Gå til innhold

Ny klokke, hva bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Primo klokke fra Inex i ca 7 år og vurderer nå å kjøpe en ny. Men siden det er så mange merker på markedet, hadde det vært fint å snakke med folk som kan gi egne erfaringer. Er ikke så veldig kresen, den skal være i stål hele klokka(rustfritt, titan eller noe annet), helst safirglass og blå-aktig urskive. Prisklasse er alt fra ca. 700 til 3-4000 (Hvis du har noen dyrere forslag, så er det lov å kommemed dem og). Må tåle litt vann og være holdbar. Alle svar er velkomne :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei:) Er veldig fornøy med min Seiko Kinetic Premier SNP003P1, vet ikke om det er akkurat klokken du er ute etter. Men den anbefales hvertfall på det sterkeste:)

Litt info, kopiert fra nette:

Seiko`s prestisjemodell, gedigen kvalitetsfølelse

-Kinetic (batterit lades av hånbevegelser)

-Perpetual caender (klokken viser rett tid til 2100)

-Leap year (klokken viser når det er skuddår og justerer for dette)

-Autorelay og Timerelay ( klokken går i dvale ved og stiller tiden rett igjen etter 4 år)

-Urverk av meget høy kvalitet, CAL 7D48

-Polert/børstet rustfritt stål av beste kvalitet

-Antirefleks safir glass

-Vanntett 10bar (100m)

-Dimensjoner: Urkasse 44mm med krone, tykkelse 12mm

Veiledende pris:6000kr

63_1202323170947.jpg

Kilder: Finn.no(info og bilde)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Kjøpte denne på Gibud.no, med ekte ETA verk og safir glass er jeg svært fornøyd. Et bra billig og fullt lovlig alternativ :thumbup:

1.jpg

Lovlig piratkopi? Greit nok at det er lov å eie og kjøpe piratkopier i Norge, men det er ikke akkurat lovlig å selge de ;)

Lenke til kommentar
Kjøpte denne på Gibud.no, med ekte ETA verk og safir glass er jeg svært fornøyd. Et bra billig og fullt lovlig alternativ :thumbup:

1.jpg

Lovlig piratkopi? Greit nok at det er lov å eie og kjøpe piratkopier i Norge, men det er ikke akkurat lovlig å selge de ;)

Kjøpte ei Seiko ND541(?) på Ebay. Blei vel totalt 1000 kroner etter litt fortolling og slikt...

Lenke til kommentar

1.jpg

hehe, har ikke tenkt å selge min med det først hvis det er det du spør om :)

Endret av tintin11
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal du ha klokke som er vanntett bør den være minst 10 ATM (100M) og itilegg vil ha saphir glass til under 1500,- er nokk Inex et av de bedre valgene. Inex handler så å si alle urverk fra Citizen som er verdens største verk produsent.

Er du villig til å gå litt opp i pris er Certina eller Tissot gode valg, etter meg å bedømme :-)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei:) Er veldig fornøy med min Seiko Kinetic Premier SNP003P1, vet ikke om det er akkurat klokken du er ute etter. Men den anbefales hvertfall på det sterkeste:)

Litt info, kopiert fra nette:

Seiko`s prestisjemodell, gedigen kvalitetsfølelse

-Kinetic (batterit lades av hånbevegelser)

-Perpetual caender (klokken viser rett tid til 2100)

-Leap year (klokken viser når det er skuddår og justerer for dette)

-Autorelay og Timerelay ( klokken går i dvale ved og stiller tiden rett igjen etter 4 år)

-Urverk av meget høy kvalitet, CAL 7D48

-Polert/børstet rustfritt stål av beste kvalitet

-Antirefleks safir glass

-Vanntett 10bar (100m)

-Dimensjoner: Urkasse 44mm med krone, tykkelse 12mm

Veiledende pris:6000kr

63_1202323170947.jpg

Kilder: Finn.no(info og bilde)

Prisen er satt ned til 3575kr

http://www.urverket.no/seiko-premier-kinet...lack-p-139.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...