men fikk ikke noe svar. Når jeg snakket med han idag så hadde han vist stukket på et utested med noen andre venner av meg. Jeg har lenge vært i tvil om denne personen, han har vist gang på gang at han ikke er en god venn, juger, slenger dritt osv. Han kan liksom si til meg at vi burde ta en sverigetur sammen, men at vi ikke skal ha med de andre fordi han ikke liker dem lenger. Så sier han omvendt til de. Nå har ihvertfall begret rent over for meg, nå gidder jeg ikke han mer.

Men de to andre vennene mine som skulle på dette utestedet, de spurte ikke meg. Men jeg tenker på at det er en viss sjanse for at de inviterte han med dem. Og det gjør meg sint og skuffa. Får lyst til å droppe alle og skaffe meg nye venner...

Det der er faen meg trist! Sånne personer hadde jeg villet unngå i fremtiden. Makan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...