Gå til innhold

Kjøp av Nokia N95 8gb i USA

Anbefalte innlegg

Er nå lei av mobilen min som blacker ut x antall gang i uken. Har siklet en stund på N95 8gb men rundtomkring 6000kr for ny uten abb virker litt mye. MEN

Fikk vite for litt siden at svigers er på vei til USA, så hvorfor ikke utnytte den lave dollarkursen?

Tenkte først på å kjøpe Iphone noe som samboern min har. Men jeg konkluderer stadig med at jeg ikke har lyst på Iphone(Icrap som jeg kaller den når hun er i nærheten).

Hovedsaklig fordi jeg ikke har lyst på touchskjerm på mobilen, blir bare klabb og babb. Så er det dette med opplåsning osv.

Så til saken, jeg har skummet igjennom N95 8gb tråden og det virker som at det ikke skal være noe problem å kjøpe ifra USA med tanke på språk.

Det løses enkelt selv ved hjelp av usb kabel og programmer som delvis følger med, right?

Er det noe ellers jeg burde tenke på?

Virker som det meste kan fikses selv (for jeg får vel ingen garanti som er gyldig i Norge?) når det gjelder software(firmware?)?.

Man kan visst også fikse slarken selv også med litt fingerferdigheter hvis det skulle oppstå.

Eller skal jeg skrinlegge USA kjøp og heller kjøpe i Norge og få med garanti? Det blir vel ca 2000kr dyrere, er garantien verdt det?

Alle innspill mottaes med takk

Edit: Trøtt

Endret av Camaro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Camaro!

Hvis jeg ikke tar helt feil så beholder du produsentgaranti, men du kan ikke forvente at hvilket som helst verksted i Norge skal gjøre dette kostnadsfritt for deg. Men som regel vil det ikke bli noe problem, hvis du har kvittering selvfølgelig.

Softwareproblemer kan til en viss grad fikses selv via internett og PC Suite.

mvh Pål Berge

Lenke til kommentar

Takk for innspill.

Det høres jo bra ut at jeg kan slippe unna med litt av utgiftene hvis det skulle oppstå behov for reperasjon hos verksted. Men det virker som om det blir litt opp til hver enkelt verksted hvor mye jeg må betale fra egen lomme.

Det skal jo sies at alle mobilene jeg har eid har vært Nokia med ingen problemer(bank i bordet) bortsett fra den siste, som ikke teller i mine øyne. haha...

Jeg må prøve å finne noe informasjon om produsentgaranti og se om det er noe jeg kan benytte meg av.

Har fremdeles noen dager på å koke sammen en konklusjon angående kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...