Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner bannet fra hus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten fast jobb og litt oppsparte midler så kan det bli en trist historie.

 

Dersom vedkommende begynner/fortsetter på en skole minst 3 timers reise hjemmefra, kan han søke om borteboerstipend, skaffe seg en hybel og ta noen kveldsvakter på en bensinstasjon. Så da blir det plutselig ikke så trist historie likevel, men heller en overgang til å bli mer voksen og selvstendig tilværelse.

 

Flytta selv hjemmefra da jeg var 16, grunnet at jeg måtte inn til byen for å gå skole. Har ikke angra så mye på det =)

 

Men når det gjelder mora di, så tror jeg nok både du og hun overdriver når du forteller.

Tipper hu har tatt vennene dine i å røyke hjemme hos dere og at hun også har ringt foreldrene deres om at de ikke er velkomne dersom dette gjentar seg.

Moren til trådstarter er sånn jeg ser det overfølsom for røyk og driver derfor en antirøykekampanje. Men når din mor driver sånn trådstarter da går det over de normale grensene.

 

Jeg er klar over det med borteboerstipend men hadde ikke satt meg inn i det nok til å uttale meg om det. Det er nok en grei løsning men uten det stipendet er vel du enig i at det kan gå galt? (Egilanso)

Jeg er enig i at det å flytte hjemmefra gir deg en frihet og samtidig ansvar for ditt eget liv, helse og du får et mer sosialt liv hvis de rette tingene gjøres. Det er nok et godt råd å flytte tidlig for å bli selvstendig men samtidig sikre seg at man ikke blir han på 30 som bor hjemme og dermed kan bli veldig ekskludert fra sosiale arrangementer i nærheten av en skole som muligens er langt borte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Uten fast jobb og litt oppsparte midler så kan det bli en trist historie.

 

Dersom vedkommende begynner/fortsetter på en skole minst 3 timers reise hjemmefra, kan han søke om borteboerstipend, skaffe seg en hybel og ta noen kveldsvakter på en bensinstasjon. Så da blir det plutselig ikke så trist historie likevel, men heller en overgang til å bli mer voksen og selvstendig tilværelse.

 

Flytta selv hjemmefra da jeg var 16, grunnet at jeg måtte inn til byen for å gå skole. Har ikke angra så mye på det =)

 

Men når det gjelder mora di, så tror jeg nok både du og hun overdriver når du forteller.

Tipper hu har tatt vennene dine i å røyke hjemme hos dere og at hun også har ringt foreldrene deres om at de ikke er velkomne dersom dette gjentar seg.

 

Jeg er klar over det med borteboerstipend men hadde ikke satt meg inn i det nok til å uttale meg om det. Det er nok en grei løsning men uten det stipendet er vel du enig i at det kan gå galt? (Egilanso)

 

 

Helt klart gått på ræva da ja ;)

Lenke til kommentar
Itillegg er det ikke så mange som røyker lengre, bare de ukule, hva skal du med de?

Jesus.. Skal folks personlighet dømmes utfra om de røyker nå?

 

Diskrimineringen av røykere når stadig nye høyder. Bytt ut "røyker" med "pakistaner" i disse debattene, og "rasisme!" og "forkastelig!" hadde blitt skreket for lengst.

 

Om en virkelig god venn, som stiller opp i alt, er fornuftig, gir gode råd, er generelt godt og positivt selskap, så skal man bytte h*n ut med en dårligere venn fordi h*n røyker? Idioti.

 

"Jeg byttet ut min egentlig knallgode pakistanske venn med en norsk en som driver med litt hasj og smånasking, siden han andre var brun."

Makes sense?

Lenke til kommentar

Ta en ordentlig alvorsprat med morra di. GÅr ikke an å oppføre seg slik. Ærlig talt.. sende varselbrev til foreldrene, ler meg i hjel. Det at hun ikke vil at de skal røyke innenfor eiendeomen deres er i og for seg noe du bør respektere, hvis hun er sjør når det gjelder lukt. Men 50 meter?? Bannet?? Varselbrev?? Molikyler?? omg..

Lenke til kommentar
Isted hadde jeg huset fullt av kompiser, så kommer hun brasende hjem og kaster alle på dør. Hun kan ikke gjøre dette?

Jo, hun har _all_ rett til å gjøre dette.

Rett før jeg tok gummiballtreet og slo ned ett tre i hagen da jeg fant ut det.

Hæ? Hva får du utrettet med det?

Å begynne og røyke selv, og bli kastet ut er utprøvd og mislykket. Endte med at jeg måtte bo i ett skur i hagen i ei uke, med flatfyll hver dag.

Høres egentlig ut som du kunne trengt litt skikkelig oppdragelse.

Lenke til kommentar
Så fordi mora hans tvinger han til å bo i ett skur i en uke fordi han har tatt seg en røyk, så må han få seg en oppdragelse?

Er du tett? Dette er barnemishandling.

Foreslår at du revurderer bruken av et såpass sterkt ord. Det er mulig reaksjonen var drøy, men noe måtte gjøres for å få fram følgende poeng: Røyking er uakseptabelt innendørs; opprør likeså.

Lenke til kommentar
Så fordi mora hans tvinger han til å bo i ett skur i en uke fordi han har tatt seg en røyk, så må han få seg en oppdragelse?

Jeg leste det som at trådstarter hadde stukket av hjemmefra for å kunne røyke.

Dersom han ble tvingt til å bo i et skur i en uke så endrer såklart det mitt inntrykk av saken en del, da anbefaler jeg å flytte ut. Men av en eller annen grunn så tviler jeg litt på at han ble tvingt til det, VG ville jo hivd seg over en sånn sak tvert.

Lenke til kommentar
Jo, hun har _all_ rett til å gjøre dette.

Ja hun har rett til å gjør det, men er det moralsk riktig ? Det er direkte flaut

for TS å få vennene sine kastet på dør, fordi de røyker.

 

Hæ? Hva får du utrettet med det?

Bedre han tar det utover et tre, en å dra på gata å utøve blind vold.

 

Høres egentlig ut som du kunne trengt litt skikkelig oppdragelse

Høres mer ut som det er moren som har har behov for lære om oppdragelse.

Lenke til kommentar

RØYKMOLEKYLER! FEAR!

 

:!: :!:

 

 

On topic:

Veldig lite du kan gjøre gitt.

 

Of topic igjen:

Anyways, personelig så synes jeg at å røyke er dritkult. Og alle som legger frem meningene sine som om det er fakta må enten formulere seg bedre eller skjerpe seg.

Endret av Gamlemor
Lenke til kommentar
Hvorfor er det dritkult å røyke? Hva er det som gjør det så kult?

Hvordan det ser ut og det sender ut meldingen "jeg vet at dette dreper meg, men driter i det", og det er jo jævlig tøft.

 

Ikke egentlig, men folk burde selv velge hvordan de skal dø, dersom de ønsker at det skal være ved deres egen vilje.

 

 

Forøvrig lurer jeg litt på hvordan moren din har reagert tidligere på overtramp du har gjort iløpet av barndommen. Er det et mønster i reaksjonene hennes når du bryter en regel hun har satt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...