Gå til innhold

Hp dv9005 ea blir fryktelig varm og restarter ved cs source-spilling

SirJames

Anbefalte innlegg

Hva kan dette være?

Den blir vanvittig varm under spilling. I det siste har det hendt at pcen har slått seg av før jeg har begynt å spille. Av og til restarter maskinen og andre ganger slår den seg bare av under spilling.

Noen som vet hva som er galt og evt hva jeg kan gjøre? Laptopen er ca. 1,5 år gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andre modeller fra HP har hatt slike varmeproblemer selv om HP hårdnakket benektet dette,men til slutt måtte de inrømme det etter stort press fra mange av oss forbrukere,det førte til at visse modeller fikk utvidet garantien fra 1 til 2 år.

Om det gjelder din serie vet jeg dog ikke,men HW hadde en artikkel om dette for ikke lenge siden.

Lenke til kommentar

Ok, ja det kan hende det er støv i CPU. Men hvordan fjerne dette, er det noe jeg kan gjøre? Er vel ikke bare å komme til under der?

Åja, viften virker. Den går for full maskin.

Ja, jeg mener jeg har hørt om utvidet garantitid på denne modellen. Er det mulig å få ny pc eller få den reparert gjennom hp?

Endret av Jameski
Lenke til kommentar

Nå har nok snekker'n ett poeng her.. Altså at det kan være noe mer galt.

Men alikevel, du har sikkert noen skruer under laptoppen (Der det er varmt)Pleier å være små stjerneskru. Bruk støvsuger eller trykkluft, prøv å blåse utover og ikke innover. du kan også bruke en nål ol får å få løstnet noe av støvet som sitter i kjøleribbene.

Og når viften går for fullt uten at du bruker alle kreftene, tyder også på støv! Hvis den ikke har hatt det problemet da "den var ny" så vil jeg nesten regne med at støv er skylden!

Lenke til kommentar

Da har jeg demontert det jeg klarte å demontere på pcen og har sugd ut en del støv. Har testet både call of duty 2 og cs source. Pcen slår seg av på begge spillene etter noen minutter.

Hva gjør jeg? Sender den til hp? Laptopen er 1,5 år gammel. Her kommer vel den utvidede garantitiden på 2 år til nytte?

Fant denne nettopp:

http://www.notebookhingecrack.com/2007/12/...-crack-results/

A reader, who shall remain anonymous, sent me their dv9000 last week. I took it apart, and it is definitely a design flaw, not an abuse issue. The processor fan has no easy filter replacement, so it gets gunked up with MINOR dirt and dust. There is no easy way to clean the filter. Over time, a tiny (tiny!) amount of dust causes the processor to heat up significantly. This heat destroys a tiny sliver of plastic near the security hole, which causes the problem. As that sliver breaks off into tiny pieces (from heat), the hinge has nothing to sit in, basically causing the terrible popping sound, the left edge of the screen pushing out, and the need to hold the screen bevel tight as you slowly close the notebook.

It seems as if this problem still exists in recent dv9000 models, so I would be cautious in purchasing another one. I absolutely love my dv9000, though, because it is a great notebook. I used compressed air to try to blow out my processor dust, and it did make a slight difference. In the past, the notebook would get extremely warm within 10 minutes of use, now it takes over an hour. This means that you CAN slow down the effect of the design flaw, but you can not fix it. The heat level generated by the faulty “filter” and air flow will always cause your hinge to fail. I believe in the next 3-4 weeks we will see hundreds of people finding this site, as more and more people exhibit the same problem.

Det er blitt problemer med batteriet etter jeg hadde det demontert fra pcen i ett ddøgn. Nå virker det som om det er helt tomt og det lar seg ikke lade heller. Drar jeg ut strømmen får jeg beskjed om at det er tomt. Kan dette gjøre at pcen slår seg av i spill?

Endret av Jameski
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er pcen hos Infocare. Dette går på den utvidede garantien på 2 år sier de.

Feilen er defekt hovedkort. Dette skal skiftes.

Noen som vet hvor mye bedre det nye kortet er, eller om det samme type kort?

Ser jo at noen her har hatt problemer med hovekortet etter at det er byttet også.

Lenke til kommentar
Nå er pcen hos Infocare. Dette går på den utvidede garantien på 2 år sier de.

Feilen er defekt hovedkort. Dette skal skiftes.

Noen som vet hvor mye bedre det nye kortet er, eller om det samme type kort?

Ser jo at noen her har hatt problemer med hovekortet etter at det er byttet også.

jepp... mange ganger så får tilogmed infocare defekte HK og må bestille nytt:/

BTW alle har 5år reklamsjon på HP bærbar så det er ikke noe som helst problem og reparere pc så lenge den ikke er eldre en 5år. vet faktiskt ikke om noen merker som ikke har 5år reklamasjon

Endret av Otern
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har hatt min dv9005 hos Infocare to ganger nå. Begge ganger har de skiftet hovedkort. Nå er den begynt å streike igjen. Får blåskjerm når jeg skal spille. For en møkka-pc.

Nå som det er tredje gang skal jeg vel ha en ny pc?

Eller kompensajon, hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar
Har hatt min dv9005 hos Infocare to ganger nå. Begge ganger har de skiftet hovedkort. Nå er den begynt å streike igjen. Får blåskjerm når jeg skal spille. For en møkka-pc.

Hei. vist det er HK som er feil nå og så har du krav på å få ny pc eller pengene igjen med fra trekk for hvor gammel den er osv og mora renter og en hel haug med utregning. poenget er at vist du krever og få pengene så får du av de fleste greie butikker hele summen igjen bare fordi de vil ha deg som en bli kunde, dette vet jeg fordi jeg jobber i en slik butikk :)

Lenke til kommentar

Hei. vist det er HK som er feil nå og så har du krav på å få ny pc eller pengene igjen med fra trekk for hvor gammel den er osv og mora renter og en hel haug med utregning. poenget er at vist du krever og få pengene så får du av de fleste greie butikker hele summen igjen bare fordi de vil ha deg som en bli kunde, dette vet jeg fordi jeg jobber i en slik butikk :)

Ja det er nok HK igjen. Har kjøpt pcen hos Amentio.no høsten 2006. Håper det ikke er en lang prosess å få ny pc evt. penger igjen?

Lenke til kommentar

Ja det er nok HK igjen. Har kjøpt pcen hos Amentio.no høsten 2006. Håper det ikke er en lang prosess å få ny pc evt. penger igjen?

tja sikkert rundt 1-2 måneder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...