climbatize Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg kjøpte nylig nye komponenter til PC-en og etter at de var satt inn så kommer jeg ikke lenger enn til bios (eller den skjermen før bios, men stort sett alt jeg kan gjøre er å gå inn på bios). :S Dette er de nye komponentene jeg kjøpte og satte inn: ram: 2x Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB vifte: NorthQ 3316 Aluminium UFO, 92mm vifte, 775/754/939/940/AM2 prossesor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte hovedkort: MSI K9VGM-V, VIA K8M890, Socket-AM2, m-ATX, DDR2, SATA, LAN, VGA, PCI-Ex16 grafikk kort: Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB GDDR3, PCI-Express,2xDVI/HDMI/HDCP, 256bit Etter at jeg startet opp PC-en fikk jeg en velkomstskjerm fra Msi hovedkortet. Så kom det opp et til skjermbilde med en liste over hard diskene mine og cd-romen. "press enter to continue" står det litt lenger ned og så helt nederst står det "press f1 for BIOS". Når jeg trykker enter kommer det opp en ny skjerm der det står "Insert cd for boot". Jeg vil helst slippe å reformatere PC-en (hvis jeg har forstått utrykket BOOT riktig). Ps jeg var inne på BIOS og valgte "load optimized defaults" men ingen forbedring Har følgt det manualen sa og kommer fremdeles ingen vei. Er det mest sannsynlig et software problem eller kan det være hardware?(feilkoblet, etc?) Beklager hvis spørsmålet ser litt rotete ut, men håper allikevel på et svar Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Etter så mye hardware skifting tror jeg nok du må reinstallere windows Blir somregel bare blåskjerm etter du har skiftet hovedkort og slikt. men er ikkje sikkert det er feilen da Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Første bud er å sette bootrekkefølge riktig. Man kan ikke bare koble til flere disker og forvente at PC-en selv vet hvilken det skal bootes fra. Det finnes to menyer i BIOS, en som velger type enhet, som CD og HDD. Så er det en annen som velger hvilken disk som kommer først, når du har flere. Når du så får til å boote fra rett disk så spørs det om det går, eller om du får blåskjerm. I såfall kan du ta en Repair Install, eller ta det helt ut med en ny installasjon. Lenke til kommentar
climbatize Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå