Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)


Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som om snus generelt ikke er skadelig for tennene?

Det er det delte meninger om ;P

Det er syrer i snusen som dreper bakterier som er skadelig for tennene, så det er ikke bare farer ved snusbruk, men noen goder også. Den største skaden snus gjør mot tanngarden er å skape små riller i fortennene. Pga syren blir det ikke hull i disse rillene, men om en snuser løssnus og er sløv med tannpussen setter det seg ofte små snuskorn inn i disse som farger av og gjør tennene gule og stygge. For en tid tilbake var jeg et kroneksempel på dette, men skjerpet meg og nå ser fortennene langt bedre ut.

 

Onico er mer skadelig for tennene, maisen i snusen etser opp tennene dine raskere.

Riktig, leste en artikkel ang dette for litt siden, swedish match skal visst betale tannlegeregningene til alle som har tatt skade av onico. Ganske realt gjort av de må jeg si.

 

Men er det så ille at man bør unngå å bruke den som en middel til å slutte? snakk om en 5 bokser.

SM har endret "oppskriften" på onico for å unngå disse tannproblemene, så skal en bruke tobakksfri snus for å slutte, ville jeg ventet til den nye versjonen av Onico kommer på markedet. Tror den skulle komme i oktober.

 

små mengder? ok.. hvilken er best og har den bra effekt og smak?

Små mengder som i en boks nå og da. I starten av min snuskarriere brukte jeg endel catch da jeg var på jobb da porsjoneneposene til catch ikke er så store, men smaken blir kvalmende etter en stund og effekten er ganske laber. Så i starten er smaken på både eukalyptus og lakris god, men blir kvalmende etter å ha brukt den en stund, spesielt da lakrisen. Fra en til ti vil jeg gi styrken til catch to eller tre.

Lenke til kommentar
Iskall, du er et genialt menneske har jeg fått inntryk av, gode tips om diverse ;)

 

Har du en anmeldelse av grovsnus? :p

 

Fått inntrykk av at du har litt peiling ;)

 

OT: ikke send en PM til han på forumet.

 

On-topic.

Mini-anmeldelse av Grovsnus løs.

Smak-

God tobakkssmak

Design-

Boksen er vel ikke det vi ser på? men en brun boks, som ikke er sjenerende.

Lukt -

Tobakk..

Bakeevne-

for noobsa er den vanskelig...har jeg hørt.

men jeg syntes den satt fint.

 

overall - 8/10

 

Portion:

er vel mye det samme som gen. portion, men renner ikke så fort.

8/10.

Lenke til kommentar
Vi hadde bare en halv flaske på deling.... Og ei kasse øl da.

Gode minner, gode minner. Var det ikke da vi fylleringte eplefe?

 

Stemmer.

Suskessen må gjentas.

Hadde Eivind snus under forhuden da dere ringte meg? O_O

 

Edit: Mine favorittsnuser er mocca (den smaker lakris. Og jeg snuser ikke fast.) og N&J.

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Du må ha drukket mer en en helflaske JD om du plutselig fant ut at det var en god idé å putte snus under forhuden.

Etter en halv chivas (bedre whiskey imo. JD er jo bourbon.) tullet jeg meg nedi resepsjonen og lurte på om resepsjonisten skulle ha ett glass også. Såklart ikke så dumt i seg selv men når jeg ikke hadde på meg noe annet enn sokker og en cowboy hatt så kunne det vært litt bedre gjennomført. Snus under forhuden er jo ikke så sjokkerende, noe som skjedde under pølsenach "HÆHÆ GUTTA, E SKAL SNUSE ME PIKKEN EHEHEHEH"

Endret av neff
Lenke til kommentar
Du må ha drukket mer en en helflaske JD om du plutselig fant ut at det var en god idé å putte snus under forhuden.

Etter en halv chivas (bedre whiskey imo. JD er jo bourbon.) tullet jeg meg nedi resepsjonen og lurte på om resepsjonisten skulle ha ett glass også. Såklart ikke så dumt i seg selv men når jeg ikke hadde på meg noe annet enn sokker og en cowboy hatt så kunne det vært litt bedre gjennomført. Snus under forhuden er jo ikke så sjokkerende, noe som skjedde under pølsenach "HÆHÆ GUTTA, E SKAL SNUSE ME PIKKEN EHEHEHEH"

Hørtes veldig koselig ut

Lenke til kommentar
Du må ha drukket mer en en helflaske JD om du plutselig fant ut at det var en god idé å putte snus under forhuden.

Etter en halv chivas (bedre whiskey imo. JD er jo bourbon.) tullet jeg meg nedi resepsjonen og lurte på om resepsjonisten skulle ha ett glass også. Såklart ikke så dumt i seg selv men når jeg ikke hadde på meg noe annet enn sokker og en cowboy hatt så kunne det vært litt bedre gjennomført. Snus under forhuden er jo ikke så sjokkerende, noe som skjedde under pølsenach "HÆHÆ GUTTA, E SKAL SNUSE ME PIKKEN EHEHEHEH"

Hørtes veldig koselig ut

Hva kan jeg si, jeg er en hyggelig mann.

 

 

Og jeg kjenner ingen her inne eplefe, så veit ikke om det er positivt eller ei :D

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Skruf Portion

 

skr-portion.jpg

 

Utseende:

Skruf har en helt vanlig bakgrunnsfarge i hvitt på alle boksene, og teksttypen er forskjellig fra type til type.

Egentlig ganske tamt, men ganske fresh grønnfarge.

 

5/10

 

Lukt:

Skruf har en litt salt / sur lukt, ikke noe god i det hele tatt om jeg skal være ærlig. Helt grei tobakk's lukt, men fortsatt ubeskrivelig.

 

3/10

 

Smak:

Skruf portion har en utrolig god smak. Helt vanlig tobakk smak, med et hint av noe friskt jeg ikke helt kan sette ord på.

 

7/10

 

 

 

Effekt:

Skruf portion er ikke en meget sterk snus, men jeg får fremdeles nikotinsjokk av den hver bidige gang. Jeg kan ikke helt sette ord på det, men et lite steg over General Løs.

 

8/10

 

Total:

Skruf portion er en god hverdags-snus som man kan nyte hvor som hilst, når som helst. Den passer fint til skole og jobb, og om du er ute med venner er det en god snus og ha i lommen. Helt klart en av mine favoritter!

 

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Har du en anmeldelse av grovsnus? :p

 

Selfølgelig :)

 

Smak:

Smaken er utrolig god og sitter en enorm følelse i kroppen. 8/10

 

Styrke:

Som sagt tidligere så er den kraftig, Grovkornet og litt vanskelig og bake. 7/10

 

Ikke la deg lure av folk som sier at dette er REN snus (there is not such a thing). Den er nok den "reneste" av snusene, noe som gjør den til en av de kraftigste. Grovkornet, ergo litt vanskelig å bake, men en fryd å putte i munnen som ferdig pris.

Lenke til kommentar
Har du en anmeldelse av grovsnus? :p

 

Selfølgelig :)

 

Smak:

Smaken er utrolig god og sitter en enorm følelse i kroppen. 8/10

 

Styrke:

Som sagt tidligere så er den kraftig, Grovkornet og litt vanskelig og bake. 7/10

 

Ikke la deg lure av folk som sier at dette er REN snus (there is not such a thing). Den er nok den "reneste" av snusene, noe som gjør den til en av de kraftigste. Grovkornet, ergo litt vanskelig å bake, men en fryd å putte i munnen som ferdig pris.

Herlig. Tenkte meg og kjøpe en boks når reguleringen er av, men men. Får kjøpe en boks med portion grov ;p

Lenke til kommentar

Har nå testet en del (særlig idag), og kan slå fast at General Sterk er den beste pryllen, da denne har perfekt styrke, beste lukta, minst rennende, white portion og ligger i stjerneformasjon : )

 

10/10

 

Ellers kan et tips være å avveksle litt med en Mocca (stor pose) Lakris/Anis iblandt!

 

General Sterk<3

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...