andas Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Installerte nettopp en Samsung 500 GB HD. Ser i Bios at den står som slave på channel 1, der DVDspiller er Master. Gammel HD er master på channel 0. Når jeg kjører diskmanager i windows ser jeg at den ikke er initialisert. Kan kun se på egenskaper for disken, men ikke formatere, partisjonere eller benytte den på annen måte? Noen ide om hva jeg kan gjøre her? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Prøv å koble fra DVD. Kanskje noe galt med master - slave konfigurering. Det du skal gjøre er å lage en partisjon. Deretter skal den formateres. Lenke til kommentar
andas Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Prøv å koble fra DVD. Kanskje noe galt med master - slave konfigurering.Det du skal gjøre er å lage en partisjon. Deretter skal den formateres. Funket ikke det. Prøvde mange muligheter. Bytte kabel (ikke at jeg egentlig trodde det ville hjelpe) koble fra DVD, bytte til et annet kontaktpunkt på HK slik at både HD1 og ny HD var Master. samme resultat hver gang... Jeg har ingen peil på hva dette er for noe. Hvis dere trenger mer info for å avgjøre dette gir jeg gjerne det. Edit: Fikk det til... Endret 28. februar 2008 av andas Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du må initialisere disken før du kan partisjonere og formatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå