Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Tips: Datakjeden \ HP har dårlig service på laptoper


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en laptop fra Datakjeden for ca. to måneder siden og den har det kun hvert problemer med fra begynnelsen.

har levert an inn 3 ganger og først nå har de oppdaget at det faktisk var en feil med an, og den var alvårlig.

Man har jo rett til å få pengene igjenn etter § 32 i forbrukerkjøpsloven så jeg sa at jeg ville det, og etter et tilbud på 15% tilbake bare sluttet de å svare på e-postene mine!

Så anbefalelse: IKJE KJØP NOE FRA DATAKJEDEN!!!

Endret av htaule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) pust rolig, dypt inn og ut to ganger

2) tell til ti

3) forklar gjerne saksgangen litt mer i detalj. Aller helst skal tråder her presentere en problemstilling, for eksempel at du vil ha mer info om dine rettigheter, hva du bør gjøre og evt. si eller skrive til datakjeden for å få ordnet opp i dette. Og ikke minst, hva som er feil med den bærbare er selvfølgelig essensielt for å avgjøre om datakjeden har handlet feil eller ikke!

4) bruk stavekontroll hvis tilgjengelig :)

Lenke til kommentar

Har ikke noe å si "htaule", som "Christian86" sier så har du all rett til å heve kjøpet når du får samme problemet for 3dje gang, uavhengig om det er et ødelagt skjermkort eller en IRQ konflikt som forårsaker problemet.

 

Sakset fra forbrukerportalen.no angående en mobiltlf, men gjelder i dette tilfellet også:

 

"Viser det seg at selger er ansvarlig for feilen, kan han kreve å få reparere denne. Selger har to forsøk på å reparere eller omlevere for den samme feilen. Omlevering betyr at du får en tilsvarende vare og at selger beholder varen med feil.

 

Samme feil vil si at feilen framstår med like symptom hver gang, - for eksempel at skjermen blir svart eller at telefonen skrur seg av. Det er uten betydning at den svarte skjermen og avskruing oppsto av ulike årsaker. Dersom samme feil oppstår for tredje gang, kan du heve kjøpet om feilen har stor betydning for funksjonsevnen, eksempelvis om høyttaleren slutter å virke eller skjermen blir svart. Det er ikke aktuelt å kreve heving for ubetydelige feil."

Lenke til kommentar

Så den fungerte altså en stund?

 

Ifølge microsoft sine sider så kan dette bla skje ved driverkonflikter, og hvis det er tilfelle her så er det sannsyneligvis noe du har lagt inn som har forårsaket dette

 

Så det er ikke sikkert at det er noe fysisk galt med maskina, men at det har blitt noe kluss med drivere osv, å da er det ikke rart at de ikke fant det den første gangen ettersom de somregel sjekker hardwarefeil, ikke software

 

Men det er fortsatt dårlig av de å ikke svare på mail, men jeg tviler på at du har rett til å heve kjøpet om det er slik jeg skrev over

 

Edit: Du kan jo prøve å innstaler windows på nytt da, forsvinner ikke problemet da, så er det noe feil med maskina og ikke med drivere

Endret av daruu
Lenke til kommentar
Så den fungerte altså en stund?

 

Ifølge microsoft sine sider så kan dette bla skje ved driverkonflikter, og hvis det er tilfelle her så er det sannsyneligvis noe du har lagt inn som har forårsaket dette

 

Så det er ikke sikkert at det er noe fysisk galt med maskina, men at det har blitt noe kluss med drivere osv, å da er det ikke rart at de ikke fant det den første gangen ettersom de somregel sjekker hardwarefeil, ikke software

 

Men det er fortsatt dårlig av de å ikke svare på mail, men jeg tviler på at du har rett til å heve kjøpet om det er slik jeg skrev over

 

Edit: Du kan jo prøve å innstaler windows på nytt da, forsvinner ikke problemet da, så er det noe feil med maskina og ikke med drivere

 

bluescreenen kom første gang jeg tok den på også, så det er nok ikke noe jeg har instalert.

(den gangen sa de bare at jeg skulle ringe hp og få tilsent en recovery disk. Etter jeg instalerte den restartet bare PC-en seg av hvert 60'ende sekund...)

