Aleks Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Da deg en pause så skal du nok se at du får lyst på igjen Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Hørt at det er mer nikotin i snus enn røyk. Men siden man bruker 30-45 min på en snus og 5 min på en røyk så er det mye større sjangse for å få nikotinsjokk av røyk. Mesteparten av nikotinet i snusen blir vel overfør til blodet med ein gang, snusen blir og svakare og svakare mens i ein røyk har du ein gjevn strøm av nikotin gjennom dei 5-10minutta. Bare ein teori fra min side. Tror det kan ligge noe i det der, selv om snusen ikke blir så mye svakere og svakere...nikotinen i blodet ditt er på topp så lenge du har snusen i munnen. Lenke til kommentar
affix Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ARGH, nå har jeg ikke hatt snus på mange dager, har bare blitt én bleie dagen ca som jeg har fått av en kompis. Skal kjøpe meg en Skruf løs iløpet av helgen, yummy! Lenke til kommentar
LarsRoger Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 noen som vet hvor lang tid det tar før kroppen blir avhengig av snus? hørt at det tar lengre tid en med røyk. Og da tenker evt. på skjelving og kvalme hvis man ikke får i seg nikotin Lenke til kommentar
dTd Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Ble faktisk kvalm av å ta en snus nå jeg jeg har snusa ca siden russetia jeg. Men en halv måned pause etter russetia ca, etter det har det gått med nesten et tårn av skruf sterk... Føler ikke akkurat at jeg er avhengig. Så tar nok sikkert en liten stund å bli avhengig. Men et tårn på hele sommeren er vel ikke så veldig mye heller. Kjenner en som har snusa siden han gikk i 9 kl elns, å han opplever kvalme og skjelving om han ikke får i seg snus, en gang glemte han sin i bilen og spurte om noen hadde med i tilfelle han måtte oppleve det Men er sikkert forskjellig fra person til person på hvor lang tid det tar for å bli avhengi Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 må si jeg har klart å bli lei snusinga, gått i skruf sterk porsjon en stund nå, merker ingenting lenger og syns det begynner å smake dritt med en gang... før vare digg med en snus, men nå er det liksom som å ha tyggis der... som i tillegg smaker vondt er vel like greit og snus er jo ikke akkurat så veldig sunt at det gjør noe x) Føler nesten det samme selv. Merker ikke en dritt og det smaker ikke så mye lenger. Rett og slett lei, MEN jeg liker følelsen av å ha noe under leppa, samt så merker jeg at jeg trenge rlitt nikotin. Har smått begynt å røyke igjen, men det blir bare for ille. Kan heller stappe tre porsjoner i kjeften eller noe. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 ta en pause i en ukes tid og så begynn å snuse igjen, da kommer du sikkert til å merke den igjen Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Jeg var uten snus 3 uker da jeg var på ferie, gikk tom den første uka (Ja, jeg tok med for lite) så da gikk jeg over til røyk. (Som har vel mindre nikotin?) Kom hjem, tok meg en pris og merka lite. Men ja, kanskje jeg skal ha en nikotin-fri uke, eller to... Hvis jeg klarer. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Man "merker" ikke noe av snus! Det er godt med snus fordi man er vant til å ha noe i leppa og nikotinavhengighet i underbevisstheten. Det er ingen effekt av snus! Man merker ingen ting! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 etter omtrent ett år med snusing har ikke snusen noe effekt for meg. det er bare det at det er godt å ha en prell under leppa. noe å kose seg med. dessuten spiser jeg mye mindre unødvendig godteri og lignende. men je, det er ikke like chill som før Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Anbefaler ca en uke, eller hvertfall så lenge man greier, nikotinpause om man ikke kjenner noe, det funka fett for meg hvertfall Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kva følese er det folk er ute etter her? Eg kjenner ingenting lenger av snusen sjølv om eg tar ein pause på 14 dager, får bare ein god og avslappa følese av snusen. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 God smak, velvære og dekket nikotin behovet. Er glad i nikotin sjokk, men den tiden er over. Røyket en stund, nesten kun for den følelsen. Etter litt under 1år med røyk gikk jeg tilbake til snus for smaken, da var det ingen "sjokk" å få. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjøpte meg Montecristo i dag, ein god cubansk snus meg mykje smak og ein god rund tobakk lukt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766 Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Takker og bukker for det som har blitt anbefalt etter jeg spurte hva dere personlig liker (noe som sikkert tusen ganger før meg har blitt spurt om) anyways, det går nå i Skruf Stark Portion, da jeg finner denne som en kjempegod snus. Ville dere heller anbefalt løs? ^^ Lenke til kommentar
frentix Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kan anbefale deg skruf løs også jeg , den er grei å bake , smaker som vanlig skruf portion (som jeg faktisk liker) , renner ikke , og er lett å få ut uten rester. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Kjøpte meg Montecristo i dag, ein god cubansk snus meg mykje smak og ein god rund tobakk lukt. Montecristoen er kjempegod, men ikke noe å ha som vanlig fast snus. Lenke til kommentar
JanO2 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har snuset i 3 år nå, jeg har prøvd omtrent ALT som er å få, men... den eneste snus typen jeg har klart å holde meg lojal til er General Løs ... Den er holdbar, renner ikke å er desidert den beste på smak (Grov snus er også veldig god men er litt søtere ). Noen andre som ikke klarer å legge vekk en sort snus? Noen som føler att der bare ikke er det samme hvilket merke man putter i leppa? Eller... er det bare meg som er fanatisk etter den samme dag etter dag etter dag? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg klarer meg ikke uten Ettan, noen ganger føler jeg meg som den eneste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg