Noburu Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hei,siden jeg ikke finner svar på dette, spør jeg her: I Photoshop CS2, hvordan kan man lage rette linjer, bortsett fra pen tool, den er for tynn, går det ann å få linjer på 10 px tykkelse? Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nei, det går dessverre ikke ann. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Bruk Brush (B) og sett hardness til 100% og diameteren til det du ønsker. For rette streker klikker du på startpunket og tar shift+click på sluttpunktet. Dog blir det runder ender på streken. Hvordan du får rette streker (som et rektangel) kan sikkert andre svare på (bortsett fra å bare merke stumpen med marquee og klippe bort enden) Forsåvidt kan du jo bruke rectangle tool også med fixed høyde på 10 px. Endret 27. februar 2008 av ragamuffin Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 takk.. lett i flere timer.. x] prøve brushen da. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 For å ikkje få runde ender kan ein alternativt bruke linjeverktøyet (line tool). Dette ligg finn du på same knapp som rektangelverktøyet (rectangle tool). Klikk og hald inne for å få fram alle verktøya på den knappen. (Penneverktøyet lager forresten ikkje linjer som vert synlege på eit lagra bilete.) Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Brukte brushen, det ble akkurat sånn jeg hadde tenkt meg, tusen takk^^ Lenke til kommentar
Mottiman Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Nei, det går dessverre ikke ann. Hehehe. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Bruk Brush (B) og sett hardness til 100% og diameteren til det du ønsker.For rette streker klikker du på startpunket og tar shift+click på sluttpunktet. Dog blir det runder ender på streken. Er ikke det bare å bruke en firkantet pensel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå