Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)

Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg er da altså 13 år, og har snuset i ca. et halvt år. Driter i om folk kommenterer alderen min jeg men.

Her om dagen skulle jeg spytte ut en General Løs prell som gikk i oppløsning på vei inn i munnen.

Fra andre etasje var det lite med valg, så jeg måtte spytte ut av vinduet, og traff da veldig elegant vinduet i første, hvor min familie satt.

I all mulig panikk heller jeg da 1,5 L med vann ned og bommer på ruta hver gang, og da ser jeg min ste-far's hode stikke ut av vinduet.

Han tok det helt greit, han er verdens beste ste far.

Men min mor, hun klikket...

Det var hvertfall noe av det smarteste jeg har gjort..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fant noko her no, tolk det som du vil
Når du har snusdoser liggende under overleppen, time etter time, vil det oppstå forandringer i munnen. Snusen irriterer tannkjøttet. Det vil etter hvert forskyve seg oppover, slik at tannhalsen, som tidligere var dekket av tannkjøtt, blir avdekket. Tennene blir misfarget av snustobakken. Et annet problem er saften som renner fra snusingen. De som bruker snus som er plassert i tepose-lignende pakker, unngår dette problemet.

Det irriterer kjeften, men ville du fram til kreft?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dere kanskje var klar over dette fra før, men sjekk hva jeg kom over på 7-eleven igår: http://www.svensktsnus.se/konsument/GeneralExtraSterk_pp.asp

Tenkt å kjøpe meg en boks etterpå, noen som har prøvd den? Håper bare det ikke er White Portion slik som den vanlige General Sterk...

Ja, den har nettopp kommet. Skal visst være den sterkeste på markedet.

Vanlige poser, faktisk ganske god. Minna meg litt om NJ

Lenke til kommentar

Etter fem dager får jeg endelig snust i morgen! Etter at jeg begynte igjen har jeg aldri hatt en pause som har vedvart mer enn rundt 10 timer på det meste, så det kommer til å bli enormt bra. Kan bare se for meg hvor god følelsen blir når jeg tar en Skruf Stark i morgen tidlig. :)

Lenke til kommentar
Jeg er da altså 13 år, og har snuset i ca. et halvt år. Driter i om folk kommenterer alderen min jeg men.

Her om dagen skulle jeg spytte ut en General Løs prell som gikk i oppløsning på vei inn i munnen.

Fra andre etasje var det lite med valg, så jeg måtte spytte ut av vinduet, og traff da veldig elegant vinduet i første, hvor min familie satt.

I all mulig panikk heller jeg da 1,5 L med vann ned og bommer på ruta hver gang, og da ser jeg min ste-far's hode stikke ut av vinduet.

Been there done that. Jeg begynte å snuse i samme alder som deg. Nå er jeg tre år eldre enn deg, og snuser fortsatt. Selv om det er minst like herlig med en prell nå som før, så angrer jeg på at jeg begynte.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg forbehold snus til helgene, ihvertfall prøve å gjøre det. Utenom at jeg har mistet det meste av tannkjøtt i munnen har jeg ikke hatt så mange andre bivirkninger enda, men om førti år så tør jeg ikke tenke på hvordan det kommer til å se ut.

Et godt tips er å ta et lite tynt lag med papir rundt løs-snusen, da varer den mye lengre, renner litt mindre og er mye lettere og renere å få ut :)

Lenke til kommentar
Utenom at jeg har mistet det meste av tannkjøtt i munnen har jeg ikke hatt så mange andre bivirkninger enda, men om førti år så tør jeg ikke tenke på hvordan det kommer til å se ut.

Har du mistet tannkjøtt i munnen? Shit! Jeg har snust i tre år men har enda tannkjøtt igjen og vel så det.

Lenke til kommentar

Jeg tror det varierer veldig for hva som angår tannkjøttet. Etter en lengre pause begynte jeg å snuse igjen for en liten stund siden og jeg merket raskt at innsiden av underleppen min ble irritert og at huden ble noe sårere. Over en lengre periode er jeg sikker på at tannkjøttet mitt kommer til å se lite pent ut. Uansett lurer jeg på en ny snus noen kan anbefale meg. Har lyst å prøve noe annet enn Skruf og Skruf Stark. :)

Noe med en litt annerledes smak, kanskje?

Lenke til kommentar
Vanlige poser, faktisk ganske god. Minna meg litt om NJ

Høre konge ut. Om den er bra håper jeg de selger den i Sverige også. Ikke kun i Norge, slik som vanlig Gen. Sterk.

todda7 -2rst1- og funkyboJ:

Jeg har snus lenger enn hva dere har snus til sammen uten å miste en eneste bit av tannkjøttet mitt. Snus får tannkjøttet til å trekke seg sammen pga syre og kan også i det lange drag etse vekk leppestrengen, samt skape sår hud. Snus får ikke tannkjøttbiter til å falle ut. Om dere faktisk opplever å miste deler av munnen deres anbefaler jeg dere å komme dere til legen raskere enn dere klarer å si "Knox løs".

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Kjøpte en boks General Ekstra Sterk idag, og jeg elsker den! Kjente ikke at den svei eller noe, men jeg kjente den temmelig godt i kroppen, jeg ble ordentlig chilla og ganskte svimmel når jeg gikk rundt. Akkurat slik jeg elsker det. Har ikke kjent snus på flere måneder nå, untatt når jeg tar masse general løs med klypa og bare plaserer det rundt i overleppa. Men denne kjente jeg ganske godt :) Skal definitiv kjøpe fler, og denne er nå en av mine yndlingssnus blandt General Løs, NJ sterk porsjon og Skruf løs sterk. Heia swedish match!

Lenke til kommentar

Been there done that. Jeg begynte å snuse i samme alder som deg. Nå er jeg tre år eldre enn deg, og snuser fortsatt. Selv om det er minst like herlig med en prell nå som før, så angrer jeg på at jeg begynte.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg forbehold snus til helgene, ihvertfall prøve å gjøre det. Utenom at jeg har mistet det meste av tannkjøtt i munnen har jeg ikke hatt så mange andre bivirkninger enda, men om førti år så tør jeg ikke tenke på hvordan det kommer til å se ut.

Et godt tips er å ta et lite tynt lag med papir rundt løs-snusen, da varer den mye lengre, renner litt mindre og er mye lettere og renere å få ut :)

mister du ikke litt av effekten da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...