-Shark- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sikker er ihvertfall ikke E36. En Fiesta fra siste halvdel av 90-tallet er sikrere enn en E36 fra siste halvdel av 90-tallet. Håper du har en kilde på det der For jeg har kjørt fiesta før også, og da ei kjerring kjørte på meg, så klappa den sammen som et trekkspill. 1997 BMW 3-serie: 1 stjerne 1997 Ford Fiesta: 3 stjerner Det er virkelig skuffende fra BMW sin side da, BMW er jo trossalt en GOD del dyrere enn en Ford i innkjøp. Kjører en E36 selv, og hadde håpet den var tryggere enn det der altså. I hvilken hastighet er det der målt? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 http://www.euroncap.com/Content-Web-Faq/21...ng-process.aspx Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sikker er ihvertfall ikke E36. En Fiesta fra siste halvdel av 90-tallet er sikrere enn en E36 fra siste halvdel av 90-tallet. Håper du har en kilde på det der For jeg har kjørt fiesta før også, og da ei kjerring kjørte på meg, så klappa den sammen som et trekkspill. 1997 BMW 3-serie: 1 stjerne 1997 Ford Fiesta: 3 stjerner Det er virkelig skuffende fra BMW sin side da, BMW er jo trossalt en GOD del dyrere enn en Ford i innkjøp. Kjører en E36 selv, og hadde håpet den var tryggere enn det der altså. I hvilken hastighet er det der målt? Hastigheten er 64 km/t (40 mp/h) ved frontkollisjon og 50 km/t (30 mp/h) ved sidekollisjon. E36 bærer jo preg av at den har en gammel konstruksjon, mens Fiestaen hadde kommet i en ny utgave. Og det var vel på siste halvdel av 90-tallet det skjedde mye på sikkerhetsfronten på bilene. Lenke til kommentar
empboy Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ang. euroNCAP-testen så er det jo slik...hvis jeg ikke har missforstått hva jeg har læst...bilene deles inn i forskjellige klasser små, mellem og store dvs. en fiesta (liten klasse)kan få høyere antall stjerner enn en E36 (mellem klasse)og stadig være mindre sikker enn BMW'en...rett meg hvis jeg har missforstått litteraturen Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ang. euroNCAP-testen så er det jo slik...hvis jeg ikke har missforstått hva jeg har læst...bilene deles inn i forskjellige klasser små, mellem og store dvs. en fiesta (liten klasse)kan få høyere antall stjerner enn en E36 (mellem klasse)og stadig være mindre sikker enn BMW'en...rett meg hvis jeg har missforstått litteraturen Jo du har rett på det, men hvis du trykker på linken ser du at det er bilde av bil føreren/pasasjeren med forskjellige farger på seg, dvs hvilken stor skade han ville fått hvis ulykken ville hendt Rimerlig svakt fra bmw og ha så dårlig sikkerthet på en bil til den prisen i forhold til en billig Fiesta Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ang. euroNCAP-testen så er det jo slik...hvis jeg ikke har missforstått hva jeg har læst...bilene deles inn i forskjellige klasser små, mellem og store dvs. en fiesta (liten klasse)kan få høyere antall stjerner enn en E36 (mellem klasse)og stadig være mindre sikker enn BMW'en...rett meg hvis jeg har missforstått litteraturen Jo du har rett på det, men hvis du trykker på linken ser du at det er bilde av bil føreren/pasasjeren med forskjellige farger på seg, dvs hvilken stor skade han ville fått hvis ulykken ville hendt Rimerlig svakt fra bmw og ha så dårlig sikkerthet på en bil til den prisen i forhold til en billig Fiesta Det skal være sikkert å visst. Håper den nyere 3 serien har kommet bedre ut? Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Folksam.se gir 3 serien middels sikkerhet fra 83-05 modell. Litt bedre enn det euroncap gir i det minste. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Nå drar dere den langt ut her! Uansett, bilen ble kjøpt og jeg er storfornøyd. Tror jeg gjorde ett godt kjøp, og bilen er knallbra. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Nå drar dere den langt ut her! Uansett, bilen ble kjøpt og jeg er storfornøyd. Tror jeg gjorde ett godt kjøp, og bilen er knallbra. Du kjøpte den ja=) Henta den enda da? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Den er hentet ja! Står fint parkert på gårdsplassen her.. Nydelig bil åss, uten tvil. Er fett å kjøre rundt i gatene med den, og folk snur seg osv.. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Gralla Tror aldri jeg kommer til å gå for toyota, men skal være skikkelig bra biler viss du ikke er interessert i å skru! For å være helt ærlig kommer jeg aldri til å gå for noe annet enn Audi! Men vi audifan er jo ekstraordinære! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Toyota er veldig driftsikre biler ja... Og den Celica'n er jo sinnsykt tøff også. Skikkelig sportsbilaktig! Tror denne passer ganske godt til meg, og jeg tror jeg kan selge den for mer enn jeg kjøpte den for. Nå gjenstår det bare å smelle i et bra anlegg i bilen, og stelle pent med den.. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Toyota er veldig driftsikre biler ja... Og den Celica'n er jo sinnsykt tøff også. Skikkelig sportsbilaktig! Tror denne passer ganske godt til meg, og jeg tror jeg kan selge den for mer enn jeg kjøpte den for. Nå gjenstår det bare å smelle i et bra anlegg i bilen, og stelle pent med den.. Hvis du skal satse på å selge den uten tap tror jeg ikke du kan vente så lenge med å selge den. Hva skal du ha inn av anlegg? Noe som gjør det sikkert at folk snur seg etter deg? Noen andre planer? Jeg syns ihvertfall du gjorde et klokt valg ved å velge Celicaen fremfor 3-serien. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 Jeg kan selge den for 80.000kr idag, da den er i ekstremt godt hold. Smeller jeg inn litt anlegg, trekker om setene, bytter ratt, girkule, fikser litt småting og passer godt på lakken. Må ha et anlegg som gjør det sikkert at folk snur seg ja! Det er jo halve moroa.. Tror også det var klokt av meg(ihvertfall jeg som ikke kan å skru) å velge Celica ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå