AnaXyd Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Okay.. Nei, jeg fikk bare et inntrykk av dette når jeg lette litt på Finn.no istad.. Så dere mener BMW 3 serien er midt i blinken for meg? Bilen skal også være pen, ha bra motoreffekt, være sikker, samt at jeg ikke må skru på den hver kveld.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Okay.. Nei, jeg fikk bare et inntrykk av dette når jeg lette litt på Finn.no istad.. Så dere mener BMW 3 serien er midt i blinken for meg? Bilen skal også være pen, ha bra motoreffekt, være sikker, samt at jeg ikke må skru på den hver kveld.. Klart den er midt i blinken. Finn et fint eksemplar- kjøp- og tut og kjør. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Men sammenlignet du riktig da? Så klart vil en 96mod celica være dyrere enn en 91mod 316 med 270km på telleren. er du opptatt av motor, så er jeg ikke i tvil en gang. Rekkesekseren til BMW er ren porno til prisen, du må da opp på 320 for å få sekseren. Herlig lyd og går greit nok, her er det også muligheter for turbo siden motorene er såpsass sterke. Er ikke problem å hente ut 250hk av orginalinnmaten på en 320. Hvis bilen skal være pen, er det jo helt feil å spørre oss. Hva vi synes er pent, og hva du liker er helt individuelt. Ta gjerne en titt på bilen min i signaturen, og de andre bimmerne her på forumet så ser du potensialet. Så tar du en vurdering utifra dette. Jeg kan jo ikke sitte å si hvilken bil som er pen, for det er opp til deg og avgjøre, hver sin smak. Jeg har også inntrykket av at BMW generelt er veldig solide, tåler masse juling, og det er sjelden det er alvorlige ting som går i stykker. Bare hold deg unna de ungdomskjørte, de er som regel meget hardt brukt. Endret 1. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Spørsmål til trådstarter, liker du / kan du å skru selv? Det er mange er som sier at BMW er flotte biler og jeg kan si meg enig. Men kan du ikke gjøre ting selv, så blir det dyrt å ha en BMW fra tidlig på 90tallet, du MÅ påregne deg litt skruing på en slik bil. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Jeg kan ikke å skru selv nei.. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Da kjøper du deg Audi! Da må du aldri skru ehe Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Har ikke skrudd på min heller, annet enn å skru på styling og skifte til vinterhjul egentlig. Det er heller ikke noe heksekunst å skru på en eldre bmw, er ikke så mye elektronikk på en tidlig E36. Endret 1. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Hvis du ikke kan, og vil skru og skal kjøpe bil i den prisklassen, burde du gå for en japansk bil fra starten/midten av 90tallet. Du burde holde deg unna "Sports" bilene. Se om du finner en som er eid av en voksen person og som har fulgt servicene. Jeg har aldri selv eid en japansk bil, men flere av vennene mine har, selv har jeg hatt stort sett tysk og vil ikke anbefale tyskere fra starten/midten av 90tallet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 Takk for tips, da burde jeg kanskje prøve å finne en Corolla, eller helst en Celica da den ser skikkelig nice ut om den styles.. Noen synspunkter? Er det bra biler? Andre som kan være bedre for meg? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Corolla er et godt valg, selv om de ikke er så tøffe som celica. Celica er veldig ofte ungdomskjørt og ofte kjørt hardt. De tåler mye juling, men alt har sin grense. Kan være lurt å finne en som har vært eid av en voksen person som sagt. I tillegg synes jeg at du burde prøve å finne en som har kjørt rundt 150 000, ikke noe mye mer. Hvilken type celica er det du tenker på ? T-18 eller T-20 ? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Vil påstå at en rævkjørt celica vil holde mye lengre enn en rævkjørt 3-serie. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort meg opp hvilken bil jeg skulle ha kjøpt FØR jeg hadde testet biltypen. Plukk ut 4-5 biler du syns er litt tøffe. Test bilene og kanskje finner du ut at den nest tøffeste bilen var mye bedre å kjøre enn den tøffeste Men ha i tankene at japanske biler ofte er mer holdbare når det gjelder motor og elektronikk. Tyskere derimot har bedre støyisolasjon, virker bedre sammenskrudd og er muligens litt lettere å mekke på, i alle fall BMW. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Riktig, Toyota har jeg skjønt er veldig holdbare. Fant en svart Celica nå, som vi skal titte på idag. 1996 modell, 1,8l, 180.000km. Er det mye? Pappa sier det er ganske mye, og anbefaler meg å finne en som har gått mye mindre. Prisen skal jeg diskutere med eieren. Hadde vært fint med noen innblikk akkurat her! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 nja.. 180 000, du trenger ikke å bli siste eier på den. Altså om bilen har gått 150 000 eller 180 000 trenger ikke å ha så mye å si. Er bilen fint behandlet og om eier har fulgt servicene så kan en som har gått 180 000 være bra den altså. Celica'n kan gå langt om du er snill med den. Hvor fant du den? har du noe mer info og bilder? 96mod, da er det vel T-20, de er jo pene å se på da. Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Vil påstå at en rævkjørt celica vil holde mye lengre enn en rævkjørt 3-serie. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort meg opp hvilken bil jeg skulle ha kjøpt FØR jeg hadde testet biltypen. Plukk ut 4-5 biler du syns er litt tøffe. Test bilene og kanskje finner du ut at den nest tøffeste bilen var mye bedre å kjøre enn den tøffeste Men ha i tankene at japanske biler ofte er mer holdbare når det gjelder motor og elektronikk. Tyskere derimot har bedre støyisolasjon, virker bedre sammenskrudd og er muligens litt lettere å mekke på, i alle fall BMW. En av de største feilene en bruktbilkjøper gjør er å velge bil utifra km. stand. Se på vedlikehold (vask, polering osv.), verkstedbesøk (hva som faktisk er byttet) og få en med litt erfaring til å se over bilen. Kan gjøre et meget godt kjøp ved å kjøpe en bil med høy km stand. Men sjekk når reg. reim er bytta. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Var og så på den nå, og den var skikkelig godt vedlikeholdt. Et par gamle gubber har hatt den tidligere, og den har blitt påkostet mye i det siste. Reg-reim, ny clutch, nylakkert, alle servicene er blitt tatt og null rust. Høyredelen av fronten på den har også blitt smadret tidligere, og denne er helt ny. Bilen er rett og slett i veldig fin stand. 1997 modell også, så det er en T20.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Var og så på den nå, og den var skikkelig godt vedlikeholdt. Et par gamle gubber har hatt den tidligere, og den har blitt påkostet mye i det siste. Reg-reim, ny clutch, nylakkert, alle servicene er blitt tatt og null rust. Høyredelen av fronten på den har også blitt smadret tidligere, og denne er helt ny. Bilen er rett og slett i veldig fin stand. 1997 modell også, så det er en T20.. Pris? Sjekka opp alt du kan sjekke opp? -Rust -serviceheftet -generelt over bilen, støtdempere, klosser, skiver, dekk, felger, lakk, +++ -Standard verktøy? -riper/bulker? ++++ Er så utrolig mye man bør sjekke, som dermed kan få ned prisen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Okay.. Nei, jeg fikk bare et inntrykk av dette når jeg lette litt på Finn.no istad.. Så dere mener BMW 3 serien er midt i blinken for meg? Bilen skal også være pen, ha bra motoreffekt, være sikker, samt at jeg ikke må skru på den hver kveld.. Sikker er ihvertfall ikke E36. En Fiesta fra siste halvdel av 90-tallet er sikrere enn en E36 fra siste halvdel av 90-tallet. Personlig syns jeg ikke E36 er spesielt pen. Jeg har litt erfaring med min onkels 93-modell 318. Den er veldig god å kjøre, men har en del kupéstøy, spesielt baki. Det har vært litt mekking på bilen samt rust, og den ble importert fra Tyskland. En grunn til at det finnes flere "billige" BMW'er er nok at de er relativt hardt kjørt, og det er nok mange av ungdommene som har mekka litt sjøl. Hadde det vært opp til meg hadde jeg nok gått for Celica. Ikke fullt så vanlig som kebabtralla E36, samt penere etter min mening. Hva skulle eieren ha for bilen? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Sikker er ihvertfall ikke E36. En Fiesta fra siste halvdel av 90-tallet er sikrere enn en E36 fra siste halvdel av 90-tallet. Håper du har en kilde på det der For jeg har kjørt fiesta før også, og da ei kjerring kjørte på meg, så klappa den sammen som et trekkspill. Endret 2. mars 2008 av Brian_N Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Var og så på den nå, og den var skikkelig godt vedlikeholdt. Et par gamle gubber har hatt den tidligere, og den har blitt påkostet mye i det siste. Reg-reim, ny clutch, nylakkert, alle servicene er blitt tatt og null rust. Høyredelen av fronten på den har også blitt smadret tidligere, og denne er helt ny. Bilen er rett og slett i veldig fin stand. 1997 modell også, så det er en T20.. Pris? Sjekka opp alt du kan sjekke opp? -Rust -serviceheftet -generelt over bilen, støtdempere, klosser, skiver, dekk, felger, lakk, +++ -Standard verktøy? -riper/bulker? ++++ Er så utrolig mye man bør sjekke, som dermed kan få ned prisen. Jeg sjekket opp omtrent alt jeg kunne sjekke ja. - Null rust - Alle servicene er gjort - støtdemperene var fine, nye bremseskiver, dekkene var fine, felgene var fine(litt korrosjon på vinterfelgene), lakken var helt herlig(nylakkert) - Alt av verktøy så ut til å følge med(det man trenger for å skifte hjul) - Ingen riper eller bulker bortsett fra ett sted, men dette var kun overflateriper som jeg tror jeg klarer å polere vekk. Ikke særlig synlig. - Fikk den for 63.000 Bilder: Endret 2. mars 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sikker er ihvertfall ikke E36. En Fiesta fra siste halvdel av 90-tallet er sikrere enn en E36 fra siste halvdel av 90-tallet. Håper du har en kilde på det der For jeg har kjørt fiesta før også, og da ei kjerring kjørte på meg, så klappa den sammen som et trekkspill. 1997 BMW 3-serie: 1 stjerne 1997 Ford Fiesta: 3 stjerner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå