Illuminant Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Heisann. Det har seg slik at vi er noen mann her som har anskaffet oss en slik en routerwifi trådløs sak. Vi deler nettet på 6 mann og det har som regel fungert greit. Et problem vi har hatt er at "deler" av nettet kræsjer, MSN og feks. World Of Warcraft holder seg online, men netsurfing utgår og fungerer ikke før man restarter modemet/routeren. I det siste har dette blitt mer og mer frekvent, opptil hvert 10ende minutt og det begynner å gå oss på nervene. Jeg har sendt mail til ICE, men de påstår at det må være noe feil med instillingene på de enkelt maskinene, er det noen som har hatt lignede problemer og som kan dele noen erfaringer? Mvh Sjef Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Dette er typisk for mange routere og betyr at man overbelaster det slik at man får trege DNS-oppslag (oversette nettadresse til ipadresse). Man kan bedre situasjonen ved å legge inn DNS manuelt i hver PC. Du kan bruke ICEs DNS eller 195.159.0.100. For å forhindre slike problemer må man styre unna bittorrent o.l. Det fører nemlig til at man får for mange forbindelser mot nettet. Alternativt må du prøve å sette routermodemet i bridgemodus og så koble på en kraftig router bak. Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 takk skal du ha for et bra svar. Dette skal prøves. Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) virker jaggumeg som første alternativ fungerte, har ikke hatt en kræsj på 1 time nå flotte greier! Endret 28. februar 2008 av Sjef. Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) har dog litt problemer med 1 maskin her, den får koblet seg opp til routeren med adressen du oppga, men jeg får ikke noe kontakt med internett om jeg bruker den adressen.Bruker jeg ICE sin adresse så dukker det gamle problemet opp igjen etter en tid.(dog kun på hans maskin, vi har 4 andre maskiner her nå uten problemer.) Maskinen hans mangler dog en protocol, såkalt AEGIS (IEEE 802.1x), kan det ha noe med det å gjøre? mvh sjef Endret 28. februar 2008 av Sjef. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 AEGIS (IEEE 802.1x) er en ekstra sikkerhetssoftware som jeg ikke tror dere bruker. 195.159.0.100 og 195.159.0.100 er helt åpne DNS så hvis de ikke fungerer så har dere tastet feil eller det er en mystisk feil på PC. Lenke til kommentar
Illuminant Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 tror jeg går for mystisk feil på pcen. takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå