Addan Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) er det sånn at nikotinet "bakes ut" når du baker? Har du sett de brune flekkene på fingrene og hendene dine etter du har bakt en pris? Hva tror du det er? Endret 9. april 2008 av Addan Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Er det nikotinet som begynner og renne fra posene og da eller? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 "Hemmeligheten" er vel bare å ikke pakke så hardt, så alt blir i prisen og ikke i henda dine. Man trenger liksom ikke mose den sammen så den blir knallhard (det blir den aldri uansett). Da jeg var fersk brukte jeg vel en 4-5 minutter på å bake meg den perfekte tønna, for å så putte den under leppa og ta den ut etter 15 min. Er det nikotinet som begynner og renne fra posene og da eller? En snus består ikke bare av nikotin, dvs det er nok litt mer enn det som renner. Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Husk at mye av det som renner når du baker og som renner inne i kjeften også er blandet med vann. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Snus i underleppa er jo helt humbug. Er dreven snuser og har holdt på i mange år. Etter å ha spist litt amerikansk snus, som grunnet litt annen konsistens FINT kan legges i underleppa, skulle jeg prøve det samme med en feit klype General. Det endte i et enormt munnsøl og brekninger..usj! Men da lurer jeg på: hvordan er det med amerikansk snus i overleppa? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Men da lurer jeg på: hvordan er det med amerikansk snus i overleppa? Går helt fint det. Den amerikanske snusen har som sagt en annerledes konsistens, og blir ikke til gjørme om den får litt vann på seg. Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 er det sånn at nikotinet "bakes ut" når du baker? Har du sett de brune flekkene på fingrene og hendene dine etter du har bakt en pris? Hva tror du det er? Vann og små tobakkrester? Klart det blir jo litt nikotin borte hvis du klemmer ut alt vannet, men nei det merkes ikke ved vanlig baking. Og hvis det gjorde, ville du slutta å bake da? Syntes det er altfor mange her som strever etter "MAKS NIKOTIN", hvis dere vil ha nikotinkick/sjokk, røyk tobakk i en bong. Det lille ekstra nikotinet som er i feks Skruf Stark merkes ikke, hvertfall ikke på meg Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Jeg merker det "lille" ekstra i Skruf Sterk ganske godt^^ Men jeg har ikke snust særlig lenge da^^ Lenke til kommentar
Addan Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 er det sånn at nikotinet "bakes ut" når du baker? Har du sett de brune flekkene på fingrene og hendene dine etter du har bakt en pris? Hva tror du det er? Vann og små tobakkrester? Klart det blir jo litt nikotin borte hvis du klemmer ut alt vannet, men nei det merkes ikke ved vanlig baking. Og hvis det gjorde, ville du slutta å bake da? Syntes det er altfor mange her som strever etter "MAKS NIKOTIN", hvis dere vil ha nikotinkick/sjokk, røyk tobakk i en bong. Det lille ekstra nikotinet som er i feks Skruf Stark merkes ikke, hvertfall ikke på meg Vannet ? Hvilket vann prater du om ? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Lurer på om jeg skal kjøpe meg en boks med tiedemanns blå snus etter gammelt. Har ikke sett den på urlenge(har ikke sett etter heller) så lurer på om den fremdeles er der ute? Og har den fått ny eske? Vet/tror eska var gul og blå back in the day, men er den det enda? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Vannet ? Hvilket vann prater du om ? ja vann. Vist du leser på snus pakken din ser du at det er dei i snusen. Lenke til kommentar
L2p Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Føler at nesten alle her inne snuser løs... Ingen som snuser porsjonssnus? Isåfall, hvorfor ikke? Første post forresten! \o/ Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Eg snuser porsjon. Har prøvd å laust og men eg reagerte på augene når eg skulle at av og på linser. Ja eg vaska meg på henden. Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Bytter en god del på hva jeg bruker. Har gått mye i porsjon i det siste, for enkelhetens skyld. Minuset med porsjon er at det er så dyrt i forhold til hvor mye man får. Skruf sterk porsjon er bra. Nå har jeg gått over til løs igjen,enn så lenge. Er liksom ikke så mange "gode" løs typer å få kjøpt her til lands synest jeg. General er greit, men blir jo litt ensformig i lengden. Skruf er også ok, men er ikke så glad i smaken og lukten. Så kommer ettan og grov snus, som for meg er de eneste to andre brukbare løstypene vi får kjøpt her. Nick & Johnny liker jeg ikke helt,føler den blir til gjørme alt for fort. Skikkelig kjipt av vi nordmenn skal ha så elendig utvalg,mens rett borti høgget(Sverige) har de så mye å velge i at det er helt nifst. Har ikke fått prøvd så mange snustyper som vi ikke finner i Norge. Men vet at Probe Whiskey er ultragod jaffal. Namnam.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Eg snuser porsjon. Har prøvd å laust og men eg reagerte på augene når eg skulle at av og på linser. Ja eg vaska meg på henden. Haha, snus i øynene er så sinnsykt pain. Husker jeg prøvde å bake en saftig en, sammtidig som jeg gnei meg i øyna. Det brenner. Lenke til kommentar
Seilar Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Haha, snus i øyet ja.. det er så godt det. Like gøy hver gang du må klø litt på øyet etter du har bakt deg en prell. Driver selv å prøver å perfeksjonere cowboy-metoden som jeg kaller den, sette snusen rett fra boksen og opp. Går fint det, helt til den skal ut, uansett hvor mye jeg pakker den med tunga etterpå henger det alltid igjen litt for mye til at det er godt når prisen spyttes ut. Jeg velger å tro at det har noe med fasongen på tennene mine, men kanskje noen har et par tips? Liker metoden godt da snusen sitter mer formet etter munnen og ikke som en sylinder, og den sprer seg godt utover, blir jevn og det er lettere å bruke kjeften til helt andre ting Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Funker fint (for min del) å trykke bittelitt på pyramidens "hjørner", evnt. pirke av litt overflødig smuss. Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hei, har ventet lenge på ny snustråd nå Har et lite spørsmål. Har det noe å si hvis jeg snuser når jeg har munnsår? Kan d bli værre eller irritert? Lenke til kommentar
AlltidRett Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Neida, snuser like mye uansett om jeg har munnsår eller ikke. Utgjør ingen forskjell. Kanskje du blir ekstra frisk om du passer på å få en del snus i såret også. anbefales! Lenke til kommentar
FilleteBill Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Tror det varierer litt fra person til person, ettersom om jeg får snus i et munnsår svir det som pokker. Tror uansett ikke snus i et sår kan være helbredende pga det er relativt irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg