Gå til innhold

Snustråden V5 (VIKTIG! Les førstpost!)


Heilage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snus er ulovlig i Danmark, så den skal han ha lykke til med.

What? Det har jo vært mulig før? Når ble det ulovliggjort?

Nå til dager er dette en gammel nyhet.

Tror det ble ulovlig i 2006 eller 2007:/

 

 

 

Vet noen om hvordan det er med dette..

Jeg har 321 bokser under sofaen min i en søppelpose og vil vite om jeg kan sende de inn i bytte mot noe godsaker?

 

Vet noen her om en nettside eller noe?

Endret av punti
Lenke til kommentar

Jeg, personlig, er sterkt uenig, og det er visst den danske stat og. De har nok en god grunn til det, jeg bare gidder ikke søke den opp. Jeg, som fastrøyker, hater diskusjonen "Amagad, lizm, snus er sååååå mye bedre enn røyk atte døøh", og når snus blir ulovliggjort i flere land hvor røyk fremdeles i høyeste grad er tillatt, så godter jeg meg.

Lenke til kommentar

Jeg snuser fast. Og røker minst 20 røyk hver gang jeg er ute på noe, altså hver bidige fredag/lørdag, pluss at jeg røyker sånn nå og da i uke dagene. Altså, etter hver helg, så føler jeg meg gjennområtten, pusten er ellendig, jeg hoster og hoster, uten og virkelig ha noen grunn til og hoste. Tar jeg for lange "drag" med luft (ikke røyk), starter jeg også å hoste.

 

Men, de eneste bivirkningene jeg føler av snus, det er at jeg blir sår i leppa, pluss at jeg merker det på kondissen, i en veldig liten grad.

Må da være en grunn til at man føler seg så mye mer elendig av røyk.

Så min konklusjon er, at røyk er ganske mye mer skadelig en snus. Noe som for meg virker veldig logisk, om du tenker på når man røyker, så drar man faktisk tjære og røyk ned i lungene, tjæren legger seg helt innerst i lungene, noe som ødelegger de over tid.

 

Pluss at bak på snusboksene står det at snus KAN være helsefarlig.

Men, på røykpakkene står det at røyk ER helsefarlig og at røyking dreper :whistle:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar
Jeg, personlig, er sterkt uenig, og det er visst den danske stat og. De har nok en god grunn til det, jeg bare gidder ikke søke den opp. Jeg, som fastrøyker, hater diskusjonen "Amagad, lizm, snus er sååååå mye bedre enn røyk atte døøh", og når snus blir ulovliggjort i flere land hvor røyk fremdeles i høyeste grad er tillatt, så godter jeg meg.

Da er det jo rart at Sverige har Europas laveste helseskader og dødsårsaker relatert til tobakk.

 

Ekspertene mener det er bedre om folk snuser enn røyker, hvis de allikevel ikke klarer å la være. Hvor stor helserisiko snus representerer er også et stridstema. Enkelte avviser at det er farlig i det hele tatt.

 

- Det er ikke til å nekte for at snus er 90 til 99 prosent mindre farlig enn røyking, sier Bates. Derfor er det idiotisk at det er forbudt solgt i så mange land, mener han.

 

Vil du slutte kan snus hjelpe deg på veien, mener den svenske antirøykepioneren Lars Ramström. Han hevder at halvparten av de som har sluttet å røyke har klart det ved hjelp av snus.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Vet noen om hvordan det er med dette..

Jeg har 321 bokser under sofaen min i en søppelpose og vil vite om jeg kan sende de inn i bytte mot noe godsaker?

 

Vet noen her om en nettside eller noe?

 

Hørt at hvis man har 1000 general bokser så kan du sende det inn og få en gull boks siden du har vært en slik en trofast kjøper. Send en mail og spør.

Lenke til kommentar
Jeg, personlig, er sterkt uenig, og det er visst den danske stat og. De har nok en god grunn til det, jeg bare gidder ikke søke den opp. Jeg, som fastrøyker, hater diskusjonen "Amagad, lizm, snus er sååååå mye bedre enn røyk atte døøh", og når snus blir ulovliggjort i flere land hvor røyk fremdeles i høyeste grad er tillatt, så godter jeg meg.

Røyk er mye værre en snus, og jeg både røyker og snuser. Er nok mere det at snus ikke er så utbredt som røyk at det er ulovlig mange steder. Hvis tobakken ikke hadde blitt funnet nå tviler jeg på at det hadde blitt lovlig i mange land...

Lenke til kommentar
Hvis vi hadde funnet tobakken nå og lært å bruke den, ville den vært lovlig, ingen vet jo da hvor skadelig den er.

Med dagens teknologi hadde de nok funnet ut det innen det hadde kommet på markedet uansett. Hvis det hadde kommet et nytt produkt noe ala røyk/snus ville det mest bli sannsynelig i mange land bli ulovlig.. for dere som ikke skjønte poenget.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...