Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)

Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå må dere slutte å diskutere, Skruf Stärk heter Skruf Stärk, Nick og Jhonny heter Nick og Jhonny, men er sterk og dette inngår ikke i navnet.

Jeg synes snus-diskusjonen på vg er ekstremt tullete. Så klart snus er kreftfremkallende. Hvem visste ikke dette fra før? Spørsmålet er bare hvor mye fremkallende det er. Like mye som stekt mat? Like mye som soya-saus, trådløst internett og mobiler?

De må se tingene litt i perspektiv. Vis snus hadde vært 10% sunnere enn røyk burde de omfavnet snusen som et barn. Nå er det klart at snus minimum er 80% sunnere enn røyk, og her jager de den bort fra det norske markedet? Den helt klare måten å gjøre dette på er å øke røykprisene og senke snusprisene, samt oppfordre alle røykere til å gå over til snus. De kunne jo f.eks også satt en nikotingrense ved 10mg/g ved porsjonssnus osv.

Lenke til kommentar

kjøpte meg både den nye til rôda lacket og den nye generalen.

liten mini-review:

Claq Qui:

Design.

stilig hvit boks, med fine "blodflekker" på sidene.

ser ikke like teit ut som skruf sine bokser, IMO.

Smak.

kjøpte denne snusen, fordi jeg bare skulle smake.

og jeg ble faktisk positivt overrasket.

den smakte annerledes enn orginalen, noe jeg satte pris på, ettersom orginalen smakte avføring.

Saft/renning.

prellene er ufattelig fuktige, og renner etter 20-30 min.

saften smaker tobakk, med ett lite touch av frukt.

Konklusjon.

en overall god snus, nesten på høyde med grov portion.

hadde vært bedre hadde den vært i bake-form, men man kan jo ikke få alt?

General EKSTRA STERK.

Design.

sort boks med "generalstripene" i grå farge.

syntes general burde ha holdt seg til de forrige boksene.

på siden står det EKSTRA STERK MOTHERFUCKERS i store bokstaver.(ok, står egentlig ikke motherfuckers, men hadde vært nice?)

lokket er i samme form som det som er på general sterk boksene.

Smak.

Smaker general, med kanskje litt tammere smak...

er noe spesielt med den som jeg ikke kan sette leppa på.

saft/renning.

renner på samme nivå som nick (and johnny).

smaker forholdsvis godt av saften.

Konklusjon.

Min nye kosesnus.

kombinerer smak, og effekt på en måte som er god.

da slipper jeg å ta to general hver gang, noe som er utrolig kjekt på skolen.

kan dessverre ikke måle seg med general bake.

Lenke til kommentar
En kompis av meg påstår at N&J løs er tatt ut av produksjon, is that right ?

De har den ihvertfall rund omkring ennå. De har skiftet til klassisk pappboks på den isteden for hel plast. kjøpte nettopp en som går ut 07-10-2008 , vet ikke hvor lenge før "best før" de er produsert men.

De har ikke gått ut med noe offisielt på swedish match websidene. Men de har den ikke i sortementet online , det er kun east/west og den vanlige porsjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Okei, får min venn påstår på det sterkeste at den ikke selges mer.

Uansett, kjøpte iallefall 2 bokser General løs idag, sterk opptur haha.

Lenke til kommentar
Vis snus hadde vært 10% sunnere enn røyk burde de omfavnet snusen som et barn. Nå er det klart at snus minimum er 80% sunnere enn røyk, og her jager de den bort fra det norske markedet? Den helt klare måten å gjøre dette på er å øke røykprisene og senke snusprisene, samt oppfordre alle røykere til å gå over til snus. De kunne jo f.eks også satt en nikotingrense ved 10mg/g ved porsjonssnus osv.

Grunnen til dette er enkel. Mange av de som styrer og bestemmer slik bruker ikke snus selv og da er det helt okey å få den til å virke forjævlig. Det er en av de store grunnene til at snus er ulovlig i utlandet, men ikke røyk. De som bestemmer røyker selv, derfor vil de ikke forby røyken, men siden de ikke snuser er det null problem å forby snusen selv om den ikke er i nærheten like helseskadelig som røyken er.

Og ja, N&J selges fortsatt. I følge en av konsulentene til swedish match har porsjonssalget tatt seg opp skikkelig i år. Men det er mulig de skal eller har droppet N&J løs. Den selger visst ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Og ja, N&J selges fortsatt. I følge en av konsulentene til swedish match har porsjonssalget tatt seg opp skikkelig i år. Men det er mulig de skal eller har droppet N&J løs. Den selger visst ganske dårlig.

Så en statistikk bak en flyer for general ekstra sterk at porsjonssalget i Norge har steget med over 100% de to siste årene. Satses jo en del på porsjonssnus. Tror N&J løs er tatt ut av planogrammet som blir sendt rundt til butikkene. Kan i alle fall ikke huske og ha sett den der når jeg tittet over den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...