Gå til innhold

Hvor kan man bli elektroingeniør?

SpiroAgnew

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått fagbrev som elektromontør, og vil nå bli elektroingeniør. Hvordan finner man ut hvilke høgskoler i Norge som har elektroingeniør-linje, eller noe lignende der min elektrobakgrunn er relevant?

Høgskolen i Narvik har noe som heter Y-Veien. Der kan man begynne rett å ingeniørstudiene uten å ta 1år forkurs.

Jeg lurer på om det er noen andre plasser enn Narvik hvor man kan bli elektroingeniør ved å ta Y-veien.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har akkurat fått fagbrev som elektromontør, og vil nå bli elektroingeniør. Hvordan finner man ut hvilke høgskoler i Norge som har elektroingeniør-linje, eller noe lignende der min elektrobakgrunn er relevant?

Høgskolen i Narvik har noe som heter Y-Veien. Der kan man begynne rett å ingeniørstudiene uten å ta 1år forkurs.

Jeg lurer på om det er noen andre plasser enn Narvik hvor man kan bli elektroingeniør ved å ta Y-veien.

Takker for svar.

Høgskolen I Østfold (I Sarpsborg) tilbyr noe som heter tress. Dette er for de som har generell studiekompetanse fra før av og ønsker å gå ingeniøren uten forkurs, du slipper da spesiell studiekompetanse.

Kurset fungerer slik at du begynner på sommerkurs, har noen ekstra timer i uken 1. året og har noen uker undervisning også neste sommer. Når du begynner på 2. året er du ajour med de andre.

Edit:

Dette skal være ett relativt tungt studie da vi gikk fra rundt 80 stk 1. sommer til rundt 15 stk siste sommer noes om er ett meget stort frafall. Selv synes jeg det gikk helt greit og jeg synes det er ett studie som er verdt å anbefale.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Zatuu: Trådstarter har ikke generell studiekompetanse.

Trådstarter: Høgskolen i Narvik, Høgskolen i Telemark, Universitetet i Agder og høgskolen i Telemark tilbyr YVEI.

YVEI er alltid yrkesrettet. Det er ikke slik at alle og enhver mann som har fagbrev i noen tekniske fag for lov til å gå YVEI. Du må sjekke om de har YVEI for elektromontører, bare bruke google det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...