ksalomonsen Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har to DIV'er, skal linke til et annet dokument, men den vil ikke fungere... men fungerer når jeg setter den i en annen DIV. Fungerer ikke i "menu" men fungerer i "main" CSS: body { font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: 100%; color: black; background-color: #ffc; margin: 0.5em; padding: 0; } h1 { color: #ffc; background-color: #900; font-size: 2em; margin: 0; margin-bottom: 0em; padding: 0.25em; font-style: italic; text-align: center; letter-spacing: 0.5em; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 0.25em; border-bottom-color: #c00; } h2 { color: #ffc; background-color: #c00; font-size: 1.5em; margin-top: 2em; margin: 0; padding: 0.1em; padding-left: 1em; text-align: center; border-top-style: solid; border-top-width: 0.5em; border-top-color: #900; } h3 { color: #999; font-size: 1.25em; } #menu { margin-right:88%; padding: 1em; background-color: #c00; border-right-style: solid; border-right-width: 1em; border-right-color: #900; } #main { line-height: 0.5; font-weight: bold; margin-top: -13em; margin-left:12%; padding: 0em; text-align: center; background-color: #ffc; border-right-style: none; border-right-width: 1em; border-right-color: #ffc; } html: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title> mitt navn</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> <h1> Velkommen til hjemmesiden til</h1> <h2> mitt navn</h2> </head> <body> <div id="menu"> <p> navn</p> <p> Min familie</p> <p> linker</p> <a href="ommeg.html">om meg</a> <p> ingenting</p> </div> <div id="main"> <p> Du skal være hjertelig velkommen til min hjemmeside,</p><p> her kan du lese om meg og mine</p> <a href="ommeg.html">om meg2</a> </div> </body> </html> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er vel fordi du trekker #main opp over #menu det da? En meny setter du forresten opp med en <ul> og tilhørende <li>-er med <a>-er inni. Det er ikke logisk med et nytt avsnitt for et menypunkt. I tillegg bør du kanskje vurdere å se litt på shorthand CSS. border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 0.25em; border-bottom-color: #c00; blir til border-bottom: .25em solid #C00; I tillegg legges lenker gjerne i avsnitt, og ikke utenfor. Lenke til kommentar
ksalomonsen Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Kanskje... men teksten vises som normalt, linken blir blå og, det går bare ikke an å klikke på den... Takker for tilbakemeldingen, kommer godt med. Driver å (prøver)lære meg detta. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 sett på border rundt HELE divene (begge) så ser du hvor de begynner og slutter. bruk to forskjellige farger. du fjerner det seff etterpå, det er bare for å se border: 1px solid red; feks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå