Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)

Heilage

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte ett halvt tårn (5 STK) med Skruf Sterk i Sverige, og lot den stå i romtemperatur (I ca to uker). Når jeg hadde to igjen (begge uåpnet) smakte og luktet den ene boksen ganske vondt mens den andre smakte og luktet som en helt vanlig SS.

Smakte den ene boksen vondt pga den hadde vært i romtemperatur, eller kan det ha vært en feilvare, fordi alle de andre boksene smakte helt normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk akkurat melding fra en desperat Kuldesjokk som insisterte på at jeg skulle spørre for han her, siden han er på ferie i Danmark;
HVOR FAEN I SYD-DANMARK FÅR MAN KJØPT I SNUS?!

Noen som kan hjelpe/har peiling? Takk :>

Bensinstasjoner eid av utelandske selskap.

Snus er ulovlig i Danmark, så den skal han ha lykke til med.

Tull, feil.

Kjøpte 11 bokser for to dager siden i hirtshals på Mix'en. Tror det var Mix ihvertfall. Nede med kaien, østenfor stranda om jeg ikke har helt feil.

EDIT:

Porsjonssnus er ulovlig i danmark grunnet mye høyere innhold av nikotin pr. gram.

Prisene i Danmark har også steget, fra 12dkk til 16dkk boksen for dansk snus og 27 til 33dkk for General løs.

EDIT2: :p

De spurte heller ikke etter legg heller, men alle som snuser burde være 16 år uansett :roll:

Endret av todda7 -2rst1-
Lenke til kommentar

var nettopp på dana cup og fikk selvfølgelig med meg litt snus hjem ;) På vei til hadde de faen ikke en dritt nesten, så måtte kjøpe lucky strike portion, to bokser som jeg overlevde turen på. Men de var faen meg gode også! Lukter godt, og utrolig fancy med fin styrke ;)

Og på veien hjem fikk jeg kjøpt en halv stokk med nick and johnny porsjon, og da er jeg storfornøyd :D

EDIT: en halv STOKK

Endret av Lommiss
Lenke til kommentar
var nettopp på dana cup og fikk selvfølgelig med meg litt snus hjem ;) På vei til hadde de faen ikke en dritt nesten, så måtte kjøpe lucky strike portion, to bokser som jeg overlevde turen på. Men de var faen meg gode også! Lukter godt, og utrolig fancy med fin styrke ;)

Og på veien hjem fikk jeg kjøpt en halv stokk med nick and johnny porsjon, og da er jeg storfornøyd :D

EDIT: en halv STOKK

På båten? Porsjonssnus finnes ikke i Danmark.

Lenke til kommentar
Det er regnet som narkotikum i ganske mange land, faktisk.

why?. røyk er da 10 ganger værre

Grunnen er vel at snus er ganske nytt i mange land. Selv om snus kanskje ikke er like farlig som røyk, så vil de ikke ha enda et tobakksprodukt på markedet.

Lenke til kommentar
Det er regnet som narkotikum i ganske mange land, faktisk.

why?. røyk er da 10 ganger værre

Grunnen er vel at snus er ganske nytt i mange land. Selv om snus kanskje ikke er like farlig som røyk, så vil de ikke ha enda et tobakksprodukt på markedet.

Det kommer vel av det høye nikotin innholdet i snus? Man får jo mye sterkere effekt av snus en av røyk. ( kvalme, Svimmelhet, osv)

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Grunnen til at snus ikkjer er lov i mongen land er for at i snusen er meir nikotin enn i røyken. Nikotin er eit kreft framkallende stoff og ekstremt farligt stoff.

Fra wikipedia:

Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små blodårene arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler

Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse.

Endret av BigJaffa
Lenke til kommentar

åh.

var i stavanger i 3 dager, uten snus.

hver gang jeg skulle ha snus, spurte de om leg, og sa jeg ikke fikk snus.

så jeg har gått tre dager uten snus, helt til jeg fant en bensinstasjon rett utenfor, der jeg fikk skaffa meg en boks NJ.

aldri har en prell smakt så godt!!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...