espen1234567 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei, i morgen skal vi ha ein fremføring i engelsk og temaet er røyking..Eg skal late som om eg er en som er for røyking..Trenger hjelp til å lage en liten tekst på ikkje så mange linjer..eg har ikkje peiling om kordan eg skal stå fram og si det på engelsk, det eg har tenkt..hjelp? Lenke til kommentar
tghp Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei, i morgen skal vi ha ein fremføring i engelsk og temaet er røyking..Eg skal late som om eg er en som er for røyking..Trenger hjelp til å lage en liten tekst på ikkje så mange linjer..eg har ikkje peiling om kordan eg skal stå fram og si det på engelsk, det eg har tenkt..hjelp? Jeg må si at dette kansje var litt sent for en framføring?, *Begynne på kvelden? Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei, i morgen skal vi ha ein fremføring i engelsk og temaet er røyking..Eg skal late som om eg er en som er for røyking..Trenger hjelp til å lage en liten tekst på ikkje så mange linjer..eg har ikkje peiling om kordan eg skal stå fram og si det på engelsk, det eg har tenkt..hjelp? Du kan jo spørre om hvordan ville soldatene i verdenskrigene klart seg uten en beroligene sigg før\etter dem skulle ut å drepe hverandre? Eller, hva er ikke mer koselig enn å ta seg en velfortjent blås ved et fiskevann etter du har gådd i 2timer i strekk på en solfylt søndags morgen? Hvor godt er det ikke å ta seg en sigg etter du har jobba overtid i 6timer? Hvem faen vil bli 90år? Nyte livet? Lenke til kommentar
espen1234567 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 takk for stikkordene, men eg trenger forsatt mer hjelp..fint om noen kunne skrevet et lite avsnitt til meg:) Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei, i morgen skal vi ha ein fremføring i engelsk og temaet er røyking..Eg skal late som om eg er en som er for røyking..Trenger hjelp til å lage en liten tekst på ikkje så mange linjer..eg har ikkje peiling om kordan eg skal stå fram og si det på engelsk, det eg har tenkt..hjelp? Sant å si synes jeg ikkje nynorsken din er helt god heller. Så det er kan hende ein fordel om du framførerer en pantomime: Sett deg på kne med ein sigarett i den eine handa og eit pilleglas i den andre. Sjå forvirra frå det eine til det andre. Kvilket onde skal du velja? Ps. Orsak om du verkleg er ein ekte dialektskrivar. Eg er det ikkje. Lenke til kommentar
espen1234567 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Sant å si synes jeg ikkje nynorsken din er helt god heller. Så det er kan hende ein fordel om du framførerer en pantomime: Sett deg på kne med ein sigarett i den eine handa og eit pilleglas i den andre. Sjå forvirra frå det eine til det andre. Kvilket onde skal du velja? Ps. Orsak om du verkleg er ein ekte dialektskrivar. Eg er det ikkje. tok ikke helt den eg..Eg spør bare etter desperat hjelp..nynorsken er en anna sak, det er nettet tross alt da.. Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 hei, i morgen skal vi ha ein fremføring i engelsk og temaet er røyking..Eg skal late som om eg er en som er for røyking..Trenger hjelp til å lage en liten tekst på ikkje så mange linjer..eg har ikkje peiling om kordan eg skal stå fram og si det på engelsk, det eg har tenkt..hjelp? Du kan jo spørre om hvordan ville soldatene i verdenskrigene klart seg uten en beroligene sigg før\etter dem skulle ut å drepe hverandre? Eller, hva er ikke mer koselig enn å ta seg en velfortjent blås ved et fiskevann etter du har gådd i 2timer i strekk på en solfylt søndags morgen? Hvor godt er det ikke å ta seg en sigg etter du har jobba overtid i 6timer? Hvem faen vil bli 90år? Nyte livet? Ja, du bruker begrepet 'beroligende sigg'. Jeg skrev et innlegg og nevnte det dilemmaet det er å velge mellom beroligende piller og beroligende sigg. Hva er verst for kroppen, lommeboka, miljøet, dine nærmeste? Uansett er det å røyke blitt taperners varemerke. Er det bra eller ikke bra? - men var det ikke engelsken han trengte hjelp til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå