Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)


Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig nyheter folkens(om det ikke er postet før selvfølgelig, da er det jo ikke nyheter for dere lenger), men den norske stat gjør det igjen:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/07/549460.html

 

De kommer til å sette opp avgifta med minst 10% hvert år, og det kommer til å bli forbud her og der, bare å innse det først som sist.

 

Forbud? Det er jo ikke akkuratt farlig å sitte på siden av en som snuser. + at det er jo ikkenoe problem å komme inn med en snus under leppa uten at noen merker det..

Lenke til kommentar
Dårlig nyheter folkens(om det ikke er postet før selvfølgelig, da er det jo ikke nyheter for dere lenger), men den norske stat gjør det igjen:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/07/549460.html

 

De kommer til å sette opp avgifta med minst 10% hvert år, og det kommer til å bli forbud her og der, bare å innse det først som sist.

 

Forbud? Det er jo ikke akkuratt farlig å sitte på siden av en som snuser. + at det er jo ikkenoe problem å komme inn med en snus under leppa uten at noen merker det..

 

Det vet da alle utmerket godt, men det er jo for vårt eget beste vet du, også ser det jo så stygt ut.....

Lenke til kommentar
Dårlig nyheter folkens(om det ikke er postet før selvfølgelig, da er det jo ikke nyheter for dere lenger), men den norske stat gjør det igjen:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/07/549460.html

 

De kommer til å sette opp avgifta med minst 10% hvert år, og det kommer til å bli forbud her og der, bare å innse det først som sist.

 

Forbud? Det er jo ikke akkuratt farlig å sitte på siden av en som snuser. + at det er jo ikkenoe problem å komme inn med en snus under leppa uten at noen merker det..

 

Det vet da alle utmerket godt, men det er jo for vårt eget beste vet du, også ser det jo så stygt ut.....

 

Skjønner det første, men fins jo stygge folk også. Skal vi forby de også?

Lenke til kommentar
Dårlig nyheter folkens(om det ikke er postet før selvfølgelig, da er det jo ikke nyheter for dere lenger), men den norske stat gjør det igjen:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/10/07/549460.html

 

De kommer til å sette opp avgifta med minst 10% hvert år, og det kommer til å bli forbud her og der, bare å innse det først som sist.

 

Forbud? Det er jo ikke akkuratt farlig å sitte på siden av en som snuser. + at det er jo ikkenoe problem å komme inn med en snus under leppa uten at noen merker det..

 

Det vet da alle utmerket godt, men det er jo for vårt eget beste vet du, også ser det jo så stygt ut.....

 

Skjønner det første, men fins jo stygge folk også. Skal vi forby de også?

 

haha:P Godt sagt xD

Lenke til kommentar

Altså, hva er det regjeringen ikke skjønner.

 

Er det mange som får i seg nikotin daglig? Ja

Er røyk mye mer helseskadelig en snus? Ja

Har antallet som dør av kref gått ned i Sverige siden snusen ble innført? Ja

Er snus påvist helseskadelig (utenom at du kan få munnkreft ol) med dødelige følger? Nei

Er det bedre at folk snuser en at de røyker? Ja

Lukter røyk og røykere så vondt at det kan virke støtende på andre? Ja

Gjør snus det? Litt, men ikke i nærheten av røyk.

 

Hvorfor setter de heller ikke snusavgiften litt ned og setter opp røykeavgiften for å få folk til å bytte fra røyk til snus. Når de har klart det, da kan de begynne å dytte opp snusavgiften litt.

Lenke til kommentar

Kva meiner du med dette? Snus har eksistert i Sverige fra 1600 tallet.

Har antallet som dør av kref gått ned i Sverige siden snusen ble innført?

 

Ting du kan legge til lista di.

Er nikotin skadelig for kroppen? Ja

Er risikoen for kreft der vist du daglig intak av nikotin? Ja

 

Legg merke til at eg snakker om nikotin som er i røyk og snus. Den første er bevist, den andre stridest dei lærde om men ting tyder på at du kan få kreft av nikotin.

 

Men kva med å slutte å med alt dette tullet, snus tråden er for å diskutere snus IKKJE ulike typer kreft former du kan få.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Og si at snus burde bli billigere fordi det er bedre enn røyk er det samme som og si at voldteksmenn burde få mindre straff fordi de ikker er så ille som pedofile.

 

Snus er ikke sunt. Ingen i sitt rette sinn skal komme her og fortelle meg at jeg har helsemessig GODT av snus. Og stå og sammenligne snus med potetgull og soling vitner bare om elendig argumentasjon. Jeg brukte det argumentet på ungdomsskolen. "Snus er mye bedre enn røyk ihvertfall!".

 

Jeg har aldri brydd meg om avgifter. Bensin, røyk, snus alt det der. Jeg har aldri tjent mer enn 13 000 etter skatt per måned (Lærling, army, arbeidsledig). Så personlig ser jeg faktisk ingen grunn til og sutre om snusen skulle bli 10 kroner dyrere. Dere vet like godt som meg at det skal en GANSKE heftig avgiftsøkning til før noen av dere i det hele tatt VURDERER og slutte.

 

Snus er sidestilt med alkohol i den norske folkesjela. Det betyr at det kommer aldri til og skje at snusing blir forbudt. Av den enkle grunn at røyk enda ikke er forbudt, det er så mange som bruker det! Tror dere at "det norske folk" vil stå på sidelinjen og se på at Generalen vår blir kastet ut av landet? Neppe.

 

Ting som er så godt forplantet i norsk kultur blir IKKE forbudt. Måtte det seg være alkohol, snus, røyk, kaffe og cola. Uansett hvor inni helvette usunt og helseskadeligt det er, så blir det ikke forbudt.

 

Ferdig, med, det. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...