Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)


Heilage

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd General Ekstra Sterk? Kommer i butikkene i neste uke, men jeg har allerede fått smakt den :D Skal visstnok være den aller sterkeste snusen ute. Jeg får ingen "effekt" som sådan av noen snustyper, men den var merkbart sterkere enn Skruf Stark.

Er det også tullete WP?

 

Edit; Heia "General DRITSTERK"

Endret av neff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd General Ekstra Sterk? Kommer i butikkene i neste uke, men jeg har allerede fått smakt den :D Skal visstnok være den aller sterkeste snusen ute. Jeg får ingen "effekt" som sådan av noen snustyper, men den var merkbart sterkere enn Skruf Stark.

Den er jo allerede ute den da. Selger den der jeg jobber. Kjøpte selv to bokser i dag. Er den sterkeste. Swedish Match reklamerer ganske presist med det.

Lenke til kommentar
Jo, det er for det meste nikotinet som gjør deg avhengig.

 

Det er nikotinet som gjør det fysisk avhengig av tobakk. Man kan bli psykisk avhengig av omtrent alt. Jeg er f.eks. psykisk avhengig av Cola. Jeg kan fint slutte, men jeg ville nok blitt litt gretten. Det er den fysiske avhengigheten som er verst å kutte ut. Da kan man gjerne bli dårlig, spy o.l.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd General Ekstra Sterk? Kommer i butikkene i neste uke, men jeg har allerede fått smakt den :D Skal visstnok være den aller sterkeste snusen ute. Jeg får ingen "effekt" som sådan av noen snustyper, men den var merkbart sterkere enn Skruf Stark.

Den er jo allerede ute den da. Selger den der jeg jobber. Kjøpte selv to bokser i dag. Er den sterkeste. Swedish Match reklamerer ganske presist med det.

 

Kjøpte den just nå, skal prøve den etterpå. Håper den er såpass sterk som folk skal ha det til :)

Lenke til kommentar
Snus kan gi kreft

Noen som har knallgode argument mot denne påstanden fra VG? Ser det i nicket på en i msn-lista mi, og har så lyst til å knuse denne påstanden.

Trur ikkje du kan komme med nokon gode argument mot VG. Nikotin er som sikkert mangen veit eit kreft framkallande stoff som ikkje er bra for kroppen. Men det var ein som skreiv her på forumet at ein snus etter maten har same effekt som ein ekstra tyggis. Snusen setter PH verdien ned eller opp igjen til der den skal vere.

Lenke til kommentar
Claq Qui By Röda Lacket er også en sterk snus som er på vei. Noen som har sett / smakt den enda?

 

http://www.svensktsnus.se/konsument/ClaqQu...daLacket_pp.asp

 

 

Fant forresten ut at de har slutta å pakke N&J løs i plastboks. Samme pappen som general nå. Syns den var fuktigere og bedre i plast :S

Selger den der jeg jobber. Prøvde den tidligere denne uken. Merket ikke noe til styrken. Men sjefen min sa at den var sterkere enn vanlig skruf. Syntes han da. Smaken var ikke så veldig god, samt at den rant ganske mye. Og det er jo som kjent ingen god blanding. Kul boks da, samt navn. Alt i alt en grei minus snus.

Lenke til kommentar
Snus kan gi kreft

Noen som har knallgode argument mot denne påstanden fra VG? Ser det i nicket på en i msn-lista mi, og har så lyst til å knuse denne påstanden.

Trur ikkje du kan komme med nokon gode argument mot VG. Nikotin er som sikkert mangen veit eit kreft framkallande stoff som ikkje er bra for kroppen. Men det var ein som skreiv her på forumet at ein snus etter maten har same effekt som ein ekstra tyggis. Snusen setter PH verdien ned eller opp igjen til der den skal vere.

 

Fra Wiki: "The currently available literature indicates that nicotine, on its own, does not promote the development of cancer in healthy tissue and has no mutagenic properties".

I röyk er det all dritt som blir produsert når tobakken brennes som er kreft farlig, men i snus har man ikke funnet annet en nitrosaminer som er kreft farlig, dette stoffet finner du mye mere av i matvarer som ketchup.

 

Nikotinet gjör blodårene dine mindre og gjör deg sterkt avhengig av snus/röyk/annen tobakk.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Jeg driter utrolig mye i de teite overskriftene ...

 

 

Forresten, så tenker jeg på en boks Ettan Løs, men jeg er ikke noe glad i utrolig sterk snus.

 

Snuser fra før av Skruf Tranebær Portion, som jeg er ganske fornøyd med, også snuser jeg General Løs.

 

General Løs har hittil vært den beste jeg har kommet over. Har vært innom (nick) and Johnny, men jeg ble ikke så veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Fant noko her no, tolk det som du vil

Når du har snusdoser liggende under overleppen, time etter time, vil det oppstå forandringer i munnen. Snusen irriterer tannkjøttet. Det vil etter hvert forskyve seg oppover, slik at tannhalsen, som tidligere var dekket av tannkjøtt, blir avdekket. Tennene blir misfarget av snustobakken. Et annet problem er saften som renner fra snusingen. De som bruker snus som er plassert i tepose-lignende pakker, unngår dette problemet.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...