Gå til innhold

Står fast på valg av skjermkort!

Ewik

Anbefalte innlegg

Hei.

Sånn det ser ut nå er det 2 skjermkort jeg prøver å velge mellom:

- HD 3870

- 8800GT

Har lest at 8800GT er veldig støyende og også veldig varmt noe jeg finner veldig dumt siden det ifølge tester yter utrolig bra. Er det noen av dere som har dette kortet som helt ærlig kan fortelle meg at varmen og støynivået slettes ikke er noe stort problem? :D

Angående HD 3870 har lest litt av hvert... noen steder står det at det yter rett oppunder 8800GT og andre steder et stykke under, men har jo og lest at det er stille og kjøler bra.

Endret av Ewik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Sånn det ser ut nå er det 2 skjermkort jeg prøver å velge mellom:

- HD 3870

- 8800GT

Har lest at 8800GT er veldig støyende og også veldig varmt noe jeg finner veldig dumt siden det ifølge tester yter utrolig bra. Er det noen av dere som har dette kortet som helt ærlig kan fortelle meg at varmen og støynivået slettes ikke er noe stort problem? :D

Angående HD 3870 har lest litt av hvert... noen steder står det at det yter rett oppunder 8800GT og andre steder et stykke under, men har jo og lest at det er stille og kjøler bra.

Om de vanlige 8800 gt støyer mye vet jeg ikke, men man kan jo også få kjøpt 8800GT som er ganske stille med gode kjølere. Uansett 8800GT liggger et lite hakk forran 3870, men ikke så mye. Til gjengjeld så er 3870 mye bedre når det kommer til video.

¨

Valget kommer nesten mest ann på den skjermkortprodusenten man liker best, eller om de 5 fpsene man får med 8800 GT er veldig viktig.

Lenke til kommentar
For HD 3870 yter bedre enn 8800GT i valve spill som f.eks HL 2 og Team Fortress 2 osv er det ikke sånn?

Tja, mange Valve spill er iværtfall bra med ATI, selvom nVidida hevder seg bra i enkelte spill her også.

Ok. Hvordan er 3850 i forhold til 3870 egentlig?

Lenke til kommentar
Jeg har Club3D 8800GT med den nye 75mm kjøleren, og den er lydløs selv på full guffe. Og den ligger aldri over 70 grader under load. Så det kommer nok mer an på hvilken kjøleløsning det sitter på kortet hvorvidt det støyer og/eller er varmt. :)

Hvor kjøpte du det, og hvem er produsenten? Foxconn?

Lenke til kommentar
Jupp, skal gå fint det, ut ifra hva jeg finner ut med Google. :)

:D Sweet. Da spørs det nok om jeg ikke går for 8800GT framfor HD 3870 siden de er priset nokså likt. Takk til alle som har svart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...