 

Hvilken Pavillion er det?

 

tx 1320eo

Lenke til kommentar
Kan du legge opp mail som du har sendt og mottatt fra Datakjeden ?

 

 

 

Fra: Henrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 12. februar 2008 15:09

Til: Fredrik

Emne: Fwd: Innlevert laptop

 

 

 

 

From: Henrik Taule <[email protected]>

 

To: [email protected]

 

Date: 11. februar 2008 15:33

 

 

 

Hallo.'

På Tirsdag 05. 2 ringte en av dere meg og sa at han ikke kunne finne en feil på laptopen min, så spurte han om jeg ville at han skulle resofte den. Det sa jeg at alt var gjort 2 ganger før, men han kunne bare prøve om han ville. Så spurte jeg når den var ferdig, og han sa at den var ferdig dagen etter imorgen. Jeg hadde ikke tid da, men kom heller på lørdag. Da leitet en etter den i ca. 15 min uten å finne den, så sa han at jeg skulle sende en e-post til dere på mandag.

Laptopen er kjøpt av butikken Oceanic tech, på datakjeden i stovner.

Hvis dere ikke har funnet den vil jeg veldig gjerne ha tilbake pengene mine, for jeg begynner å bli ganske lei av den PC-en nå. (Dette er tredje gangen jeg har levert den inn til service.).

Hilsen Henrik

 

 

--------

From: Datakjeden Bergen <[email protected]>

 

To: Henrik Taule <[email protected]>

 

Date: 11. februar 2008 15:55

 

 

 

Hei.

 

 

 

Beklager dette. Vi flyttet laptopverkstedet i uken og har nå begynnt å få oversikten igjen..

 

Vi har lokalisert maskinen din, men det viser seg at det er funnet feil på den som gjør at den må sendes inn på service til servicepartner.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Jan-Erik

 

__________________________________________________

 

Jan-Erik Hatland, (*****), Datakjeden Bergen AS,

 

Tlf: 815 11 800, Faks: 55 94 64 46 www.datakjeden.no

 

_________________________________________________________

 

 

 

Fra: Henrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 11. februar 2008 15:33

Til: Datakjeden Bergen

Emne: Innlevert laptop

 

 

 

Hvor lang tid tar det før jeg får den tilbake da?

 

 

 

 

 

 

--------

From: Datakjeden Bergen <[email protected]>

 

To: Henrik Taule <[email protected]>

 

Date: 11. februar 2008 20:19

 

 

 

Hei.

 

 

 

Det er vanskelig å si på det nåværende tidspunkt.

 

Vi har ikke oversikt over dette før vi har fått aktivitetsnummer på serviceoppdraget fra InfoCare.

 

Vi kan sende deg link og aktivitetsnummer og passord når vi har fått dette. Da kan du følge servicen din på web.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Jan-Erik

 

__________________________________________________

 

Jan-Erik Hatland, (*****), Datakjeden Bergen AS,

 

Tlf: 815 11 800, Faks: 55 94 64 46 www.datakjeden.no

 

_________________________________________________________

 

 

Så tok broren min åver(jeg er jo kun 14 år..)

 

Fra: Fredrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 20. februar 2008 09:39

Til: '[email protected]'

Kopi: 'Henrik Taule'

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei,

 

 

 

Jeg beklager at jeg ikke har engasjert meg tidligere. Det var jeg som opprinnelig kjøpte og betalte laptop’en fra Datakjeden som julepressang til min lillebror for to måneder siden. Som dere har blitt gjort oppmerksom på fra Henrik har laptop’en vært i ustand siden dag 1. Jeg bor i Oslo og anledningen for at laptop’en ble kjøpt i butikk hos Datakjeden istedenfor handlet fra Komplett, MPX eller Dell sine nettsider var ganske enkelt at Henrik’s mor ville ha en fysisk butikk å forholde seg til i tilfelle reklamasjon.

 

 

 

Det er vanskelig å si at fordelen med å handle i fysisk butikk har slått til i dette tilfellet. Det første Henrik fikk beskjed om å gjøre fra dere da laptop’en ikke virket var å ringe et 800 nummer til HP for å selv løse problemet. Den samtalen kostet han 100 kroner og er en kostnad som dere etter Forbrukerkjøpslovens §30 første ledd plikter å dekke.

 

 

 

Jeg er daglig leder og største eier i arbeidsplassen min som i likhet med dere driver med varehandel, men i en annen bransje. Akkurat det med å be Henrik ringe et 800 nummer for å få ordnet et produkt dere har levert med feil på er både frekt og useriøst av dere.

 

Den behandlingen dere senere har gitt Henrik, inkludert rote bort laptop’en og bruke uforholdsmessig lang tid på å løse problemet hans er utrolig skuffende.

 

 

 

Etter Forbrukerkjøpslovens §30 annet ledd har ikke selger anledning til å foreta mer en to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.

 

At dere initielt har gjort en for overfladisk og dårlig service jobb slik dere har gjort de to første gangene dere har blitt gitt anledning til å rette feilen er ikke en slik ’særlig grunn’. I tillegg har dere som første avhjelpsforsøk bedt Henrik kontakte HP for å løse problemet selv. Så totalt har dere allerede blitt gitt tre muligheter til å rette mangel.

 

 

 

Vi krever derfor kjøpet hevet etter Forbrukerkjøpslovens §32.

 

 

 

Dette er ikke å regne som et forhandlingsutspill eller forslag fra min side, men et ubetinget krav jeg er forberedt på å bruke de nødvendige resurser på å gjennomføre.

 

I handelsforetaket mitt forventer jeg at mine ansatte skal følge norsk lov og yte god kundeservice. Det samme forventer jeg å få når jeg som forbruker handler hos andre.

 

Dere har rotet, opptrådt i strid med forbrukerkjøpslovgivning og hatt tilstrekkelig med anledning til å rette feil uten å lykkes.

 

 

 

Jeg ber om at kjøpssummen refunderes til min konto innen utløp av uken.

 

Fra og med mandag 25. mars vil det bli beregnet og krevd forsinkelsesrenter 12,25% etter Lov om renter ved forsinket betaling.

 

 

 

 

 

Beløp kr 7.990,- med tillegg kr 100,- for telefonsamtale til HP. Totalt kr 8.090,-

 

 

 

Kontonummer: ************

 

Fredrik Taule

 

Sognsveien 6B

 

0451 Oslo

 

 

 

 

 

Jeg ber om at dere sender bekreftelse til meg på epost så snart dere har mottatt og behandlet kravet.

 

 

 

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

 

 

Fredrik Taule

 

 

 

 

 

 

Fra: Helge Sætersdal [mailto:*****]

Sendt: 21. februar 2008 11:53

Til: [email protected]

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei,

 

 

 

Beklager hvis dere føler dere urettferdig behandlet , men saken står slik at der har kjøpt laptoppen på Oceanic tech og da regnes dette som et næringskjøp. Noe som gjør at vi behandler saken som en garanti sak. Maskinen er nå hos Hp service partner der den vil bli reparert i henhold til hps garanti rutiner.

 

I forhold til heving av kjøp kan vi ikke godkjenne noe slikt på nåværende tidspunkt, da dette ikke er en 3 gangs reparasjon. Henvendelsen til HP`s support telefon teller ikke som en innlevering.

 

 

 

Forhåpentligvis vil reparasjonen ikke ta for lang tid, vi vil uansett gi beskjed når den er ferdig reparert.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Helge Sætersdal

 

__________________________________________________

 

Helge Sætersdal , (***** ), Datakjeden Bergen AS,

 

Tlf: 815 11 800, Faks: 55 94 64 46 www.datakjeden.no

 

_________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

Fra: Fredrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 21. februar 2008 14:10

Til: 'Helge Sætersdal'

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei,

 

 

 

Jeg vet ikke helt om jeg skal ta deg på alvor eller ikke. Også i næringskjøp må dere levere varer som fungerer.

 

Kjøpsloven LOV-1988-05-13-27 gir selger og kjøper plikter og rettigheter i næringskjøp. Selger rett til å reparere eller omlevere står beskrevet i §36 og det er ingen ubetinget 3 ganger regel. Det er for øvrig litt merkelig at du først avfeier kravet som ikke gyldig siden det er et næringskjøp og i neste åndedrag refererer du til en 3 gangers regel som på ingen måte er noe absolutt, men en relativt innarbeided praksis i forbindelse med forbrukerkjøp. Du må nesten bestemme deg for hva du egentlig mener og ikke velge praksis og regler ett hva som for øyeblikket passer deg best. Heving i næringskjøp reguleres av overnevne lovs §39.

 

 

 

Vi kan akseptere et 20% avslag i pris som alternativ til omlevering.

 

Begrunnelsen er ganske enkelt;

 

1. Teknologi blir for utdatert. Produktet dere leverte for to måneder siden har ikke vært mulig for oss å benytte og i dag finnes det bedre tilbud til samme pris.

2. To måneder er ekstremt langt tid å bruke på å reparere et produkt som er flett nytt. Jeg skal med glede argumentere det for forliksrådet og tingretten dersom dere ikke aksepterer vårt krav.

 

 

 

Dersom dere ikke aksepterer vårt krav om heving, alternativt 20% avslag i pris, vil vi ta ut forliksklage mot Datakjeden.

 

 

 

 

 

Med vennilg hilsen

 

 

 

Fredrik Taule

 

Fra: Fredrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 26. februar 2008 21:26

Til: 'Helge Sætersdal'

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei,

 

 

 

Jeg skulle veldig gjerne ønsket at du tok tak i kundebehandlingen deres istedenfor å putte hodet i sanden og håpe på at det blåser over. Den type holdning til kundebehandling i forbindelse med reklamasjoner og spørsmål om heving av kjøp ser du kun hos useriøse aktører og det både tror og håper jeg at dere ikke regner dere selv som.

 

 

 

Jeg drar på ferie på søndag, så for at papirmøllen skal begynne å gå fram mot en skikkelig løsning uten mer forsinkelser enn dere allerede har skapt leverer jeg forliksklagen denne uke. Jeg vil be dere oppsøke juridisk rågivning tidlig heller enn etter vi har havnet i forliksrådet. Det vil være billigere for dere å gjøre det riktige og akseptere heving av kjøpet nå enn å vente til dere blir tvunget til å gjøre det, med der tilhørende ekstra prosesskostnader det vil belaste dere både for våre og for deres egne kostnader.

 

Når du legger til verdien av negativ omtale til venner og bekjente for å ha behandlet oss rettstridig og fremtidig tapt salg det medfører skjønner jeg ikke hvorfor dere vil dere selv så vondt. Dersom du var ansatt hos meg ville du enten havnet på skolebenken eller blitt sagt opp hvis du hadde jobbet så hardt for å skade virksomhetens omdømme slik du nå gjør.

 

 

 

Jeg ber dere vær så snill å opptre profesjonelt og ryddig slik at vi kan løse dette problemet i minnelighet.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Fredrik Taule

 

 

 

 

 

 

Fra: Jan-Erik Hatland [mailto:*****] På vegne av Datakjeden Bergen

Sendt: 28. februar 2008 13:21

Til: [email protected]

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei.

 

 

 

Skulle ønske jeg kunne vært behjelpelig i saken, men slik det står nå er det HP’s servicepartner Info Care som har maskinen.

 

Vi behandler dette som en vanlig garantisak får maskinen reparert ved Info Care og godtar ikke å heve kjøpet eller gi avslag på pris, da dette er til vesentlig ulempe for oss.

 

Maskinen ble først prøvd rettet hos oss lokalt for å spare tid, men det lot seg dessverre ikke gjøre. Den ble da feilmeldt til HP 08.02. Vi mottok saksnummer fra HP den 11.02, og ble sendt fra oss den 12.02

 

Info Care mottok maskinen hos seg den 15.02, og normalt bruker de en uke på å reparere.

 

Jeg har purret Info Care i dag, og en dame skulle purre denne videre til tekniker hos dem.

 

Forhåpentligvis tar det ikke lang tid før den kommer tilbake, men vi kan ikke gjøre annet enn å vente til den kommer tilbake.

 

Vi kommer selvfølgelig til å fortsette å purre Info Care angående oppdraget.

 

 

 

Her kan du selv sjekke status på oppdraget hos Info Care.

 

http://www.infocare.no/iframe.aspx?m=157

 

Actnr: ******* Sec: ****

 

 

 

 

Fra: Fredrik Taule [mailto:[email protected]]

Sendt: 28. februar 2008 13:33

Til: 'Datakjeden Bergen'

Emne: SV: Innlevert laptop

 

 

 

Hei,

 

 

 

Da får vi treffes i forliksrådet når jeg er tilbake fra ferie. Jeg er lei av useriøse aktører som leker butikk og tror de kan behandle kundene sine dårlig uten at det får konsekvens for dem.

 

Trist at det finnes butikker som opptrer så useriøst at dere ikke innrømmer noe form for prisavslag når dere har solgt en ny laptop med feil som gjør at kunden ikke kan ta den i bruk mer enn to måneder etter kjøpsdato. Dere har ikke engang tilbudt å betale telefonregningen for 800-nummer samtalen da dere ba oss kontakte HP direkte for å løse problemet, til tross for at dette er et soleklart ansvar for dere å ordne og dekke uten at det skal koste kunden noe.

 

 

 

Vi skal i hvert fall sørge for å gjøre vårt for å bidra til at venner og bekjente av oss ikke handler fra Datakjeden.

Jeg kan garantere deg at tapt fortjenste fra det salget langt vil overstige et rimelig prisavslag som vi ville akseptert. Jeg bare tenker på alt vi alene har benyttet Datakjeden på Laksevåg til alt vi har hatt brukt for av datakabler, CD’er, mus og tastaturer, osv de siste 5 årene. Som bedriftseier skjønner jeg ikke hvordan dere regner når dere kommer fram til at det er mer lønnsomt å opptre useriøst og tape framtidig salg til oss + venner, bekjente og eventuelt ulike forum hvor kunder utveksler erfaringer om gode og useriøse aktører.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

 

Fredrik Taule

Endret av karlstad
Sensurerte e-postadressene til de ansatte i Datakjeden.
Lenke til kommentar

For å kjøre recovery på HP maskiner så trykker du F11 i oppstarten (bare trykk hele tiden til det kommer "windows is loading").

 

Skjer ikke dette har du ikke innebygd recoverysett og må bestille det. HP er noen jævla horebukker (sorry utrykket) når det kommer til bestilling av det. Må ofte bestille 3-4 ganger og vente flere månder før man får det.

Lenke til kommentar

Dersom dere kan dokumentere/sannsynliggjøre at dere har ringt til HP etter oppfordring fra selger, så skal dette regnes som et avhjelpsforsøk. Forstår det slik at dette da blir tredje gang du har maskinen din inne til avhjelp for samme mangel, og ettersom det er et forbrukerkjøp har du krav på å få hevet kjøpet. Dersom maskinen brukes 50% eller mer til private behov, så kan de ikke påstå at det er et næringskjøp uansett hva det måtte stå av navn på kvitteringen. Noen som er flinke på juss kan finne dokumentasjon på dette.

 

Dessverre så står så og si alle produsenter og leverandører på at dersom det er et bedriftsnavn på kvitteringen, så faller det utenfor Forbrukerkjøpsloven. De bryr seg ikke hva som står i forarbeidene til loven. Vet ikke helt hvordan jussen rundt dette er, men så lenge det ikke har falt noen dom i FTU eller i høyere rettsinstanser så har de kanskje rett. Jeg velger uansett å stå for det jeg sa i første avsnitt.

 

Uansett, jeg tror du har en god sak. Hovedgrunnen til dette er at HP sliter med reservedeler på verdensbasis. Jobber selv innenfor bransjen, og kan bekrefte at nesten alle forbrukermodeller av HPs bærbare har på nåværende tidspunkt en servicetid på minimum tre uker. Det kan fort gå fire uker, og i noen tilfeller opp mot fem. Der jeg jobber har vi en grei avtale med HP som sørger for bayback (kreditering) når maskinen har vært inne lengre enn fire uker. Dette er noe Datakjeden bør kjenne til, og jeg stiller meg noe uforstående til hvorfor ikke de gir deg pengene tilbake. Det som med all sannsynlighet kommer til å skje er at den er inne på service i over fire uker, og de får tilbake pengene eller ny maskin.

 

Det betyr ikke at jeg gir alle der jeg jobber en ny maskin med en gang de kommer inn på service. Det er tross alt ikke alle saker som tar så lang tid, og det vil være direkte økonomisk selvmord for bedriften å måtte sitte på en haug brukte maskiner. Denne saken er dog noe anderledes. Maskinen er nesten helt ny, selger er på tynn is angående det juridiske og står i fare for å tape en kunde samt påføre seg selv store kostnader hva det angår tid ved å ta en slik sak gjennom rettsystemet. Sett i lys av alt jeg da har sagt er det veldig merkelig at de ikke bare hever kjøpet for deg, eller i det minste gir deg en ny maskin.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe annet som kanskje ikke har direkte med servicen å gjøre. Hvorfor er maskinen kjøpt på bedrift når den skal brukes av en fjortenåring privat? Eneste grunnen jeg kan se for at den skal være kjøpt på bedrift er for å slippe momsen. Brukes maskinen privat skal det betales moms av dette.

Lenke til kommentar
Dersom dere kan dokumentere/sannsynliggjøre at dere har ringt til HP etter oppfordring fra selger, så skal dette regnes som et avhjelpsforsøk. Forstår det slik at dette da blir tredje gang du har maskinen din inne til avhjelp for samme mangel, og ettersom det er et forbrukerkjøp har du krav på å få hevet kjøpet. Dersom maskinen brukes 50% eller mer til private behov, så kan de ikke påstå at det er et næringskjøp uansett hva det måtte stå av navn på kvitteringen. Noen som er flinke på juss kan finne dokumentasjon på dette.

 

Dessverre så står så og si alle produsenter og leverandører på at dersom det er et bedriftsnavn på kvitteringen, så faller det utenfor Forbrukerkjøpsloven. De bryr seg ikke hva som står i forarbeidene til loven. Vet ikke helt hvordan jussen rundt dette er, men så lenge det ikke har falt noen dom i FTU eller i høyere rettsinstanser så har de kanskje rett. Jeg velger uansett å stå for det jeg sa i første avsnitt.

 

Uansett, jeg tror du har en god sak. Hovedgrunnen til dette er at HP sliter med reservedeler på verdensbasis. Jobber selv innenfor bransjen, og kan bekrefte at nesten alle forbrukermodeller av HPs bærbare har på nåværende tidspunkt en servicetid på minimum tre uker. Det kan fort gå fire uker, og i noen tilfeller opp mot fem. Der jeg jobber har vi en grei avtale med HP som sørger for bayback (kreditering) når maskinen har vært inne lengre enn fire uker. Dette er noe Datakjeden bør kjenne til, og jeg stiller meg noe uforstående til hvorfor ikke de gir deg pengene tilbake. Det som med all sannsynlighet kommer til å skje er at den er inne på service i over fire uker, og de får tilbake pengene eller ny maskin.

 

Det betyr ikke at jeg gir alle der jeg jobber en ny maskin med en gang de kommer inn på service. Det er tross alt ikke alle saker som tar så lang tid, og det vil være direkte økonomisk selvmord for bedriften å måtte sitte på en haug brukte maskiner. Denne saken er dog noe anderledes. Maskinen er nesten helt ny, selger er på tynn is angående det juridiske og står i fare for å tape en kunde samt påføre seg selv store kostnader hva det angår tid ved å ta en slik sak gjennom rettsystemet. Sett i lys av alt jeg da har sagt er det veldig merkelig at de ikke bare hever kjøpet for deg, eller i det minste gir deg en ny maskin.

 

 

du skrev "Maskinen er nesten helt ny"

første gang jeg trykte på PÅ-knappen fikk jeg bluescreen, så den var HELT ny da jeg klagde første gang.

 

 

Svar på spørsmål 2: Broren min er daglig leder i en dykkebutikk som heter Oceanic Tech, fue.no og han har en laptop som er veeeldig gammel så den har en baterilevetid på max 5 min(lol!) så planen var at han skulle bruke min laptop når han var i Bergen, i forbinelse med f.eks. kurs. Jeg har også planer for å jobbe der når jeg blir voksen så da hadde dette sansynligvis blitt min "arbeidsmaskin"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...