Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venner bannet fra hus


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at min mor har bannet alle vennene mine 50 meter radius fra huset fordi de røyker.

Ja, vanlige kreftpinner.

Isted hadde jeg huset fullt av kompiser, så kommer hun brasende hjem og kaster alle på dør. Hun kan ikke gjøre dette? Og hun sier det er min feil, hvis hun får astma nå!

Vennene mine røyker ikke inne, men hun klarer å sniffe opp noe hun refererer til "røyk-molekyler i sofa-putene".

Hun driver og sender fuckings BREV til foreldrene til kompisene mine i ny og ne, hvor hun refererer til at "Din sønn/datter har herved ikke adgang til vår eiendom..."

Rett før jeg tok gummiballtreet og slo ned ett tre i hagen da jeg fant ut det.

Å begynne og røyke selv, og bli kastet ut er utprøvd og mislykket. Endte med at jeg måtte bo i ett skur i hagen i ei uke, med flatfyll hver dag.

Dette har blitt et ganske stort problem... Jeg kan ikke skaffe meg nye venner akkurat. Noen tips om hva jeg kan gjøre?

Endret av iamzim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker kanskje litt, overreagerende av moren din. Men det er vanskelig å si sikkert siden vi kun får din side av saken :)

 

Uansett. Du er 17, du bor hjemme og du må følge dine foreldres regler(også din mor).

 

Har du problemer med reglene kan du flytte. Eg flyttet da eg var 16. Det er ikke farlig.

Lenke til kommentar
Det er positivt at moren din gjør sånt, du og vennene dine bør skjønne røyk er ute. Det er ikke så innmari kul, få det i huet.

Herregud les hva han skriver da. Vennene hans røyker ikke inne.

 

Og du forstod virkelig ikke hva han mente med det han skrev..

 

PS: Han mente at røyk er UT, og ikke INN.

Lenke til kommentar

Samme om røyk ikke er kult eller ei. Så lenge de ikke røyker inne burde hun roe helt ned. Hun virker noe krakilsk som oppdager små røykmolekyler i sofaputene.

Gutten må da få lov til å ha besøk av venner som røyker så lenge de ikke gjør det i hennes hus. Om min mor plutselig bestemte seg for det samme hadde protestert ganske kraftig.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Det er positivt at moren din gjør sånt, du og vennene dine bør skjønne røyk er ute. Det er ikke så innmari kul, få det i huet.

Herregud les hva han skriver da. Vennene hans røyker ikke inne.

 

Og du forstod virkelig ikke hva han mente med det han skrev..

 

PS: Han mente at røyk er UT, og ikke INN.

Ja, da bør han skrive UT, og ikke UTE. Når "ute" er så relevant i den diskusjonen her er det ganske høl i huet å skrive det, men mene noe annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Uten fast jobb og litt oppsparte midler så kan det bli en trist historie.

 

Dersom vedkommende begynner/fortsetter på en skole minst 3 timers reise hjemmefra, kan han søke om borteboerstipend, skaffe seg en hybel og ta noen kveldsvakter på en bensinstasjon. Så da blir det plutselig ikke så trist historie likevel, men heller en overgang til å bli mer voksen og selvstendig tilværelse.

 

Flytta selv hjemmefra da jeg var 16, grunnet at jeg måtte inn til byen for å gå skole. Har ikke angra så mye på det =)

 

Men når det gjelder mora di, så tror jeg nok både du og hun overdriver når du forteller.

Tipper hu har tatt vennene dine i å røyke hjemme hos dere og at hun også har ringt foreldrene deres om at de ikke er velkomne dersom dette gjentar seg.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Så lenge røyken sniker seg inn (noe den har en tendens til å gjøre, selv om man røyker ute) må du nok pent forholde deg til det hun sier. Selv kan jeg ikke fordra røyk. En ting er hos andre folk, det er ikke opp til meg, men røyk hjemme hos meg er totalt uakseptabelt, så siden mora di er ikke-røyker støtter jeg henne fullt ut på det. Er forøvrig veldig sensitiv overfor røyklukt, så tviler ikke på at hun kjenner lukten.

 

Skjønner ikke hvorfor man skal røyke i utgangspunktet, men det er en annen sak.

 

Du får nok pent stikke til dem i stedet for at de kommer til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...