grasmon Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 jaja.. det får gå = / men får nyte livet så lenge vi kan (å snse er å nyte livet xD) Lenke til kommentar
cfcmegafan Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg spør heller: Hva gjør man i land hvor det ikke er lov til å snuse? Man dør av lungekreft Norge og sverige er smarte som har snus. Det er jo ikke påvist at snus øker kreftfaren engang. Ingen som har dødd av snus, men det dør jo noen av røyk hvert minutt eller no (?) snus øker faren for blodpropp, og kreft i tannkjøtt, svelg osv. menne det skal seiast att snus er mindre farlig enn røyk. men ikkje tru att snus er sunt og att du ikkje kan dø av det, fordi det kan du. Kilde? Etter det jeg har lest er det usunt for tenner og tannkjøtt og veldig avhengighetsskapende8oi langt ord), men ikke bevist kreft fremkallende. sikekrt ikke det sunneste som finnes men det er vel like usunt å døtte i seg masse godteri chips osv. Snus er mitt godteri du veit vel att når nikotinet går inn i blodet trekker blodårene seg sammen. når man snuser masse får ikkje blodårene tid til å strekke seg sikkelig ut, og det blir stor fare for att blodårene blir heilt tette:p men snus e godt, so eg bryr meg ikkje:P <3 Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 En kompiss var på jobbintervju i Oslo i går. Han og en annen bestemte seg for å dra over grensen siden de er vestlendinger. Det er jo uvant kost for oss som bor i kyststrøk. Han kjøpte to kilo kylling og over kvoten med snus og var så jævlig fornøyd og ringte for å mobbe meg. Så la de seg klokken tolv, men måtte opp klokken tre i natt for å ta buss fra fredrikstad til gardermoen. Når de har sjekket inn og skal sette seg på flyet spør han andre kompissen: "Hvor i helvete er posen din da, Marius?" "ÅNEI, POSEN MIN!!!!! Åååårh". Han som hadde gledet seg så jævlig til en god middag og en billig pris under leppa.. Hahaha. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 snus er jo mye bedre enn røyk, men det er allikevel ikke bra for kroppen, for all del. det øker jo sjangsen for munnhulekreft, og blodpropp, pluss at tannkjøttet og tenna blir fucka. men snus dreper faktisk en del bakterier i munnen, og fucker ikke opp lungene slik som røyken gjør. dog er det mye mer nikotin i snus enn i røyk, nesten tre ganger mer mener jeg å ha lest. men, en ting som er sykt mye bedre med snus er at det ikke har noen passiv virkning, altså som passiv røyking, og at det kanskje ikke plager andre folk så mye som de illeluktende kreftpinnene. men altså, kan man bli straffet for å snuse i et land hvor snus ikke selges/er lov? fikk en god del rare blikk i london for å si det sånn. sto faktisk å snakket med en politimann med snus i kjeften, men han ante sikkert ikke hva det var. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 snus er jo mye bedre enn røyk, men det er allikevel ikke bra for kroppen, for all del. det øker jo sjangsen for munnhulekreft, og blodpropp, pluss at tannkjøttet og tenna blir fucka. men snus dreper faktisk en del bakterier i munnen, og fucker ikke opp lungene slik som røyken gjør. dog er det mye mer nikotin i snus enn i røyk, nesten tre ganger mer mener jeg å ha lest. men, en ting som er sykt mye bedre med snus er at det ikke har noen passiv virkning, altså som passiv røyking, og at det kanskje ikke plager andre folk så mye som de illeluktende kreftpinnene. men altså, kan man bli straffet for å snuse i et land hvor snus ikke selges/er lov? fikk en god del rare blikk i london for å si det sånn. sto faktisk å snakket med en politimann med snus i kjeften, men han ante sikkert ikke hva det var. Mente en kar i V4.0 snusa på en nattklubb/bar i usa. Så kom en dørvakt å spurte om det var dop eller noe. Har nå endelig etter 2 uker med mas på jobb fått levering med snus. bunkra skikkelig denne gangen. 15ruller med general løs og portion:P Lenke til kommentar
Morten Porten Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Til personen som spurte om det er ulovlig å snuse i andre land:) Det kommer nesten på hvilket land du er i, Typiske ferieland som hellas, spania etc etc vet omtrent ikke hva snus er og derfor har de ingen lov heller. Nå tror jeg noen nesten må enten backe meg up eller kritisere meg, men tror bare Norge, Sverige og Danmark og kanskje Finland er de eneste landene med en såkalt snuslov Så nyt livet når du er på ferie og snus til leppa di vrenger seg over hodet ditt Endret 24. april 2008 av Morten Porten Lenke til kommentar
grasmon Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 jeg trur også at Canada og Alaska har snus lover. du får vertfall kjøpt snus i Alaska Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Man får da kjøpt snus i store deler av USA. Du vet at Alaska er en amerikansk delstat? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Du vet at alle delstatene har egne lover? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja. Men "Alaska og Canada" høres ut som om Alaska var et eget land, og at man kun fikk kjøpt snus i den kanten av Nord-Amerika. Det stemmer ikke. Det var vel nok OT, nok snustråder har blitt stengt på grunn av slikt. Takk. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Du vet at alle delstatene har egne lover? Du veit at alle staten blir overstyrt av lovene som gjelder USA... EDIT: Selger dei sånne snus lagere på sånne tobakk butikker? Veit at det er ein i bergen, så eg lurte på å stikke innom der når eg er i bergen. Endret 24. april 2008 av BigJaffa Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 En såkalt Price-/Prismaster? Det har de her i Arendal/Grimstad i hvert fall, på Narvesen (og kanskje Mix). Da har de det vel i storbyen Bergen også. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Det ble Skruf Sterk portion i dag, igjen. Dette er uten tvil den portion-snusen som jeg har kjøpt flest ganger. Hva er det med Skruf egentlig, untatt nikotinet? Tror jeg må prøve General portion snart, uansett om jeg har hørt en del blææ om denne snusen. Hva synes dere om General portion? Blææ eller digg? Kl: 2112 Endret 24. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 jeg synes det at skruf portion renner så lite, og har så mye nikotin gjør den perfekt. n&j blant annet renner jo mye i forhold. jeg synes general smaker for mye tobakk, egentlig. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Skal kjøpe Skruf Stärk Løs imorgen... Skruf White Portion er veldig god! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 hva er greia med white egentlig? renner mindre? Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Ja. Det er vel stort sett det som er forskjellen på white portion og portion. I tillegg så smaker white mindre. Personlig er jeg ikke noe glad i White, da jeg stadig synes den smaker for lite og rett og slett suger til seg alt av fuktighet i leppa. Av erfaring virker white portion mer "farlig" enn Original Portion. Ihvertfall de jeg kjenner som bare snuser White har langt større skader på tannkjøttet enn jeg har som bare snuser løs. Lenke til kommentar
Holten Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Tenkte jeg måtte skrive noe her! På mandag døde min bestemor. 15min før fattern ringte å sa ifra, så bestemte jeg meg for å slutte med snus, og ikke røyke! Etter det så har jeg tatt 1 pris, og 1 røyk. Framgang? Grunnen til at jeg nevnte det med bestemor, var at det var litt rart..jeg slutta å snuse akkurat den kvelden hun døde. Akkurat som om hun ønska det..rare greier! Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Først og fremst. Kondolerer. Det er lenge siden mandag, du har holdt deg selv stramt. Det er store muligheter for deg å klare snusstopp. På en måte er det alltid positivt om en eller annen slutter med snus. Det blir ofte unnskyldninger som ”det er ikke sååå usundt” Sundt blir det i alle fall aldri. Hold ut. Eller så har jeg snust en del poser litt ut på siden i det siste. Ikke rett ved ”tråden” altså. Godt å forandre snusens ”stilling”. Endret 25. april 2008 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Eller så har jeg snust en del poser litt ut på siden i det siste. Ikke rett ved ”tråden” altså. Godt å forandre snusens ”stilling”. Hvor lenge har du snust? Mye igjen av den strengen eller? En kamerat av meg har rifla opp hele hans i hvert fall. Han snuser bare foran. Eller, han gjorde det bare foran før, men så oppdaga han at det ødela den strengen, så nå tar´n det på sia... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg