Gå til innhold

Entourage: Hvor "sann" er serien?

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Akkurat begynt å se på se på denne serien, selv om jeg har kommet meg til et par episoder uti 4. sesong allerede! Blitt småhekta! hehe.. Ari Gold og 'E' er egentlig favorittene.. selv om Ari ligger milevis foran! :)

Uansett..

Har så vidt fått med meg at serien skal "løselig" være basert på hendelser osv fra Mark Wahlbergs liv!? Eller tar jeg feil nå?

I så fall lurte jeg egentlig på hvor "sann" serien var.. går vel utifra at det aller meste er oppspinn.. men, tenkte kanskje mer på om det fantes en "Queens Boulevard", en "Aquaman" -film.. osv.. Hva med Drama, Turtle og E?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, den skal være løst basert på "Marky Marks" liv. Han er jo en av produsentene også. Husk at karakterene skal være underholdene og morsomme. Entourage er jo først og fremst tv-komedie. Selv syntes jeg de tre første sesongene var bra. Sesong fire startet bra, men manglet den originaliteten og vitaliteten som de foregående hadde.

Queens Blv - kan vel sammenlignes med Martin Scorseses Mean Streets" eller en annen independentfilm

Aquaman - den typiske superheltfilmen, aka Spider-man

Drama: Avdanket tv-skuespiller som hadde en viss suksess på nittitallet. Finnes mange slike... Morsom karakter da.

Turtle: "Wigger"

Eric: Ambisiøs produsent, men med samvittighet og et stort hjerte.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du spør om her men. Tenker du på om Mark Wahlberg spilte i en film som QB? og senere i en pop-corn flick som Aquaman ?

Det gjorde han ikke i starten av sin film-karriere. Mark "Marky Mark" Whalberg var superkjendis da han begynte som skuespiller. Han var kjent fra den første kommerse boy-band gruppa i verden som het "New Kids on The Block".

Vince fra serien Entourage er jo bare skuespiller og har en annen karriere stige en det den ekte Marky Mark hadde.

En likhet de kanskje begge har er at de er unge, kule og superkjente.

Serien starter jo med at filmen Head On har gått sin seiers gang på kinoene i USA.

Så det som baserer seg på reallife er nok hvordan en ung, kul kjendis får servert ting i fanget og hvordan the "movie game" funker.

Det som er basert fra real-life er følgende:

Entourage gjengen

-Mark Wahlberg hadde en gruppe med venner som flyttet med han til LA etter at han ble superkjendis. Dette var venner av han før han ble kjendis. I denne gruppen var også hans eldre fetter (Johnny Drama). Når en kjendis har mange rundt seg som hjelper en med ting kalles dette for hans "entourage".

-Johnny Drama,

den ekte Drama er fetteren til Mark Wahlberg og heter Johnny "Drama" Alves. I likhet med Johnny Drama fra serien så er han eldre en "stjernen" i familien og prøvde seg som skuespiller før "stjernen". Den ekte Johnny Alves debuterte med en episode i tv-serien "Coach" i 1989. I serien har de gjort denne karakteren om til broren for å åpne for mer jokes og mer spillerom.

-Jenter

Det at Vincent får så mye jenter er noe de fleste unge hotte skuespillerne opplever. Marky Mark var tidlig på 90 tallet den mest populære kjendisen blant teengirls verden over. Dette kommer tydlig frem i serien.

-Relgion og bakgrunn

Både Marky Mark og Vincent Chase er katolske av relgion. Dessuten kommer de begge fra storbyer. Bosten - New York. Marky Mark kom fra området Dorchester som i likhet med Queens en arbeider bydel og har rase og kultur blandinger med alt fra afro-amerikanere, irer, asiatiske også videre.

- Ari Gold

Er basert på en tidlig agent som Mark Wahlberg hadde. (som fortsatt er intakt). Denne agenten heter Ariel "Ari" Emanuel. Han er jødisk i likhet med seriens "Ari". Representerer blant andre doku.filmskaper Michael Moore.

-Vinces engesjement for det "rene"

Mark Wahlberg trakk seg fra pop-gruppen "New Kids on the Block" fordi musikken var for kommers og skulle bare selge postere og det handlet mer om pengene en artisteriet. Senere relanserte han seg selv som solo artist. Dette kan man trekke parareller til Vinces valg om å få gjennomført "Median - the story of Pablo Escobar". Han takket nei til masse penger for Aquaman 2 og ville heller gjøre noe "real". Dette er veldig likt det som skjedde med Marky Mark og hans solo karriere tidlig på 90-tallet.

Håper dette ga deg litt innsikt i hva som er "ekte" og basert på sannheten fra Wahlbergs liv.

entourage-screenshot.jpg

Endret av Kjakan24
Lenke til kommentar

Mark Wahlberg var aldri medlem i New Kids on the Block. Hans eldre bror, Donnie, var derimot en del av gruppen. Som Marky Mark var han en "one hit wonder". Han gav ut en oppfølger til førsteplaten, men den floppet. Hadde det ikke vært for at han skiftet spor og gikk over til skuespill er ikke sikkert vi hadde hørt så mye mer fra han.

Lenke til kommentar

Mark had been chosen along with Donnie, Danny Wood, Jordan Knight, and Jonathan Knight as the original members of the group, but he chose to quit upon disliking the bubblegum pop squeaky-clean image they were to use.

Han var med helt i starten men trakk seg som sagt...

Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Jo, det var litt det jeg lurte på... hvilken FAKTISK film som "Queens Boulevard", "Aquaman", osv skulle forestille.. Og om de 3 vennene (broren) til Vincent Chace også var inspirert av faktiske hendelser..

Selv trodde jeg kanskje "Aquaman" var Planet of the Apes".. !?

Det som kanskje pirret nysgjerrigheten min mest var hvorvidt Mark Wahlberg & Co satset alle pengene sine sine på "Medellin", og hvilken film det i virkeligheten var/er..

Finnes "Eric Murphy"? Altså, hadde Mark Wahlberg sin beste venn som manager?

Takker igjen! :)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om det fantes en Eric Murphy. Tviler på det da denne typen jobb er avhengig av bra kontakt nettverk, og en Sbarros restuarant sjef (italiensk fast food alla McDonalds) har nok ikke det som trengs.

Vince er en større film-stjerne i fiksjonen en det Mark noengang har vært. Aquaman var en kanonsuksess slik som Titanic og Spiderman 1 har vært i real-life. Wahlberg har ikke spilt i en slik popcorn flick med så stor suksess. Tviler også på at han noen gang har risikert hele sin net-worth, altså alt han eier for å kjøpe et film-manus.

Men skal sies at Wahlberg er på vei oppover i film verdenen. Med oscar nominasjon og flere gode filmer i det siste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husk at "løst basert på" er nettopp det. Det betyr at ting som skjer i serien ikke behøver å være basert på virkelige hendelser, men at enkelte hendelser i serien kan ha visse likheter med ting som har skjedd i virkeligheten. Personer i serien behøver heller ikke å være basert på virkelige personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...