johome Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg lurer på hvordan man legger inn bilde direkte som i denne posten ? Når jeg gjør det blir det sånt : som dette Eller enda værre : aaa21_Tools.bmp Endret 27. februar 2008 av johome Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Biletet Gissan har lagt ut der er lasta opp på ei annan side (Foto.no), og lagt inn i forumet ved å skrive adressa til biletet i [img ]-tags, slik: [img=http://adressa.no/til/biletet.jpg] Skal du laste opp bilete til forumet slik du gjorde over, bruk ikkje BMP. Som du ser vert det berre ein link, ikkje eit bilete, og filene vert store. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Ser du på kildekoden på posten du sikter til så ser du følgende: [img=http://foto.no/bildegalleri/images/b_362833.jpg] Så løsningen er å lage en img tag som peker til bildet. Nå er vi lite glade for det i bildekritikken. Grunnen til det er at det kan godt hende at folk har lyst til å se på bildet om to år; mne da har du slettet bildet som linken peker til. Og det får du dårlig karma av. Tom Edit: Torbjørn sa det først og mye bedre. Endret 27. februar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå er vi lite glade for det i bildekritikken. Grunnen til det er at det kan godt hende at folk har lyst til å se på bildet om to år; mne da har du slettet bildet som linken peker til. Og det får du dårlig karma av.Men siden vi har begrenset med plass til hver bruker, er det ikke uvanlig at man må slette bilder som ligger som vedlegg, heller... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå er vi lite glade for det i bildekritikken. Grunnen til det er at det kan godt hende at folk har lyst til å se på bildet om to år; mne da har du slettet bildet som linken peker til. Og det får du dårlig karma av.Men siden vi har begrenset med plass til hver bruker, er det ikke uvanlig at man må slette bilder som ligger som vedlegg, heller... Det er vel kjernen i problemstillingen. Det kan nok løses ved at man får automatisk økt lagringsplassen med 10-20MB per år man er påmeldt, og man har brukt 75% av tilgjengelig plass. Tom Lenke til kommentar
johome Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Ok , skjønner Jeg mener å ha lest på et utenlandsk forum om et programm som la inn bilde direkte , uten å gå via en annen side. Men det var vel kanskje fordi nettsiden var bygd opp på en annen måte enn Hardware forumet ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Du får jo lagt inn bilete «direkte» her ogso (med mindre det er BMP-filer), ved å laste opp som vedlegg. Det einaste er at bilete som er større enn 350x250 (trur det er noko slikt) vert skalert ned og vist som ein mindre versjon med link til originalen. Noko som i mange tilfelle er berre bra. Endret 27. februar 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har skrevet en liten post om hovrdan man bør laste ned bilder i bildekritikken her. Men denne metoden fungerer like godt andre steder på forumet. Tom Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det kan nok løses ved at man får automatisk økt lagringsplassen med 10-20MB per år man er påmeldt, og man har brukt 75% av tilgjengelig plass. Tom Nå har jeg ikke akkurat sirklet inn datoen på kalenderen, men jeg ville tro at jeg krysset 75% for minst to år siden og har fortsatt brukt opp 29.82 av 30.27 mb. Is it because I'm a pirate? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå