ultimatedeskjet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Både Retro og M by Mocca er snuser jeg ikke har prøvd. Men de er sikkert ålreite. M by Mocca er sikkert for nybegynneren som vil ta et steg opp. Retro er nesten helt ny. Stilig bokser på begge to. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hva skjer egentlig om man snuser snus som har gått ut på dato? Kompis av meg kjøpte en dåse til meg når han var i sverige men han klarte ikke og dy seg så han åpna den opp og nå finner jeg ikke noe best før dato på den :/ Den holder nok en stund til, lurer bare på om det er konsekvenser for og snuse det når det har gått ut på dato. Et spm til, hva vil egentlig white portion si? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Er ikke sikker på det første, men kan gi deg det andre. White portion, anderledes pose, renner mindre, smaker mindre. Lenke til kommentar
elZiko Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Sendte søstra mi på tur til sverige for å kjøpe General til meg igår. Ble bare 2 tårn, jaja. Uff kjipern. Håper du har "Ringens brorskap" og "Atter en konge" fra før av da ihvertfall. Sorry,er overtrøtt så måtte bare heehaaeh: D Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Hvor lang holbarhet har ca en snusboks? Eller er dette noe som varierer fra forskjellige merker? Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Jeg fant dette. Holdbarhet Snusens holdbarhet er avhengi av en mengde faktorer, bl a vannholdigheten. Lavere fuktighet gir lengre holdbarhet. Fuktig snus har begrenset holdbarhet og bør derfor ikke forvares i romstemperatur lengre enn et par uker. Tørre 'minipreller' har ikke denne begrensning. Allment anbefales det å oppbevare fuktig snus i kjøleskap, +4 til +8°C. Snusen er da svært holdbar og kan lagres i flere uker ettersom uttørkning gjennom fordampning forhindres. Vil man oppbevare snus over lengre tid burde den fryses. Da kan man oppbevare snusen minst et år. For å unngå at snusen blir tørr er det bra å pakke dosene i en fukttett frysepose. Når snusen tines igjen burde dette skje i kjøleskap for å forhindre at kondensfuktighet løser opp limet som holder dosen sammen. Plastdosen er ikke like følsom for dette og kan tines i romstemperatur. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Et spm til, hva vil egentlig white portion si? Tørrere poser, renner mindre, men jeg synes de tærer mer på leppa. Nei, gi meg snus som renner. Bruker for tiden bare skruf sterk om de har det, hvis ikke bruker jeg Kronan. Billig snus som er nesten helt lik general. det at boksen er elendig gjør ingenting, for er bare å bytte til en annen boks Vet ikke hvorfor jeg mater dere med den unyttige informasjonen, men kjeder meg Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 26. mars 2008 Del Skrevet 26. mars 2008 Alt i orden til dere begge Hvor mye koster egentlig Kronan? Tenker da på løs. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Mange spm fra min side her nå, men er litt ny på dette så det får vel gå Går det egentlig å være sånn at man snuser bare sånn av og til, tenker sånn hver 3. dag. Eller er det sånn at alle vil bli avhengig etterhvert. Vil helst ikke bli avhengig men liker og ta en av og til Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 har snusa nokon månder no og ein ting som plager meg litt at snus safta renner ned over tennene og det ser litt guffent ut. Nokon som har tips til korlis eg skal ungå at det renner over tenna? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Mange spm fra min side her nå, men er litt ny på dette så det får vel gå Går det egentlig å være sånn at man snuser bare sånn av og til, tenker sånn hver 3. dag. Eller er det sånn at alle vil bli avhengig etterhvert. Vil helst ikke bli avhengig men liker og ta en av og til Før jeg ble avhengig snuste jeg ca. et par ganger i uka. Omtrent alle vennene mine snuser så jeg ble pressa til å ta en snus nå og da (Ja, jeg var svak).. Etterhvert så fant jeg det riktig så koselig med snus, så kjøpte jeg min første boks bare for å teste.. osv. Men om man blir avhengig av å bare småsnuse er vel egentlig opp til en hver og en. Jaffa: Snuse i underleppa? Lenke til kommentar
Holten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Eller lære seg å pakke/bake bedre Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Kjøpte Nick (and Johnny) i dag. Så at boksen har fått et nytt design. Hva synes dere? Endret 27. mars 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvem oppfant vinduene? Hva skjer egentlig om man snuser snus som har gått ut på dato? Kompis av meg kjøpte en dåse til meg når han var i sverige men han klarte ikke og dy seg så han åpna den opp og nå finner jeg ikke noe best før dato på den :/ Den holder nok en stund til, lurer bare på om det er konsekvenser for og snuse det når det har gått ut på dato. Et spm til, hva vil egentlig white portion si? Ikke noen andre konsekvenser enn at snusen blir tørr og eventuelt at smak/nikotin forsvinner. Jeg har snust 5 år gammel snus og tok ingen skade av det ihvertfall Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvem oppfant vinduene? Hva skjer egentlig om man snuser snus som har gått ut på dato? Kompis av meg kjøpte en dåse til meg når han var i sverige men han klarte ikke og dy seg så han åpna den opp og nå finner jeg ikke noe best før dato på den :/ Den holder nok en stund til, lurer bare på om det er konsekvenser for og snuse det når det har gått ut på dato. Et spm til, hva vil egentlig white portion si? Ikke noen andre konsekvenser enn at snusen blir tørr og eventuelt at smak/nikotin forsvinner. Jeg har snust 5 år gammel snus og tok ingen skade av det ihvertfall Åja, såppas ja, men den var det vel ikke så mye smak igjen i? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Var porsjon da, var rimelig tør. Men var litt desperat ^^ Lenke til kommentar
frentix Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) har snusa nokon månder no og ein ting som plager meg litt at snus safta renner ned over tennene og det ser litt guffent ut. Nokon som har tips til korlis eg skal ungå at det renner over tenna? Har du den inni lenge nok , vil det til slutt renne uansett. Men ikke spytt mens du har den inni , da renner det alltid fortere. Svelg heller. (ikke snussaften , men om du får spyttoppsamling). Prøv også å unngå å fukte framtennene mens du har den oppi. Det hjalp meg litt i nybegynnerfasen. Jeg pleier ha dem inni ca.45min , Men man kan gjerne ha løse briser inni i timevis uten at det renner. Porsjoner pleie renne fortere , men om du holder deg innenfor 40-45min og prøver tipsene mine over , så skal det nok gå bra Endret 28. mars 2008 av frentix Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 har snusa nokon månder no og ein ting som plager meg litt at snus safta renner ned over tennene og det ser litt guffent ut. Nokon som har tips til korlis eg skal ungå at det renner over tenna? Tørke overleppaa hjelper litt... Eller så er det jo en del snus som renner nesten uansett. : Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor mye koster porsjonssnusen nå? Tenker på general i vanlig butikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg