Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)

Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er fortsatt for kompakt for min smak. Jeg liker snusen best når den renner litt, og ikke er hard og umedgjørlig. Smak og behag. Har snust i snart 12 år, og etter å ha bakt et par år, fant jeg ut at jeg liker å klaske den rett oppi. Synes den blir best sånn. En bonus er at det ser mer manndig ut når du tar en pris :p

Lenke til kommentar
Men seriøst, 2 bokser om dagen ? 500kr i uka jo!

Jeg storsmugler hver gang jeg er i sverige ;)

Ikke ta det så tungt general fans, men jeg syns snusen blir så alt for fort bløt i munnen, er en smule irriterende siden det detter noen biter ned i munnen (som jeg svelger, ikke noe big deal).

Helt enig med deg. Synes general løs er god snus, men den holder ikke så lenge før den blir helt downs under leppa. Knox løs derimot. Beste løssnusen jeg noen gang har prøvd. Flott å bake, god styrke og helvetes bra holdbarhet under leppa. Tar den ut i samme form som jeg satt den inn. Helt konge.

Baking er for nublars. Laus, rett fra eska og oppi leppa, sånn blir den best, og sånn holder den seg lengst!

Uenig. For meg ramler den fra hverandre langt fortere om jeg kun slenger snusen under leppa, enn om jeg baker den raskt. Da kan den holde ei stund. Om jeg tar meg skikkelig flid med den holder prisen enda lenger.

Röda Läcket er dårlig nybegynnersnus i mine øyne. Den løse altså. En grei måte å lære seg basicen med å bake, men ikke noe mer. Mild pinglesnus. Den nye sterke porsjonen deres derimot, den var faktisk ganske fin. Foretrekker N&J porsjon, Gen. ekstra sterk og Knox porsjon over den riktignok.

Lurer på om jeg skal gå over til Gen. ekstra sterk eller Knox porsjon permanent nå. Har brukt N&J porsjon siden den ble lansert og det plager meg litt at boksen er så hinsides stygg. Gen. sterk eller Knox derimot har helt fine bokser. Ellers var den nye til RL også ganske kul.

edit:

Når jeg får råd til å begynne å snuse igjen, that is ;)

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar
Til dere som har den inne i 1-3 timer:

Hvilken snus bruker dere? Jeg bruker Skruf Porsjon (mild?). Den varer i maks 1.5 time, før den er helt doven.

3 timer er hvis jeg glemmer den mens jeg spiller data for eksempel. 2 timer er litt lenge men går greit. Skruf holder for meg lenge, lett to timer, men du velger jo helt selv. Det handler litt om gjerrighet også, gidder ikke sløse med snus.

Lenke til kommentar

10 esker er vel oppe i over 400 spenn nå :(

Men jeg vet at på tobakksbutiken på Nordbysenteret (den store delen) så selger de frossen snus som har gått ut på dato eller går snart ut på dato til rett over 300 lappen :) Kjøpte et tårn en gang og tok med hjem, oppbevarte det bare i romtemperatur og kvaliteten var upåklagelig, røret hadde gått ut på dato 3 dager før jeg kjøpte den, men jeg tror de fryser de ned når de har 1 uke igjen eller no sånt.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en boks General Ekstra Sterk i Oslo igår. Utrolig digg til å være porsjon. Synd de ikke har den på nærmeste butikk ennå.

Synest ikkje det var noko te snus. Virker som den er laga for å selge, merk den ekstra sterk så noobza kjøper den. Få meir good feel av N&J enn denne. 2 av 10 fra meg.

Lenke til kommentar

I morra drar en kompis til Sverige, da kjøper han med snus til meg :p Kjøper fem bokser, og for å gjøre det lett for han ble det tre General ekstra sterk porsjon og to Skruf Sterk løs.

Hurra

Noen som veit ca hvor mye det blir? 200-250?

Endret av affix
Lenke til kommentar
Har nikotinen noe å si for hvor sunt snus er for tennene?

Det er mulig, men i denne sammenhengen, nei. PGA den eneste nikotinfrie snusen som vi har her i Norge er Onico, og den spiser mer tenner enn Baktus Mustafa og hans tolv ville unger med ADHD på speed.

Men nikotin dreper bakterier, og det er bra for tennene. Om mengden har noe å si tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Nja, er ikke helt sikker, men jeg vet iallefall at nikotinfri snus er farlig for tennene fordi den inneholder urter osv som bryter ned emaljen på tennene sånn at det blir hull.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...